AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hei! var hos tannlegen i dag og begynte å rotfylle, men nå er det slik at jeg ikke har peiling på tannlege stuff. Jeg vet at jeg skal gå tilbake og fortsette i og med at jeg fikk en midertidlig fyll (og ja det gjorde vondt), så mitt spørsmål er da, har de fjernet nervene og slikt i første omgang, hvor ille er andre omgang?Anonymkode: 67f32...9c3
Try2 Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Du har en midlertidig fyll. Jobben er på langt nær ferdig. Du har vel fått ny time? Møt opp
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Det som skjer ved rotfylling er at nervekanalene blir renset og skyllet med sterile vesker. Tannens nerve fjernes og det legges bakteriedrepende medikament i nervekanalen, som sikkert skal virke i noen uker før permanent fylling. Klart det gjør skikkelig vondt når tannlegen holder på i røttene på en betent tann. Jeg synes det er veldig rart du ikke fikk bedøvelse nok til at du ikke kjente smerte under behandling. Neste gang er jo nerven fjernet, og mest sannsynlig gjør det ikke vondt i det hele tatt. Be om bedøvelse hvis du kjenner smerte. Anonymkode: 8a140...a4c
Stian82 Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Jeg hadde infeksjon i en tann og måtte rotfylle den. Fikk bedøvelse rett i nerven. Og dra til h****** den smerten der har jeg aldri kjent og håper jeg ikke kjenner det igjen. Dette var jo litt min feil og gikk rundt med en midlertidig fylling lenge, derfor fikk jeg ekstra problemer. Så gjør som tannlegen sier og møt opp så går nok det veldig bra. Og rotfylle tenner ska egentlig ikke gjøre ondt. Har rotfylt en annen tann og kjente ikke noe. Lykke til😊
Solaskinner Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 3 timer siden, Stian82 skrev: Jeg hadde infeksjon i en tann og måtte rotfylle den. Fikk bedøvelse rett i nerven. Og dra til h****** den smerten der har jeg aldri kjent og håper jeg ikke kjenner det igjen. Dette var jo litt min feil og gikk rundt med en midlertidig fylling lenge, derfor fikk jeg ekstra problemer. Så gjør som tannlegen sier og møt opp så går nok det veldig bra. Og rotfylle tenner ska egentlig ikke gjøre ondt. Har rotfylt en annen tann og kjente ikke noe. Lykke til😊 uff, bedøvelsen skal vel egentlig ikke rett i nerva? Hva slags problemer fikk du ved å ha midertidlig fyll for lenge? Hvor lang tid er det snakk om? Her ble det en del spørsmål
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Min kjæreste gikk med midlertidig fylling for lenge, da gikk det betennelse og tannlegen hans sa at det var pga at han hadde gått for lenge med den midlertidige (det var tannlegen sin feil og ikke hans, han møtte til sine timer). Så i tillegg til selve rotfyllingsprosessen måtte han også åpne opp for å "få ut" betennelsen og gå på pencilinkur. Anonymkode: 8ee74...9b7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 Samme ab som over. Han hadde store smerter og var ekstremt hoven, men det ble jo bra til slut. Anonymkode: 8ee74...9b7
Stian82 Skrevet 23. mai 2017 #8 Skrevet 23. mai 2017 19 minutter siden, Solaskinner skrev: uff, bedøvelsen skal vel egentlig ikke rett i nerva? Hva slags problemer fikk du ved å ha midertidlig fyll for lenge? Hvor lang tid er det snakk om? Her ble det en del spørsmål Nerven var jo liksom død. Men det var den ikke. Men dette er uvanlig så ikke stress med det. Gikk i 1 år så det forsvant av seg selv. Er det som skjer om man går for lenge at den smuldrer opp. Og då ber man om problemer. Men som sagt andre tannen eg rotfylte kjente jeg ikke noe. Men den andre var det mye tull med siden jeg utsatte besøke for lenge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå