Gå til innhold

Nuvaring - bivirkninger

Fremhevede innlegg

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg blir nedstemt og får nedsatt sexlyst på alle p-pillene jeg har prøvd, og samme med p-ring. Ellers har jeg ikke hatt noen andre bivirkninger ved bruk av p-ring (har brukt siden 2003).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer. Lett å huske på og ingen negative bivirkninger. Fikk litt større pupper da, men jeg ser ikke på det som noen ulempe.

Gjest Nybegynner
Skrevet

Jeg har lest litt om hvordan man skal sette den inn og ta den ut, men fikk ingen svar på det jeg lurer på: Hvis man putter den så langt inn i skjeden som mulig, er det ikke da litt vanskelig å få den ut igjen? Og MÅ man begynne på første dag med menstruasjon, eller kan man, slik som med P-plaster, begynne når som helst, men bruke kondomer i syv dager før man er helt sikker?

Tusen takk for de forrige svarene :biggrin:

Gjest Heloise
Skrevet

Det er jo grenser for hvor langt inn den kommer, så du får den ut igjen ;)

Det skal gå bra med en uke med kondom, i følge min lege.

Skrevet

Jeg har lest litt om hvordan man skal sette den inn og ta den ut, men fikk ingen svar på det jeg lurer på: Hvis man putter den så langt inn i skjeden som mulig, er det ikke da litt vanskelig å få den ut igjen? Og MÅ man begynne på første dag med menstruasjon, eller kan man, slik som med P-plaster, begynne når som helst, men bruke kondomer i syv dager før man er helt sikker?

Tusen takk for de forrige svarene :biggrin:

Ringen er ganske stor, og skjeden er ikke uendelig, så det er ikke noe problem å få den ut :)

Resten står i pakningsvedlegget: http://213.225.88.53/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/N/NuvaRing...Organon_562234/562233.html&printable=1&frameset=0&href=1&highlight=0&thin=0

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hey hey :jepp:

Jeg er ei jente på 28år som tidligere har brukt diane p-piller ( i 11år) som jeg har fått pigment flekker i ansiket av. Jeg har nå sluttet med diane p-pillen i håp om at pigmeteringen vil forsvinne med tiden. Er det noen andre som har erfaring omkring dette? Er det noen som har opplevd å få pigment flekker med pruk av nuva ringen??

Hadde satt pris på tilbake melding.

Mvh. Hudpleieren

Skrevet

Hvis du hadde lest hele tråden først ville du sett at jeg har fått pigmentflekker i ansiktet pga Nuvaring ja.

Skrevet

nuvaring-tiden er fremdeles en skrekkhistorie her i huset. fikk omtrent 95% av 1/1000-bivirkningene og 50% av 1/10000-bivirkningene. både mannen og jeg merket det under samleie, jeg ble tidenes hormontroll, smerter i armer og ben, infeksjon i underlivet, sopp, depresjon, tap av sexlyst, ja.. husker ikke mer. Fysj og fy, og det beskriver hvor ulikt vi reagerer. nei, takke meg til kondom... :jepp:

Skrevet

Jeg har bare posotive ting å si om Nuvaring. Brukt det i 6 mnd nå, og er fortsatt like fornøyd. Litt pms før rundt mensen har jeg, men det opplever jeg uansett om jeg går på noe eller ikke. Humøret generelt ble mye bedre/stabilt etter jeg gikk fra p-piller til ring. Heller ikke opplevd noen andre bivirkninger, og mensen var så godt som borte fra dag 1. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg har begynt på Nuva ring for første gang, og har nå brukt den i 7 dager. Har jeg forstått det rett at det nå skal være helt trygt å ha ubeskyttet sex med min kjæreste? (Trygt for graviditet vel å merke). Eller skal jeg gå en måned først ed tre uker inne og en uke ute? Jeg klarer ikke å finne svar på dette noe sted :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du setter den inn første dag du får menstruasjon er du trygg fra første dag, dersom du setter den inn en annen dag er du først trygg etter 7 dager. Dette kommer tydelig frem i bruksanvisningen.

