Gå til innhold

Er dette over dagsbehovet mitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En 100 gram mørk sjokolade  (600 kcal) 

En ostebolle med fyll, norwegia og skinke. Litt salat og majones. Kjøpte ferdig i butikk og sto ikke kcal på? 

Et grovt polar brød med tynt lag smør og 1 skive brunost. 

Gått ca 3 km idag. Bør kanskje ikke spise mer idag da? 

Anonymkode: da749...3d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er veldig lite mat uavhengig av hvor lav du er! 

Anonymkode: 9ea15...0e7

• Liker 5
Skrevet

Det er lite mat. Du trenger god mat som gir deg næring. Ostebollen høres helt ok (og skikkelig nammis) ut, polarbrød med smør og brunost er fornuftig kost (jeg ville spist minst to!). Du bør også få i deg en middag, med proteiner. Og frukt og grønt. Sjokoladen kan du med fordel droppe dersom målet ditt er å gå ned i vekt, eller bare spise litt mindre av neste gang. Det er IKKE bra å spise for lite :)

• Liker 2
Skrevet

Hva er det for slags spørsmål? Er du sulten? Da spiser du mer. Eller er du undervektig og mangler sultfølelse? Da regner du ut dagsbehovet ditt og legger sammen det du har spist og ser om det stemmer overens. Er du spiseforstyrret? Da oppsøker du lege og følger din behandlers råd. 

• Liker 7
Skrevet

Hørtes veldig kaloririkt ut i mine øyne. Jeg ville ikke ha spist mer hvertfall.

• Liker 1
Gjest Cyrus
Skrevet

Ca 1100-1200 kcal til sammen. Det er altfor lite, med mindre du er sykelig overvektig med akutt behov for vektreduksjon. 

Ikke så mye mikronæring å spore der heller. Spis mer grønnsaker og fisk 😄

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Skay skrev:

Hørtes veldig kaloririkt ut i mine øyne. Jeg ville ikke ha spist mer hvertfall.

Og hva begrunner du det med? Hvor mye kalorier mener du dette er og er det nok for en voksen person? Dette er veldig lite mat og man skal være forsiktig med å slenge ut slike kommentarer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Cyrus skrev:

Ca 1100-1200 kcal til sammen. Det er altfor lite, med mindre du er sykelig overvektig med akutt behov for vektreduksjon. 

Ikke så mye mikronæring å spore der heller. Spis mer grønnsaker og fisk 😄

Tastet inn på lifesum og det ble ca 1100 ja. Har gått 8 km tilsammen idag og forbrent ca 400. Så iflg appen har jeg 500 igjen..😊 Ikke spiseforstyrret som noen lurte på! 160 cm. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet slike tråder blir slettet, men lifesum mener jeg skal ha 1200 kcal. 

TS. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva begrunner du det med? Hvor mye kalorier mener du dette er og er det nok for en voksen person? Dette er veldig lite mat og man skal være forsiktig med å slenge ut slike kommentarer. 

Det er forskjell på kaloririkt og næringsrikt. Viktig å huske på. 

Alt det TS nevner er veldig kaloritett. Men det er svært lite næring i det.. 

Anonymkode: e2d70...d8b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS. 

Dersom du skal ha så lite kalorier, så ville jeg i hvert fall droppa de usunne matvalgene, og valgt rene produkter og masse grønnsaker! 

Anonymkode: e2d70...d8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiser du osteboller, sjokolade og polarbrød? Det er da null næringsstoffer for kroppen din og tomme kalorier. Spis grovt brød og kutt sjokoladen på hverdager. 

Anonymkode: e442b...1c3

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke. Virker som hun vil gå ned i vekt. Jeg vet at man kan få grense på 1300 kalorier på VG vektklubb. Jeg er normal på BMI skala. Men er ikke helt fornøyd med hvordan kroppen min ser ut fordet. Jeg spiser en god frokost på 2 knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat. Så spiser jeg en middag som enten er en ferdig skåret laksefilet eller kylligfilet. Med halve fatet bestående av grønnsaker. Og selvfølgelig noen kopper her og der med kaffe og te. Hvis jeg blir sulten på kvelden: eple, skyr eller et knekkebrød.

Jeg er ei voksen jente på 22 og mistenker kroppen min (hjernen mest) prøver å lure meg når de sender sultsignaler. Det har jeg hvertfall hørt før. Man skal ikke stole blindt på hva din egen kropp sier (har erfaring).

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tastet inn på lifesum og det ble ca 1100 ja. Har gått 8 km tilsammen idag og forbrent ca 400. Så iflg appen har jeg 500 igjen..😊 Ikke spiseforstyrret som noen lurte på! 160 cm. 

Du har ikke et sunt forhold til mat hvis du ønsker å spise 1200 kalorier i løpet av en dag og prioriterer 600 av dem på sjokolade + annen drittmat. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. 

Det kan godt hende at 1200 er riktig for deg, hvis alt du gjør er å ligge i ro i sengen din hele dagen uten å røre på deg ved mindre det er absolutt nødvendig.

1200 er alt for lite for de aller fleste som har normale liv. At du ikke skjønner dette selv og så sier "jeg har ikke spiseforstyrrelser" kan nok tyde på at du har det, men benekter det. Du burde ta en prat med noen om dette.

Anonymkode: c9294...f58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Skay skrev:

Jeg skjønner ikke. Virker som hun vil gå ned i vekt. Jeg vet at man kan få grense på 1300 kalorier på VG vektklubb. Jeg er normal på BMI skala. Men er ikke helt fornøyd med hvordan kroppen min ser ut fordet. Jeg spiser en god frokost på 2 knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat. Så spiser jeg en middag som enten er en ferdig skåret laksefilet eller kylligfilet. Med halve fatet bestående av grønnsaker. Og selvfølgelig noen kopper her og der med kaffe og te. Hvis jeg blir sulten på kvelden: eple, skyr eller et knekkebrød.

Jeg er ei voksen jente på 22 og mistenker kroppen min (hjernen mest) prøver å lure meg når de sender sultsignaler. Det har jeg hvertfall hørt før. Man skal ikke stole blindt på hva din egen kropp sier (har erfaring).

Kroppen din er til å stole på. Du har en normal bmi som resultat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at 1200 er riktig for deg, hvis alt du gjør er å ligge i ro i sengen din hele dagen uten å røre på deg ved mindre det er absolutt nødvendig.

1200 er alt for lite for de aller fleste som har normale liv. At du ikke skjønner dette selv og så sier "jeg har ikke spiseforstyrrelser" kan nok tyde på at du har det, men benekter det. Du burde ta en prat med noen om dette.

Anonymkode: c9294...f58

Jeg har da tastet inn på appen hvor mye jeg er i aktivitet. Som du ser: har gått 8 km idag. Mye i aktivitet på jobb.  

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke et sunt forhold til mat hvis du ønsker å spise 1200 kalorier i løpet av en dag og prioriterer 600 av dem på sjokolade + annen drittmat. 

Skal såklart ikke spise så usunt i morgen..:) hadde dessverre søtsug og kjøpte en sjokolade😣

AnonymBruker
Skrevet

For lite kalorier, for lite grønnsaker, for lite skikkelig mat. 

Anonymkode: fb23c...946

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er sykelig tynn. En eller annen gang har legen (i følge henne) sagt at det spiller ingen rolle hva slags kalorier du får i deg, bare du spiser.  Så da er hun strålende fornøyd når hun spiser sjokolade, kokosboller eller drikker cola. Hun får jo i seg kalorier. Hjelper ikke hva jeg sier. Hun er selvfølgelig benskjør.

Anonymkode: 7d15c...b03

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...