Gå til innhold

Leder av justiskomite som bryter regler

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilsvarende har skjedd med meg. Jeg var tilreisende og ikke helt funnet ut hvordan jeg skulle betale. Så kom trikken, jeg gikk på uten å ha betalt. Når jeg gikk av i sentrum var det kontroll, jeg gikk bort til en av dem og forklarte situasjonen. Han ba meg betale der og da, så var det greit. 

Så lenge folk behandles lik er det greit. Dessuten er vel hensikten med kontrollene å få folk til å betale, ikke å gi flest mulig bøter? 

Skrevet

Det er greit uten forsett.

Skrevet

Elin Ørjasæter har skrevet en bloggpost om denne episoden, og forteller at det samme skjedde henne. 

Sitat

Dersom man har betalt jevnt og trutt, for så å bli tatt i kontroll, så lar de en gå. Det er rimelig. Det er å utvise skjønn. Det er faktisk veldig sympatisk.

1495694688_bra_at_hadia_slapp_gebyr.html

Jeg tenker at de som henger seg veldig opp i dette, skyter spurv med kanoner. Jeg tenker det handler mer om motstand mot denne politikeren eller politikken hun representerer, enn frykt for særbehandling av politikere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Søgni skrev:

Elin Ørjasæter har skrevet en bloggpost om denne episoden, og forteller at det samme skjedde henne. 

1495694688_bra_at_hadia_slapp_gebyr.html

Jeg tenker at de som henger seg veldig opp i dette, skyter spurv med kanoner. Jeg tenker det handler mer om motstand mot denne politikeren eller politikken hun representerer, enn frykt for særbehandling av politikere. 

Jeg har ingenting i mot Hadia eller politikken, men synes det er veldig merkelig å glemme å betale for seg, når man vanligvis bruker enkeltbillett, og da burde være vant til det. Jeg frykter ikke særbehandling av politikere, jeg frykter en holdning hos maktpersoner, der de ikke trenger å bry seg om regler slik som andre.  

Anonymkode: e644e...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har opplevd det samme og fikk ikke slippe bot. Så her har nok trynefaktoren spilt inn.

Anonymkode: 88e93...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier selv at hun ikke pleier å kjøpe billett, fordi hun foretrekker å gå. 

Hvordan denne "historikken" hennes liksom skulle rettferdiggjøre at hun slipper er for meg en gåte.

Jeg tror det heller skyldes hennes for tiden merkbart større pupper. 

Hvem kan vel si nei til Hadias tvillinger?

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/hadia-tajiks-darlige-dag/3423343592.html

Anonymkode: 51fed...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting i mot Hadia eller politikken, men synes det er veldig merkelig å glemme å betale for seg, når man vanligvis bruker enkeltbillett, og da burde være vant til det. Jeg frykter ikke særbehandling av politikere, jeg frykter en holdning hos maktpersoner, der de ikke trenger å bry seg om regler slik som andre.  

En forglemmelse kan da alle gjøre i ny og ne, og folk har strengt tatt glemt mer alvorlige ting enn dette. Det er en ikke-sak, så jeg skjønner ikke hvorfor folk hausser den opp. Hva med holdningen hennes? Hun tilbød seg jo også å betale, men da kontrolløren så hun vanligvis hadde kjøpt billett, så fikk hun slippe. Det skjer også med andre, og det er en vurdering Ruters kontrollerer har mandat til å gjøre i hvert enkelt tilfelle. 

Anonymkode: e34f2...2a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at det ville vært verdt å bekymre seg for. Men hun slapp jo gebyr nettopp fordi kontrollørene så at hun pleier å betale for seg. Tyder ikke det på at hun egentlig bryr seg om reglene, da, når at hun tydeligvis har kjøpt billett så jevnt og trutt at kontrollørene ble overbevist om at dette var en ren forglemmelse?

Jeg har forørvig sluppet på samme vis selv, og jeg er alt annet enn kjent. Eller politiker, for den saks skyld. Noen har sikkert motsatt erfaring, men det er tydelig (også ut fra det som er skrevet i den andre tråden - jeg lurer forsåvidt egentlig på hvofor vi trenger to temaer om en billettkontroll) at også vi helt vanlige folk kan slippe unna på samme vis.

Anonymkode: 07f23...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...