• 6 måneder senere...
Skrevet

jeg fikk mensen veldig tidlig 10 år gammel og hadde så vanvittig store smerter at jeg måtte begynne på p piller i 11 års alderen, og siden da og frem til nå for fire år siden, altså da jeg var ca 20 hadde jeg blødningsforstyrrelser. Jeg visste rett og slett ikke om et annet liv, så byttet jeg ril ringen og blødningene er borte og syklusen er strålende, pluss at mensen er liten og smertefri:) men har ikke så lyst å ha sex, og er slapp og trøtt hele tiden, og nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre for å være fri for alle plager:(

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har brukt nuvaring i fire mnd nå. Hadde en mnd med nesten konstant hodepine, men dette har gitt seg nå. Bortsett fra dette har jeg vært veldig fornøyd. Merker den ikke under sex selv, kjæresten min merker den innimellom, men stort sett ikke som noe ubehagelig.

Men etter å ha lest litt her, lurer jeg på om de tilbakevendende soppinfeksjonene mine kan skyldes ringen. Men kan ikke huske å ha lest at dette er en kjent bivirkning?

Menstruasjonen min er blitt mye mer stabil, smertene har kanskje blitt noe mindre, men det beste er at jeg nå blør 3-4 dager i stedet for 6.

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette er ett et drit produkt, jeg fikk blodpropp......

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg begynner med P-ring om to uker, og håper jeg slipper de verste bivirkningene. Jeg har hørt at det også minsker menstruasjonssmerter. Er det sant?

Blir ikke ringen litt i veien under samleie, eller ubehagelig for partner?

Jeg begynte med den for 2 uker siden, og har nå hatt menssmerter i 3 uker i strekk, selv om jeg ikke har blødd siste to ukene. Og jeg tror den har forårsaket urinveisinfeksjon, for det svir, har mye utflod og jeg går på do hele tiden. Så jeg kan ikke si jeg har hatt noe god erfaring.. Du merker gjerne ringen litt, like etter samleie, men har foreløpig ikke hørt at min samboer har merket den.

Skrevet

Jeg fikk voldsomme bivirkninger av NuvaRing. Skikkelig deprimert, kjempekvalm og dundrende hodepine. Så jeg måtte slutte, dessverre.

Her og, i tillegg til mye kløe på hele kroppen og mye vondt i livmor/bekken.

Hadde null bivirkninger første året jeg brukte det, men etter jeg fikk barn har det ikke fungert.

Skrevet

Jeg gikk på p-piller men slurvet litt og begynte derfor med Nuvaring og byttet tilbake til p-piller etter ca 1 år. P-piller tar bort det meste av menssmertene mine og reduserer blødningene, og tar bort alt av PMS-plager. Med Nuvaringen fikk jeg alt dette tilbake, pluss månedlig smertefull sopp (var hos legen ja). Jeg brukte den i litt over 1 år i håp om at disse plagene skulle gå over men nei, så jeg byttet tilbake til p-piller og er nøye med å ta de.

Anonym poster: 8cc4f5390886a1d33a2ae5926ac03a85

Gjest GetOverIt
Skrevet

Har gått på p-ring i flere år og er veldig fornøyd med det :) Har ikke merket noe særlig til bivirkninger.

Bytter ring hver 3. uke (har ikke en "ring-fri" uke) og veldig fornøyd med å slippe mens.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Noen som hadde økt hodepine i starten og som det gikk over med?

Ikke gått en mnd enda, så håper jo det gir seg. Men ubehagelig å gå med hodepine hele tiden....

Anonym poster: 93566d4b91698e3d78a46f187d69544d

Skrevet

Jeg har gått på NuvaRing i 2 år nå, og jeg har ikke hatt andre bivirkninger enn litt kviser de to første ukene da jeg startet på den. :) Superfornøyd.

Anonym poster: 8a1d34196bd0d27ad713e378ea7b0461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...