Gå til innhold

Har noen vært i Dubai?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg og mannen min har tenkt oss til Dubai i vinter :briller:

men vi er litt usikre på hvor vi skal bo, for byen er ganske spredd utover. Hotellene er dessuten ganske dyre, så et tips om hvor vi kan bo uten å bli flådd, ville vært strålende...

Andre tips mottas også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dubai er helt fantastisk!! Dere vil få en opplevelse for resten av livet hvis dere drar dit! Vi bodde privat hos noen langs populære "Beach roaden",men Vings har reiser ned dit. Dere må regne med at det går masse penger uansett. Har dere penger,så ikke nøl,hvis ikke hadde jeg spart litt til. Vi var i Dubai i en måned,feiret også år 2000 der. Alt er av ekstrem høy standard der nede,og gull i milevis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den! men jeg vil fortsatt ha tips om hvor vi kan bo billig, for vi er ikke rike, men jeg tror det går an å reise billig i dyre land likevel.

Ving har ikke pakkereiser dit, og ingen andre heller. Vi kan bestille fly og hotell gjennom Prisma, men fly er billigere for oss gjennom Kilroy, så da er det ikke noe poeng. Men da må vi altså finne hotell sjøl.

Hvordan ser byen ut? På kartet er det umulig å finne ut hvor sentrum er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må Ving nettopp ha sluttet med det,for de hadde ifjor. Dere kan sjekke ut Golden Sand,det tror jeg kan være en av de rimeligste,det er omtrent samme pris som på ett av de bedre hotellene i Norge. Men standarden er selvsagt høyere i Dubai. Vi betalte ca 5000-6000 pr. pers. på flyreisen.

Dubai er delt i 2 av en "Creek",Maktoum bridge og en tunnel holder det isammen. Jumeriah og Bur Dubai er det delt inn i. Alle souker og basarer holder som regel til i Bur Dubai,men den fineste siden var Jumeriah,der står også syvstjerneren og de fleste hotellene.

Men har dere ikke ikke nok penger og baserer det på en billig tur,da hadde jeg ventet. Dere betaler jo en del for å komme ned dit,og i tillegg en del på hotell,så når man først har kommet så langt så er det ikke så gøy å begynne med rasjonering av penger.

Man er avhengig av enten taxi eller leiebil i Dubai

Regner med at dere vil på ørkentur,som forøvrig er et must, eller på båttur langs creeken også. Og for å ikke nevne gullet!!! Just name it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke ha masse penger for å ha det kult i Dubai! :D

Da jeg var i Dubai, bodde jeg på hotell i byen. Hvis jeg drar tilbake noen gang, skal jeg gjøre det da også, i stedet for å bo på luksushotellene ute ved stranda. Men det er fordi jeg betraktet turen som et besøk i en arabisk metropol, ikke som en "avansert syden-tur". Jeg foretrekker å traske rundt i byen og plukke opp atmosfærer i stedet for å være i de områdene som er 100 % lagt opp for turisme. Men mange av hotellene som holder til i sentrum har gratis shuttle-buss til og fra stranda, så det er mulig å ta seg en dukkert i det azurblå havet selv om man bor i byen. (Veldig fine strender, altså!)

Desverre har du rett i at prisnivået er ganske høyt, selv om man ikke velter seg i luksus. Men absolutt overkommelig. Jeg bodde på Howard Johnson - et helt streit hotell, men ikke noe mer. Men veldig god beliggenhet! (Om kvelden var det et yndet treffpunkt for arabiske menn og russiske løse fugler, men dette var ikke sjenerende eller skremmende, bare spesielt.) Jeg bestilt hotell gjennom Espnes reiser. http://www.espnes.no/dubai.htm

Espnes har ganske mange hoteller - både ved stranden og inne i byen. Jeg ville som sagt valgt et i byen - kort vei til folk og autentisk liv.

Med mindre jeg noen gang får råd til å bo på Burj Al Arab :hoho:

Men akkurat hvor i sentrum er litt vanskeligere... som du sier er sentrum spredt ut over... Ellers kan du kanskje kjøpe en Lonely Planet Guide og se om de har forslag til ok steder å bo (til en ok pris)

Et lite praktisk tips: Hvis du har lyst til å reise med båt langs elva, bør du ikke hoppe på de båtene som er beregnet for turister. De er grisedyre. Når du går langs elva vil du oppdage at det ligger en annen type båter der, som frakter vanlige Dubai-ere over elva. En av disse kan du leie - og folka som kjører disse båtene er kjempehyggelige og imøtekommende. I hvert fall var de det mot oss.

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...