Gå til innhold

Hvor ofte skiftet du ut møbler ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 67d67...ac1

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Når de er utslitte/ødelagt. Skifter aldri ut møbler etter motesvingninger, men kan variere med tekstiler og pynt istedenfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjelden. Bytter ikke møbler for gøy - venter til de blir veldig slitt eller ødelagt. Men har flyttet masse da, og hatt mest billige Ikea møbler, så har jo opplevd at ting har blitt skadet eller ødelagt et par ganger :P

Anonymkode: 3de1f...548

• Liker 1
Skrevet

Jeg skifter aldri ut mange møbler samtidig.  Derimot ommøblerer jeg, og skifter ut puter etc.  De møblene som er byttet oftest her i huset er sofaer og salongbord.  Siste sofa er ett år gammel. 
Spisebord, benk og stoler kjøpte vi for 40 år siden.  Har flotte arvemøbler som fint kombineres med nytt.  Disse møblene kommer ikke til å bli byttet ut så lenge jeg bor i huset :)  Men jeg gjør endringer med bilder, puter, planter og annet. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Når de er utslitt eller ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet

Når ting blir slitt eller ødelagt. Spisestuen er vel 40-50 år gammel, og den regner jeg med å ha i mange år. Mens nå sparer jeg til ny sofa, og nytt salongbord. Sofaen er 7 år gammel, men var billig, og veldig godt brukt av 2 barn.

Anonymkode: 7d933...579

Skrevet

Når det er heilt nødvendig. Kjøpte nytt kjøkenbord nylig, det gamle var 20 år gammalt. Sofa og stovebord er 15 år gamle.

AnonymBruker
Skrevet

Når de er utslitt, ødelagt eller når jeg har flyttet og vet et møbel ikke passer i ny leilighet. (ok, da selger eller gir jeg det gamle møbelet bort dersom det er helt, fint og brukelig). Liker gode møbler som varer "litt" (+10 gode år med trofast bruk).

Anonymkode: a991f...730

AnonymBruker
Skrevet

Uhyre sjelden. Det er både dyrt og tidkrevende og et ork. 

Nå skal vi kjøpe nytt stuebord. Det vi har er et jeg har arvet fra min bestemor, som jeg har hatt i ti år nå, men som hun har brukt i over 50. Det er ikke noe galt med det som sådann, men det er ikke min stil (for å si det mildt), og i tillegg er det rundt, og jeg liker ikke runde bord. 

Vi vurderer også å kjøpe nytt spisebord. Det vi har har vi ikke plater til, og da blir det for lite når vi skal ha mer enn 2 personer på besøk. I tillegg er 2 av stolene ødelagte, så vi har bare 4 stoler som passer til bordet. (og så synes jeg det er litt stygt... det ble kjøpt da jeg var langt fattigere enn i dag, kun fordi det var billig og det var det jeg hadde råd til). 

Anonymkode: 0fe14...368

Skrevet

Når det er utslitt! Alt anna er sløsing!

• Liker 1
Skrevet

Når de er utslitte eller ødelagte.

Mvh Yvonne :heiajente: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden holder jeg på å bytte ut det meste pga plassmangel. Selger relativt nye møbler (ikea/jysk sådann) på finn, og bruker pengene på de møblene jeg egentlig vil ha og som passer mye bedre til plassen. 

Tidligere kjøpte jeg mye små og mellomstore møbler på loppis og bruktbutikker som ble malt og pussa opp. De kostet aldri mye, så dey ble ikke mye utgifter når jeg evt valgte å selge de når jeg ville bytte ut. Men hadde en solid stor sofa i flere år som jeg først solgte nå som jeg nylig flytta hit. Det var ikke plass til den her. Og møblene jeg kjøpte ved innflytting ble kjøpt litt i hui og hast (måtte flytte raskt) og det er først nå 4 år senere at jeg så hvor elendig de passet inn her. 

Alt i alt regner jeg med å ikke bytte ut særlig med møbler de neste 10 årene.

Anonymkode: 583c9...6df

AnonymBruker
Skrevet

Sofaen er to år gammel og skiftes ikke ut før den blir utslitt. Vurderte nøye hva vi ville ha og fant den perfekte. Sofabordet er 7 år gammelt og like pent, så det blir ikke skiftet ut da det passer oss utmerket. Spisegruppen er 8-9 år og blir heller ikke skiftet ut med det første. Ellers arvemøbler som vi skal beholde. 

