Gå til innhold

Innlagt og medisiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir man alltid påtvunget antidep eller lignende når man blir innlagt? Eller kan man velge de bort?

Anonymkode: 926d3...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan selvsagt velge det bort. Det er veldig strengt ifølge norsk psykisk helsevernlov å skulle tvangsmedisinere noen. Står om det i paragraf 4.4. 

Når det er sagt, så kan det være at du blir skrevet ut hvis du nekter å ta imot den behandlingen du blir tilbudt. Forutsatt at du er frivillig innlagt. 

Men ja er ganske vanlig/rutine at behandler på psykiatrisk ønsker at pasienten starter med medisinering. Når man er så syk at man blir innlagt så trenger man gjerne det. Det du kan gjøre hvis du har negativ erfaring med ulike typer er jo å be om et annet preparat.

Endret av Skadeskutt
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan tvinge deg til noe fu ikke vil, men de vil komme med sine råd. 

Jeg var nylig innlagt og ble tatt av medisinene jeg har gått på i noen år. De ble heller ikke erstattet med noe nytt, så det er ikke slikt man får pakket på seg medisiner hvis man ikke trenger de. 

Anonymkode: 8476b...2b7

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan tvinge deg til noe fu ikke vil, men de vil komme med sine råd. 

Jeg var nylig innlagt og ble tatt av medisinene jeg har gått på i noen år. De ble heller ikke erstattet med noe nytt, så det er ikke slikt man får pakket på seg medisiner hvis man ikke trenger de. 

Anonymkode: 8476b...2b7

Helt korrekt. Det er absolutt ikke slik at alle får medisiner når de er innlagt på psykiatrisk. 

Anonymkode: 2bb00...f23

AnonymBruker
Skrevet

De vil sikkert mase på deg

Anonymkode: 21213...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...