Gå til innhold

Irritabel tarm mulig årsak?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, har den siste perioden hatt magetrøbbel og ingen matlyst.
Om jeg spiser mer en enn nudel pakke så får jeg løs og vond mage. Uansett hva jeg spiser er faktumet at om jeg spiser litt for mye, får jeg vondt i magen og må på do. Har roet seg litt og kan spise litt mer, men er enda i slik tilstand. 
Hadde en periode veldig vondt i mageregionen når jeg spiste også. 
Tenker det kan ha vært et virus, men har det liksom "litt" enda. 
Har ikke gått opp eller ned i vekt (burde gått ned i vekt føler jeg siden jeg ikke har spist mye). 

Vel. Spørsmålet er vel egentlig, er det verdt å gå til legen om? Siden det har vart cirka 1 måned og noen uker. Og er det mulig det bare er min irritable tarm som går litt amok over noe nytt den er sensitiv for? 
Og ja, jeg er typen som ikke går til legen selv når jeg nesten mister synet (jeg bestemte meg for å dra til legen etter 4 dager da), og giddet ikke dra til legen over hodepinen/migrenen selv om det føltes som drap (kastet håndkledet til migrene, takler ikke slike smerter). 

Har uansett dårlig økonomi, så tenker å bare overse det. 
Kan se for meg at det er angst relatert da jeg har irritabel tarm, og har vært igjennom smerter i mageregion før. Derimot, løs mage pleier å gi seg etter 2 uker vanligvis om det er irritabel tarm som er årsaken. 

Men burde jeg være bekymret om det fortsetter slik?  :vetikke:
Det virker som det bedrer seg saktens, var nesten umulig å spise sist måned f.eks (bare for meg å nesten kaste opp etter å ha spist litt for mye sammen med løs smertefull mage). 

Anonymkode: 88311...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen, koster bare rundt 100 kr for legetime + blodprøver osv

Anonymkode: 49f21...480

Skrevet (endret)

Det er nok forskjellige priser hos legene. Det spørs om de er vanlig lege eller om de har spesialiering i ett eller annet fagfelt. Jeg går til fastlege uten spesialisering og betaler 206 kr for legetime og blodprøver. 

Endret av Poppzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...