Anonymkode: 8a288...c76

Skrevet

Skifter ut når det er utslitt eller ødelagt. Kan bruke veldig lang tid på å finne noe og bestemme oss før vi kjøper noe fjor å være sikkert på at det et noe vi vil like i mange år framover. Har ingenting til overs for bruk og kast-mentalitet, og kjøper vi noe, skal vi ha det i lang tid, gjerne resten av livet.

Skrevet
På 23.5.2017 den 21.43, Margit Spat skrev:

Når de er utslitte/ødelagt. Skifter aldri ut møbler etter motesvingninger, men kan variere med tekstiler og pynt istedenfor. 

Dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke en gang familien til John Fredriksen bytter ut møblene sine stort oftere enn når det trenges av praktiske grunner.

Anonymkode: c8caf...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Har byttet ut noe i forbindelse med flytting, men svært lite. Jeg har en sofa som er på vei ut, men det blir ikke før jeg finner noe jeg har råd til og virkelig liker. Jeg har ikke møbler av spesielt stor verdi, men de er sjarmerende og komfortable. Hvis jeg virkelig går lei av en stol trekker jeg heller om eller maler litt. Jeg har lært meg en del om å restaurere møbler, så da har jeg ikke brukt mer enn noen hundrelapper... Og hatt det gøy samtidig. Jeg liker å fornye, men det kan man gjøre på mange måter. Trenger ikke å kjøpe nytt. Finn er også genialt de gangene jeg har ønsket å kvitte meg med noe. Sist tok det 10 min fra jeg postet noe på Gi bort til den ble hentet.

Jeg har ikke inntrykk av at møbler byttes ut ofte hos noen. De med svært god økonomi som kanskje kjøper stoler til 30 000 kr stk gjør jo også dette med tanke på at de skal vare. 

Anonymkode: 3bf1a...dc7

AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, May 23, 2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Kjøper stilrene kvalitetsmøbler og bytter dem ut når de er utslitt. Eventuelt bytter vi noe når vi flytter en dag. 

Anonymkode: 9d8a7...f41

Skrevet
På 23.5.2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Veldig sjeldent. Går jeg lei av et møbel, så prøver jeg å endre på det ved å bytte ut pynten som eventuelt står inni/oppå, male, eller annet. I går var jeg lei av den ene malm kommoden min med 6 skuffer, den lange med 3 skuffer i høyden, så jeg sendte melding til pappa og spurte om jeg kunne få låne saga. Det fikk jeg jo (har ikke så mye eget verktøy enda). Så jeg og min datter på 5 år, saget vekk halve delen for et par timer siden, og satte den mellom skapa på soverommet mitt. Der kommer den til nytte. Den andre delen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med enda. Den delen mangler 3 skuffer, men noe skal det bli ut av det :) Poenget her er vel at små endringer av møblene man har i hjemmet, kan utgjøre stor forskjell. Og møbelet kan komme til nytte igjen. Men nå er jeg veldig glad i gjenbruk, endre på møbler og gjøre ting selv. Butikk kjøpte varer blir jeg fort lei av. Eneste møbelet jeg ikke har gått lei av som jeg har kjøpt i butikk er sofa og seng :fnise:

De møblene jeg ønsker å ha koster enten tusenvis av kroner, eller finnes ikke. Så da må man bygge selv, eller sette sammen flere møbler og gjøre endringer på den måten osv. Da får jeg et møbel jeg har lyst på og som jeg har i mange år :)

Skrevet (endret)

Vanskelig å si. Har aldri tenkt over hvor gamle møblene er når de byttes ut.

Jeg var i et forhold som varte i nesten 20 år. Og i den perioden hadde vi 3 sofaer. Hver sofa varte da i snitt 6-7 år, kan man jo si.

Sofaen jeg har nå, kjøpte jeg i fjor når jeg ble skilt. Den er fra Ikea, og kostet 5500,- Altså ikke all verdens om jeg får det for meg å skifte den ut om noen år. Men jeg har ingen planer om det, så jeg har den forhåpentligvis i en del år.

Alle møblene mine unntatt et bokskap er kjøpt inn nye i fjor pga skilsmisse og flytting. Ville ikke ha med meg noe av det stygge og mørke møblementet vi hadde sammen.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...