AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Hadde det plaget dere om stueveggene deres bar preg av å ha falmet rundt tidligere eiers mange og store bilder? Slik at det på samtlige vegger er mange og store firkantede partier som er mørkere enn resten av veggen? Jeg har lyst til å male, men mannen er uenig, og mener at det gjør da ikke noe, det er bare jeg som er vanskelig. Anonymkode: 6cb99...2a7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Må han være enig i å male? Her i huset ville ingen av oss akseptert skjolder på veggen. uansett så trenger vi ikke godkjenning av hverandre for å gjøre slike ting. Så lenge det ikke er snakk om å flytte trappa eller male gulvet rosa da. Anonymkode: 378c4...0b7 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Vi ville vært enige om å male. Det er ikke særlig fint med store firkanter som vises på stueveggene. Anonymkode: 047f2...813 2
Forundret.. Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Ville malt, er deilig med ''nye'' friske vegger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Ville bare hengt opp nye bilder. Anonymkode: 2352a...a69
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bare hengt opp nye bilder. Anonymkode: 2352a...a69 En ting er at de hadde forferdelig mange bilder, mye mer enn det vi vil ha. En annen ting er at det er vanskelig å finne bilder som er like store, og som dekker alt. Hadde det vært snakk om ett eller to områder så ok, men det er alle veggene.. Anonymkode: 6cb99...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må han være enig i å male? Her i huset ville ingen av oss akseptert skjolder på veggen. uansett så trenger vi ikke godkjenning av hverandre for å gjøre slike ting. Så lenge det ikke er snakk om å flytte trappa eller male gulvet rosa da. Anonymkode: 378c4...0b7 Her i huset må vi det, ja. Jeg hadde blitt forbannet om mannen min malte om uten mitt samtykke. Det er vårt hjem, og da skal vi begge ta disse avgjørelsene sammen. I tillegg går det jo ut over den som ikke vil male, når han ikke kan bruke stuen en hel helg, for alt av møbler må stues sammen midt på gulvet. Inkludert den elskede tv'en og sofaen. Anonymkode: 6cb99...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i huset må vi det, ja. Jeg hadde blitt forbannet om mannen min malte om uten mitt samtykke. Det er vårt hjem, og da skal vi begge ta disse avgjørelsene sammen. I tillegg går det jo ut over den som ikke vil male, når han ikke kan bruke stuen en hel helg, for alt av møbler må stues sammen midt på gulvet. Inkludert den elskede tv'en og sofaen. Anonymkode: 6cb99...2a7 Kan du ikke male i samme farge? Og send han ut på guttekveld mens du maler? Anonymkode: 378c4...0b7 2
Leo Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 Det hadde plaget meg voldsomt og det hadde selvfølgelig blitt malt! Mannen ville garantert ikke ha vært uenig, men det ville ha blitt malt uansett hva han mente for det ser jo usannsynlig sjuskete ut! 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke male i samme farge? Og send han ut på guttekveld mens du maler? Anonymkode: 378c4...0b7 Det som er der er gammeldags, umalt tapet, som vi da må male over. Har tenkt å finne en maling i samme farge, ja. Det tar langt mer enn en kveld å male stuen... Det er en 35 kvm vinkelstue. Først må man maskere alle mulige veier. Så må det minst to strøk på, som skal tørke mellom hvert strøk. Så det er minst to dager hvor alle møblene må stå midt på gulvet, og stuen kommer til å være mer eller mindre ubrukelig (i hvert fall veldig, veldig ukoselig), og det kommer til å lukte maling og være rot og kaos. Anonymkode: 6cb99...2a7
Leo Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det som er der er gammeldags, umalt tapet, som vi da må male over. Har tenkt å finne en maling i samme farge, ja. Det tar langt mer enn en kveld å male stuen... Det er en 35 kvm vinkelstue. Først må man maskere alle mulige veier. Så må det minst to strøk på, som skal tørke mellom hvert strøk. Så det er minst to dager hvor alle møblene må stå midt på gulvet, og stuen kommer til å være mer eller mindre ubrukelig (i hvert fall veldig, veldig ukoselig), og det kommer til å lukte maling og være rot og kaos. Anonymkode: 6cb99...2a7 Og hva så? Hvis mannen ikke klarer seg et par dager uten å henge i sofaen og se på TV, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde giddet å bo sammen med ham! Helt sant! 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Og hva så? Hvis mannen ikke klarer seg et par dager uten å henge i sofaen og se på TV, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde giddet å bo sammen med ham! Helt sant! Ja, jeg mener også hva så, men det var forklaring på at det ikke bare var å gjøre en kveld mens mannen var ute på guttekveld, som en annen foreslo. Litt av problemet hans er vel at han sliter med å se fargenyanser, og påstår det knapt er synlig, og derfor unødvendig... mens både jeg og min mor og min søster som alle har normalt fargesyn ser det veldig klart og tydelig og hele tiden. Anonymkode: 6cb99...2a7
Meadow Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 Anbefaler ikke å male tapet uten å undersøke hva slags tapet det er, og få riktig maling. Evt må tapeten rett og slett fjernes. Jeg gjorde ikke det, nemlig. Tapeten sugde maling som en svamp, og det ble både dyrt og stygt. 2
Timsy Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er der er gammeldags, umalt tapet, som vi da må male over. Har tenkt å finne en maling i samme farge, ja. Det tar langt mer enn en kveld å male stuen... Det er en 35 kvm vinkelstue. Først må man maskere alle mulige veier. Så må det minst to strøk på, som skal tørke mellom hvert strøk. Så det er minst to dager hvor alle møblene må stå midt på gulvet, og stuen kommer til å være mer eller mindre ubrukelig (i hvert fall veldig, veldig ukoselig), og det kommer til å lukte maling og være rot og kaos. Anonymkode: 6cb99...2a7 Maling tørker på en time, overmalbar på 5-6 timer. Sett tven på soverommet og mal i vei. Man må tåle å ha det litt ukoselig når man driver med maling/oppussing. Et par-tre dager er ingenting, ta en titt på Sinnasnekkern 😉 Edit: dagens interiørmalinger lukter så og si ingenting. Endret 24. mai 2017 av Timsy 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #15 Skrevet 24. mai 2017 4 timer siden, Meadow skrev: Anbefaler ikke å male tapet uten å undersøke hva slags tapet det er, og få riktig maling. Evt må tapeten rett og slett fjernes. Jeg gjorde ikke det, nemlig. Tapeten sugde maling som en svamp, og det ble både dyrt og stygt. Har gjort det, i følge butikkmannen var min type tapet uproblematisk. Anonymkode: 6cb99...2a7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 16 timer siden, Meadow skrev: Anbefaler ikke å male tapet uten å undersøke hva slags tapet det er, og få riktig maling. Evt må tapeten rett og slett fjernes. Jeg gjorde ikke det, nemlig. Tapeten sugde maling som en svamp, og det ble både dyrt og stygt. Bare for å ha sagt det, til noen andre evt. kommer over tråden: Det finnes egen grunning til tekstiltapeter, om det var det dere malte på. Vi malte gammel tekstiltapet hos broder'n på dugnad, og det ble bra (eller rettere sagt så bra man kan forvente). Anonymkode: a3f25...e47
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #17 Skrevet 25. mai 2017 Selvfølgelig hadde vi malt. Innvendige vegger er jo ikke så vanskelig å få et par strøk på heller, spesielt når man er nokså nyinnflytta. Anonymkode: c3590...612
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #18 Skrevet 25. mai 2017 Selvsagt maler man over! Anonymkode: 29bc0...a76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå