AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Har du gode råd eller sliter du med det samme? Jeg får hull i tennene hele tiden... Ja jeg har et problem med spising i perioder, tror det skyldes disse periodene hvor jeg spiser hele tiden og tennene får ikke pause fra hverken det ene eller det andre. Tennene pusses hver dag, tanntråd brukes og munnskyllevann er i bruk. Likevel blir de ikke rene nok, tydeligvis? Anonymkode: d987b...8f6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Drikker du juice og/ eller inntar sukkerholdig mat/ drikke flere ganger pr dag? Om du gjør dette, ville jeg prøvd å kutte ned på noe av dette og evt også skyle munnen med vann etter juicedrikking. Juice tærer på emaljen. Sukker angriper tennene. Extra tyggegummi etter måltid og drikker setter ned syreangrepene. Hør med tannlegen eller apoteket om du bør bruke fluorskyll i tillegg til bruk av fluorholdig tannkrem. Anonymkode: 91f35...4de 1
gobbledigook Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Har du sykdommer som kan gå utover tennene? Da jeg var barn og for så vidt tenåring også hadde jeg konstant hull i tennene. Etter jeg fikk diagnose på en tarmsykdom i sent tenårene har det bedret seg ekstremt.
The Kitten Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Noen har bare svake tenner. Kanskje du bare er uheldig?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Få sånn tyggis av tannlegen som farger der du har plakk, så kan du se hvor du trenger å forbedre pussing. Ikke puss for hardt. Ellers: Få deg duraphat-tannkrem fra tannlegen om det er så ille som du sier. Har ikke hatt et hull siden jeg begynte på den. Anonymkode: 28320...f29
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Spør tannlegen om råd. Og gå fast til tannpleier i tillegg til årlig tannlegebesøk. Men sliter du med munntørrhet? I så fall finnes det jo ting på apoteket som kan hjelpe. Anonymkode: 25040...c6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå