Briggs Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Sett at en mann har sex med en kvinne som hevder hun bruker prevensjon, som p-piller. Hun blir gravid, og nekter å abortere selv om mannen ønsker det (det er jo kvinnen som bestemmer dette helt alene). Hvis mannen har dårlig økonomi, kan han ha krav på å slippe barnebidrag, når det er tydelig at kvinnen har lurt han? Må selvsagt en rettssak på plass, men lurer på hva som er mulig.
Rotemor Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Nei. Det er umulig. Barnet har krav på bidrag uansett. 13
Briggs Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Rotemor skrev: Nei. Det er umulig. Barnet har krav på bidrag uansett. Med det systemet legger man opp til at kvinner kan lure menn til å sette barn på dem, for egen vinning. Det er kvinner som har svære barneflokker, uten en eneste fast partner. Stakkars mannfolk, sikkert navere hele gjengen, som bare blir enda fattigere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Sikkert ikke det TS mener, men det er ikke alltid at prevensjon fungerer. Har du samleie må du godta at det kan bli barn. Har du barn må du betale for de, ta vare på de. Ønsker du ikke barn, kan du avstå fra samleie. Anonymkode: 09f91...7bc 15
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Tviler sterkt på at det offentlige vil betale for en mann som ikke gidder å ta ansvar for egen beskyttelse. Og barn har krav på å bli forsørget av begge sine foreldre. Anonymkode: eafac...1d9 13
Briggs Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert ikke det TS mener, men det er ikke alltid at prevensjon fungerer. Har du samleie må du godta at det kan bli barn. Har du barn må du betale for de, ta vare på de. Ønsker du ikke barn, kan du avstå fra samleie. Anonymkode: 09f91...7bc Beste er vel å klippe over strengen så fort som mulig. Men siden jeg har mikropenis i slapp tilstand, så er det flaut å dra til legen for dette.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 4 minutter siden, Briggs skrev: Beste er vel å klippe over strengen så fort som mulig. Men siden jeg har mikropenis i slapp tilstand, så er det flaut å dra til legen for dette. Det er vel ikke alltid hundre prosent sikkert det heller. Avstå heller fra samleie dersom du ikke ønsker avkom. Anonymkode: 09f91...7bc 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 8 minutter siden, Briggs skrev: Med det systemet legger man opp til at kvinner kan lure menn til å sette barn på dem, for egen vinning. Det er kvinner som har svære barneflokker, uten en eneste fast partner. Stakkars mannfolk, sikkert navere hele gjengen, som bare blir enda fattigere. Jammen da bruker du kondom i tillegg. P-piller er ikke 100% heller Anonymkode: ca433...9b4 7
Rotemor Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 9 minutter siden, Briggs skrev: Med det systemet legger man opp til at kvinner kan lure menn til å sette barn på dem, for egen vinning. Det er kvinner som har svære barneflokker, uten en eneste fast partner. Stakkars mannfolk, sikkert navere hele gjengen, som bare blir enda fattigere. blablabla.... Nei, du må sørge for prevensjon selv eller avstå fra sex. Får du barn, så får du barn. Det er et veldig enkelt system som ikke kommer til å endre seg. Det er totalt uinteressant at du ikke liker det. 13
Gjest Linaria Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 10 minutter siden, Briggs skrev: Med det systemet legger man opp til at kvinner kan lure menn til å sette barn på dem, for egen vinning. Det er kvinner som har svære barneflokker, uten en eneste fast partner. Stakkars mannfolk, sikkert navere hele gjengen, som bare blir enda fattigere. Det er jo ikke for egen vinning. Pengene skal brukes på å fostre opp barnet som du vært med på å skape, ikke på at dama skal få det bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 Hva med tilfeller der mor trenerer samvær, barnebidraget blir høyere fordi far ikke får samvær uten rettslig grunn og mor ei heller jobber? Og grunnet at barnebidraget har nådd nye høyder så får ikke far råd til advokat. Anonymkode: 3c39d...53f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 Menn som går rundt og tror at man går i pluss av å få barnebidrag, må rett og slett bli bedre i matte! Kanskje, hvis man har et stort hus uten lån og utelukkende får barn med menn som tjener ekstremt godt så vil det lønne seg? Min eks betalte ca 3200 kr, vi tjente omtrent likt. Det holder til barnehage inkl matpenger til mat i barnehagen. Jeg betaler da resten. Ett soverom ekstra i Oslo koster minimum 5000 kr... Anonymkode: 1489e...f2c 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 Menn må lære seg å 1. ikke pule rundt, 2. ikke tro på alt de blir fortalt, 3. ta ansvar å bruke kondom. Hvis ikke ---> betal når ungen kommer. Anonymkode: 0cf22...244 13
