Gå til innhold

Til veskeekspertene - Chanel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere!

Jeg vurderer å kjøpe en Chanel flap bag medium. Ønsker å kjøpe brukt. Det ligger en del ute på Finn.no til tider, men jeg er LIVREDD for å gå på en smell og kjøpe fake. Hva må jeg passe på når jeg skal kjøpe en slik veske og hvordan kan jeg være sikker på at den er ekte? 

På forhånd takk.

Endret av Bananfluggu
AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde giddet å google dette, så hadde du oppdaget at det finnes ørten artikler og videoer om nettopp det du lurer på.

Anonymkode: 09bca...bdd

• Liker 3
Skrevet (endret)

Som AB nevnte ligger det mange artikler ute hvor du kan se hvordan for eksempel E´en i Chanel skal se ut osv. Ellers er det noen ting jeg alltid ser på når jeg vurderer å kjøpe en veske:
- Følger kvitteringen med? Chanel authenticity card/certificate? Ikke kjøp den hvis dette ikke følger med. Dersom noe skjer med vesken din kan du ta med dette til en hvilken som helst Chanel butikk og få det fikset :) I tillegg er det jo også en garanti for at det er ekte ;)
- Selgeren. Er han/hun seriøs? Gode anmeldelser?
- Ligger det mange bilder ute? Hvis det kun ligger bilder fra Chanel sin hjemmeside ute på annonsen, styr unna. Seriøse selgere legger ofte ut mange bilder, slik at du kan se den fra forskjellige vinkler. Ikke vær redd for å etterlyse flere bilder! Det er en såpass dyr veske at de aller fleste har forståelse for det.

Endret av Anette.94
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Bananfluggu skrev:

Hei dere!

Jeg vurderer å kjøpe en Chanel flap bag medium. Ønsker å kjøpe brukt. Det ligger en del ute på Finn.no til tider, men jeg er LIVREDD for å gå på en smell og kjøpe fake. Hva må jeg passe på når jeg skal kjøpe en slik veske og hvordan kan jeg være sikker på at den er ekte? 

På forhånd takk.

Hvis du er såpass usikker ville jeg styrt unna finn. Gå heller på consignment sider. Selv synes jeg vesker på finn er overpriset. 

Anonymkode: 5e708...ef1

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Fashionistaen skrev:

Det finnes mange superfakes der ute, så ville vært ekstremt nøye. Kvitteringer er lett å fake, krever bare Photoshop. Vet mange også faker autenistet kortene, så er ikke mye hjelp i det heller. Generelt sett er jeg skeptisk til vesker fra Chanel som er nyere enn f.o.m. år 2005 og oppover, da selv proffene har problemer med å autentisere disse. De eldre har også opparbeidet seg en patina, som jeg vil tro det er vanskelig å få til på fake vesker. Ville sendt bilder fra vesken til to ulike autentisitet-firmaer (og betalt de) og lagt ut på "athenticate this"-tråden på the purse forum, for å være på den sikre siden. Er høye priser på veskene som ligger ute på finn, og heller ikke så veldig gode bilder. Ville heller kikket på Clothes in my closet, MA Oslo Vintage og Velouria Vintage for å nevne noen butikker i Oslo som jeg vet har hatt classic flap inne. Litt dyrere enn på finn, men da får du også ekspertisen og slipper å kjøpe utenlands. Vet bl.a. jentene på MA, har jobbet på Kamikaze, Gucci og Bottega Venetta, så regner med at de kan sakene sine.... Ellers kan du jo bruke consignment store sider fra utlandet, men ville allikevel sendt inn til noen som driver med autentisering for å få en objektiv mening. Ebay er også bra. Men spesielt mange av de japanske selgerne er supergode på fakes. Alt i alt, ville jeg vært ekstremt forsiktig! Heller sjekk to ganger for mye, enn å gjøre et såkalt kupp. De aller fleste vet hva en slik veske "burde" ligge på brukt. Du kan strengt talt heller ikke være 100% sikker på om vesken er ekte nå til dags, hvis du ikke kjøper den ny. Så får du vurdere om det er verdt bryet, eller om du vil kjøpe utenlands. 

Thepurseforum og etinceler(?) autoriserer ikke nyere Chanel vesker lenger på grunn av superfakes. 

Anonymkode: 3f2bf...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en nyere eller en eldre flap du vil kjøpe?

Jeg har kjøpt og solgt flere fra 90-tallet og alltid fått de autentisert hos Etinceler først, så det er et godt tips. De er seriøse og flinke. Som en lengre opp sier, så autentiserer de ikke nyere Chanel vesker, da superfakes veskene er veldig gode kopier og det er nesten umulig å se forskjell, dessverre.. 

Hvis jeg skulle ha kjøpt en nyere flap, så hadde jeg vært obs på selgeren, sjekket reviews blant annet og fått alle opplysninger. Flere selger fake med overlegg og de unngår/nekter å gi fra seg nr, fullt navn, adresse etc, og hvis de gjør det, så er det et veldig dårlig tegn. Men jeg ville uansett vært svært forsiktig med å kjøpe en nyere Chanel, med mindre du kjøper den ny fra butikk selv.

Anonymkode: 1386f...682

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Thepurseforum og etinceler(?) autoriserer ikke nyere Chanel vesker lenger på grunn av superfakes. 

Jepp, har hørt så som jeg også skrev i innlegget?

Endret av Fashionistaen
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan så lite om vesker og ikke engang gidder å søke rundt på nettet kan du like gjerne kjøpe en superfake veske. Du vil jo aldri se forskjellen uansett.

Anonymkode: 3fd1e...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kan man lett trå feil. Jeg er ikke så god på å autentikere Chanel lenger, men jeg var sånn halvgod for ca. 10 år siden. Autentikerings-kortene kan kjøpes fake på nett, så det at det følger med behøver dessverre ikke bety noen ting. Du må ha masse bilder av alt av "hardware" og sjekke at de har korrekte logoer, sjekke at sømmene matcher (sømmene på lommen bak skal matche perfekt med sømmene på selve veska) osv. Med superfakes er det dessverre ikke så lett å se, i alle fall ikke uten å ha veska i hendene slik at du kan kjenne om skinnet kjennes riktig ut osv. Er det lammeskinn eller caviar du er ute etter? 

Anonymkode: f20da...6bb

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Fashionistaen skrev:

Jepp, har hørt så som jeg også skrev i innlegget?

For å fylle på med mer info, de autoriserer ikke vesker med serienummer som starter på 15 og oppover :/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...