Gå til innhold

For noen "har ikke ord"!


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jente, 32

Jeg synes det er flott at folk engasjerer seg og viser medfølelse med ofrene og deres familier (gir penger og støtte).

Jeg synes også det er tragisk det som har skjedd.

På den annen side synes jeg man skal respektere at ikke alle har like dyp medfølelsesevne. Denne mannen det vises til i linken er antakelig ikke alene i sitt syn.

Mange mennesker takler hendelsen ved å ta avstand. Det er også en forsvarsmekanisme. Det er folk i sin fulle rett til.

Ikke alle må frelse verden. Verden går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forhåpentligvis har han bare ikke skjønt realitetene, omfanget av katastrofen.

Iflg. pressens vær-varsom plakat skal man beskytte mennesker som kanskje ikke forstår konsekvensen av sine uttalelser mot seg selv. I dette tilfellet burde man iallefall ha beskyttet de etterlatte mot slike uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, i så fall er det også mange som burde vært utestengt fra dette forumet også, pga sine følelesesmessige utbrudd, der de - antakelig - sitter i sine varme stuer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er tross alt 48 år og kommer med slike kommentarer.... Han skal feste videre og sjekke opp bardamen! Jezuz.. trodde nå virkelig ikke at folk var så hjernedød at de fester når mange tusen rundt dem har død. LITT vett burde man nå ha etter såpass med livserfaring :o

Bra han stod med fult navn.. kanskje noen fra Sverige vil hilse på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er enig med jente,32.

Jeg synes også det er kjempetragisk med flomkatastrofen og alle de over hundretusener som har mistet livet på grunn av dem. Og de som har mistet sine hjem, venner og familiemedlemmer.

Jeg klarer til en viss grad å sette meg inn i hvor grusomt det må være.

MEN, jeg mener verden tar litt av her. Så og si alle har bidratt med penger og støtte til de rammede områdene, noe som er kjempeflott! Men hvor skal det ende? Det er andre tragedier rundt omkring i verden også, som etter min mening også fortjener oppmerksomhet i nyhetene. Hva med resten av verden? Hva med folk som blir rammet av AIDS, hungersnød, som blir voldtatt og drept? Det skjer også hver dag.

Siden jeg ikke selv har mistet noen, eller kjenner noen som har mistet noen, så er jeg ikke en av dem som tar katastrofen så voldsomt dypt innover meg. Jeg har bidratt med å gi penger, jeg har fulgt med på nyhetssendinger og lest i aviser. Og nå føler jeg at jeg har gjort nok og har grunn til å ha god samvittighet.

Livet går videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

undomiel skrev:

Ps. støtt ofrene på en av givertelefonene! (flere har ringt fra jobb -telefonen også..Jeg skal på mandag.)

Jeg kunne aldri tenke meg å ringe givertelefonen fra mobilen min som betales av jobben. Brukte selvsagt min private telefon til det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...