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 Nei han slipper nok ikke unna selv om kvinnen bevist har løyet og gått inn for å bli gravid uten å informere mannen om dette. Skulle det nå skje så krev iallfall DNS-test. Moralen er vel: Beskytt deg selv mot uønsket graviditet. Hadde imidlertid vært interessant om en slik problemstilling kom for domstolene, og sett hva utfallet blir. Mulig det har vært saker oppe tidligere. Noen som vet? Anonymkode: b59a4...531
ViljaH Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 Han har lurt seg selv. Han har ansvar for hvor han planter frøene sine, og kan ikke sette bort dette. Blir det barn, så må han betale. Hun har ikke lurt ham ved at hun ikke vil bruke angrerett (abort). 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei han slipper nok ikke unna selv om kvinnen bevist har løyet og gått inn for å bli gravid uten å informere mannen om dette. Skulle det nå skje så krev iallfall DNS-test. Moralen er vel: Beskytt deg selv mot uønsket graviditet. Hadde imidlertid vært interessant om en slik problemstilling kom for domstolene, og sett hva utfallet blir. Mulig det har vært saker oppe tidligere. Noen som vet? Anonymkode: b59a4...531 Jeg fant det selv. Les denne https://www.nrk.no/dokumentar/_-staten-stotter-lureri-1.8394852 Slipper nok ikke unna, selv om man er blitt lurt. Anonymkode: b59a4...531
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 43 minutter siden, Briggs skrev: Med det systemet legger man opp til at kvinner kan lure menn til å sette barn på dem, for egen vinning. Det er kvinner som har svære barneflokker, uten en eneste fast partner. Stakkars mannfolk, sikkert navere hele gjengen, som bare blir enda fattigere. Menn klarer da like lett å sørge for prevensjon som kvinner. Hvorfor skal menn stakkarsliggjøres i denne sammenheng? Du klarer da fint å gå i butikken, kjøpe kondomer og tre en på? Det gjør i alle fall jeg! Anonymkode: 315e7...ae5 13
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #18 Skrevet 22. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant det selv. Les denne https://www.nrk.no/dokumentar/_-staten-stotter-lureri-1.8394852 Slipper nok ikke unna, selv om man er blitt lurt. Anonymkode: b59a4...531 Artikkelen sier: – Jeg mener at det er urettferdig og helt feil at staten premierer kvinner som kynisk og egoistisk setter barn til verden uten at det er en far til stede. Jeg synes det er feil at barnets mor skal få hjelp av myndighetene til å kreve inn penger Av hensyn til barnet vil han ikke stille opp med navn eller bilde. 1: Staten premierer ikke kvinner - barnebidrag er til BARNET. 2: han vil ikke betale barnebidrag til barnet, men vil ikke stille med navn eller bilde av hensyn til barnet? Så utrolig selvmotsigende At menn ikke har bestemmelsesrett over kvinners kropp er helt tipp topp. Vil menn ikke ha barn bør de ikke ha sex - sex er overhodet ikke en menneskerett, ei heller noe som er nevnt i marlows behovspsyramide. Skal menn ha sex bør de sørge for prevensjon selv. Dersom kvinner ikke vil ha barn beskytter de seg selv og/eller tar abort. Den dagen en kvinne blir nektet å ta abort fordi en mann ønsker å beholde barnet er samfunnet på vei til å gå under. INGEN skal få bestemme over min kropp og hva jeg velger å gjøre med den. Ingen skal få velge for meg å ta abort, eller få et barn. Den dagen menn hadde fått bestemmelsesrett over kvinner kropp hadde det vært fritt frem for å "ta seg til rette" hvor enn de ønsker. Anonymkode: d893e...ca1 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 Eneste måten å slippe barnebidrag på er vel å ha for lav inntekt slik at du blir regnet som ikke-bidragspliktig. Anonymkode: 20111...e38
Rotemor Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei han slipper nok ikke unna selv om kvinnen bevist har løyet og gått inn for å bli gravid uten å informere mannen om dette. Skulle det nå skje så krev iallfall DNS-test. Moralen er vel: Beskytt deg selv mot uønsket graviditet. Hadde imidlertid vært interessant om en slik problemstilling kom for domstolene, og sett hva utfallet blir. Mulig det har vært saker oppe tidligere. Noen som vet? Anonymkode: b59a4...531 Nei, det er uinteressant for man kan ikke dømme utenfor lovens rammer. Det trodde jeg var generell kunnskap. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå