Gå til innhold

-15 kg på 7 måneder


Ingefær85

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang! Utallige forsøk på å sette i gang prosjekt "et lettere liv", men avblåst etter et par dager🙈😆🙊 Har manglet overskudd, motivasjon og ikke minst viljestyrke.

Men nå, INGEN VEI TILBAKE!!!

Lei av å føle meg som en dvask, være ukomfortabel med meg selv og må gå opp en til to størrelser i klær😫😫

Dette klarer jeg ikke alene, jeg trenger en heia-gjeng!! Jeg vil også bruke deres treningsdagbøker som motivasjon 👍🏻

Så, litt om meg:

- 1,75 høy og 72 kg tung.

- Trebarnsmor og kontorrotte.

- Lite fokus på sunt kosthold og trening i det daglige. Både jeg og mannen har noen kilo ekstra, og er pendlere. Lite tid til dette i en hektisk hverdag.

- Har liksom ikke blitt kvitt de ekstra kiloene etter sist graviditet (som var for fem år siden🙈).

- Har alltid hatt jojo-vekt. Så her gjelder varig livsstilsendring. 

- Går på medisiner som gir bivirkninger ift vektoppgang, og det gjør det ekstra utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedmål: Ned 15 kilo innen 01.12.17.

Delmål:

- Jogging 5 km hver tirsdag og søndag. Utendørs frem til snø og is har lagt seg, for så 3D-mølle ved vanskelige løypeforhold.

- Styrketrening 45 min hver torsdag. Verktøy: Treningsapp frem til vinteren kommer, og jeg må tegne abonnement på treningsstudio.

- En fjelltur i bratt terreng med hunden. Skitur når snøen kommer. Hver tredje uke.

- Gå til anskaffelse av treningsklokke.

- Generelt mer frukt og grønt i hverdagen.

- Mindre porsjoner måltider.

- Sunt snack mot slutten av arbeidsdagen fremfor sjokolade.

- Lov å skeie ut lørdag med godteri og mindre sunn middag.

- Lettere kveldsmåltid med fokus på sunt måltid. Ikke senere enn kl 20.00.

- Drikk mindre Pepsi Max, og erstatt med vann/kullsyrevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Men du. Du er helt normalvektig og trenger i alle fall ikke gå ned 15 kilo. Om du går ned 15 kilo vil du ligge å vippe på undervekt. Hvis du er dvask trenger du mer å trene en del styrke for å stramme opp og da vil det eventuelle overflødige fettet som jeg tviler på at du har så mye av gå bort. 

Det er veldig bra at du vil komme deg i bedre form, men her bør selve trening og ikke kaloriunderskudd være i fokus. Det er selvfølgelig bra for helsen å fokusere på et sunnere kosthold, men du trenger ikke spise mindre enn du gjør i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! 

Jeg prøver selv! Ingen barn, og derfor ingenting å skylde på.. :P

164cm

75-78kg!!

Kontorrotte.

Spiser også på medisiner med vektoppgang som bivirkning.

Vil ned til 60-65 kg

 

Jeg har troen på oss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lii skrev:

Lykke til! 

Jeg prøver selv! Ingen barn, og derfor ingenting å skylde på.. :P

164cm

75-78kg!!

Kontorrotte.

Spiser også på medisiner med vektoppgang som bivirkning.

Vil ned til 60-65 kg

 

Jeg har troen på oss :)

Takk for fine ord!!😊 Har du også en dagbok? Isåfall skal jeg titte innom og heie på deg👏🏻👏🏻

Stor tro på at det blir endring denne gang!!

 

Har satt en forholdsvis stort delmål, men det er det jeg motiveres av 😊😊🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingefær85 skrev:

Takk for fine ord!!😊 Har du også en dagbok? Isåfall skal jeg titte innom og heie på deg👏🏻👏🏻

Stor tro på at det blir endring denne gang!!

 

Har satt en forholdsvis stort delmål, men det er det jeg motiveres av 😊😊🙈🙈

Nei, er egentlig ikke så aktiv her inne. Føler det er så mange personer som er på hogget og er så uhøflige til tider, den minste ting kan bli angrepet..

Men jeg ville bare heie på deg og si at vi er to som prøver på det samme :) Håper vi får det til ! Jeg prøver meg på periodisk faste/intermittent fasting (google it!). Spisevindu på 7-8 timer til dagen. Dette er ikke en diett.. Men mer en livsstil, syns jeg! Fordøyelsen min er bedre fordi magen får hvile i 16-17 timer. Jeg har aldri vært glad i frokost, og dropper derfor dette måltidet. Og aldri spist kveldsmat heller egentlig. Så nå spiser jeg egentlig bare lunsj 11/1200 og middag, evt litt chips eller litt sjokolade før 19/20:00. Siden jeg kutter ned antall måltider får jeg mindre kcal, som er bonus hvis jeg ikke spise alt for mye. Jeg tillater meg cola light i fasteperioden da jeg føler dette metter. Og maaaaasse vann!

Så skal jeg selvfølgelig trene:)

Får sannsynligvis noen negative eller ekle kommentarer ang periodisk faste her. Derfor jeg ikke liker å kommentere.. Egentlig.

LYKKE TIL! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...