Gå til innhold

Visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har fått fjernet visdomstenner og kan gi en ca pris?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Foretok en operativ fjerning av en delvis frambrutt visdomstann for to-tre uker siden. Kom på 2400kr med etterkontroll, fjerning av sting etc.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg betalte 450 kr, per tann, men det forutsetter at de er ute, og at du ikke må til kirurg for å fjerne dem.

Gjest ikke innlogget Lula
Skrevet

Min siste visdomstann ble fjernet i oktober. Måtte skjære litt og så sy, så da gikk det i følge min tannlege som "operasjon" og jeg var kvalifisert til å få det dekket av trygdekontoret. Prisen jeg betalte var 980.-, og ca.1 mnd. senre fikk jeg beløpet refundert fra trygdekontoret.

Skrevet

Nå kom det litt mer oppløftende tall.

Tannlegen sa han skulle henvise meg til sykehus, slik at jeg kun skulle betale en egenandel. Da blir det forhåpentligvis mer som de sist nevnte prisene her.. Han mente det var bedre enn om han skulle gjøre det. Slik jeg forsto det er to av tennene kommet helt ut, mens to andre ikke er - det er de som skaper mest problemer og MÅ ut, men han mente de andre også burde fjernes.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine var vokst ut da jeg fjernet dem uten operasjon. Det kostet meg kr. 2000,- per tann.

Jeg måtte ta opp et forbrukslån i GE money bank, fordi alle 4 tennene skulle fjernes på en gang...

Skrevet

Jeg ble henvist til offentlig sykehus og betalte bare egenandel.

Skrevet

Hvor mye var egenandelen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva må til for å få det dekket av trygdekassen?? Jeg har tidligere fjernet to tenner, og må ta to til nå i januar. Mine er ikke kommet frem (ingen av de 4), så de må opereres ut. kan man kreve å fa tatt det på sykehus? Jeg betalte for de to første, ca 1800 kr per tann. dyrt..

Skrevet

Jeg tror det er slik at om det defineres som kirurgi, skal man betale kun en egenandel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom de tas på sykehus slipper du sannsynligvis unna med egenandel, men dersom de fjernes hos tannlege, kjevekirurg osv så må du betale alt, men får refundert ca halvparten fra trygdekontoret i ettertid.

Skrevet

Jeg fjernet alle fire, 2 ble trukket og 2 ble operert ut. Det kostet omtrent 5000kr, men for de 2 som ble operert ut fikk jeg igjen noe (lite.. ca.600kr) på trygdekontoret.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Hvor mye skal til før man fjerner visdomstennene egentlig? Jeg holder på å få alle fire nå i en alder av 24 :o og innimellom er det vondt... og det virker som hodepine og visdomstannpine har sammenheng og eskalerer hverandre... men jeg plages ikke hele tida altså..

Skrevet
Hvor mye skal til før man fjerner visdomstennene egentlig? Jeg holder på å få alle fire nå i en alder av 24 :o og innimellom er det vondt... og det virker som hodepine og visdomstannpine har sammenheng og eskalerer hverandre... men jeg plages ikke hele tida altså..

Jeg har fått alle 4 for noen år siden, og aldri vært plaget av dem. Likevel må jeg fjerne 2 stykker nå. Så det er bare tannlegen som kan vite det egentlig, ved å se på røntgenbilder. Har litt med hvordan de vokser frem, stillingen tror jeg!

Skrevet

Mine kom fram i dårlig forfatning. Ble fort hull i de, og siden jeg klarte meg bra uten de foreslo tannlegen heller å trekke de, enn å forsøke å borre og fikse på de, noe som ville blitt mye dyrere i lengden. Betalte godt under 1000 kr pr tann, men jeg får fortsatt til skoletannlegen... (Får ikke noe rabatt nå, men er vel billigere enn privata tannleger)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Mange har ikke plass til visdomstennene slik at de bare kommer litt fram. Dermed kommer det mat nedunder kanten på tannkjøttet slik at bakterier kan herje fritt og gjerne skape betennelse rundt tanna(AU!) Sånn stod mine tenner, og derfor ble de trukket.

Noen visdomstenner vokser også skjevt slik at de f.eks. gnisser på tanna foran. Da blir de ofte trukket for å hindre at jekselen foran blir ødelagt.

Gjest Anneli
Skrevet

Jeg måtte opperere ut mine. Betalte rundt 2500 for å fjerne oppe og nede på den ene siden hos en kjevekirurg. Akkurat da var jeg imidlertid bare lykkelig for å være kvitt dem, hadde nemlig hatt en betennelse... og det var vondt!

Siden opererte jeg ut en av de andre som er nede - dro da til en tannlege som hadde studentrabatt og betalte rundt 1000 kr. Det er sikkert billigere hvis tannen har kommet fram. Det er også mulig de tar forskjellig pris for å trekke oppe og nede, da det er mye enklere å fjerne de som er oppe - slipper bl.a å sy! Lykke til i alle fall!

• 6 år senere...
Skrevet

Min siste visdomstann ble fjernet i oktober. Måtte skjære litt og så sy, så da gikk det i følge min tannlege som "operasjon" og jeg var kvalifisert til å få det dekket av trygdekontoret. Prisen jeg betalte var 980.-, og ca.1 mnd. senre fikk jeg beløpet refundert fra trygdekontoret.

Måtte du søke for å få pengene refundert?

jeg må betale 4800 kr for å få fjernet to visdom tenner :(

Skrevet

Måtte du søke for å få pengene refundert?

jeg må betale 4800 kr for å få fjernet to visdom tenner :(

Obs, tråden er fra 2004/2005, så tviler du får svar fra de som skrev i denne tråden ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...