Gå til innhold

Gaver i bryllup...noen tanker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns det å dukke opp i et bryllup UTEN å gi en liten gave en gang, det er ganske respektløst. En gave trenger ikke være stor eller dyr, og for all dem hjemmelaget, men man dukker ikke opp i et bryllup uten gave selv om man har reisevei/flyvei. Men dette er min mening. Vet det er mange som er uenig dette og sier at det er jo brudeparet selv som har valgt å gifte seg osv, men det er faktisk gjestene selv som velger om de vil komme også. Det er ingen tvang å gå i et bryllup. Takker man ja, så tar man med en gave. Det er normal folkeskikk!  

Må jo være ekstremt flaut for dem som dukker opp uten gave at de heller ikke får noe takkekort. Hva skal man takke for da? "Hei, takk for at du kom i bryllupet vårt, spiste maten og koste deg på vår regning?"

Det er en ære å bli invitert i et bryllup, syns jeg. Da viser man takknemligheten i form av en gave på et eller annet vis! 

Anonymkode: 5bef5...66f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes heldigvis mennesker som synes det er viktigere at vennene deres deltar enn at de har med seg gave. Å snakke om respektløshet vitner om liten forståelse for andres økonomiske situasjon. Jeg tror de aller aller fleste ville tatt med seg en eller annen form for gave og ville synes det var ubehagelig å delta uten å ha det med, men en holdning om at har man ikke med gave kan man like godt bli hjemme er ikke akkurat sjarmerende eller inkluderende. 

Gjest Yellowrose
Skrevet

Det viktigste for meg hadde vært at venninnen min kom i bryllupet, ikke at hun hadde med seg en gave. Som du sier så har alle ulik økonomi, kanskje man bare har råd til å dra dit eller å kjøpe gave. Da hadde jeg valgt å hatt en god venn der og oversett at hun ikke hadde med gave.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om dette fenomenet utenfor KG. Blir man bedt i bryllup så tar man med gave, uansett. Har man dårlig råd så tar man med en billigere gave. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...