Gjest jenta18aar Skrevet 30. desember 2004 #1 Skrevet 30. desember 2004 halla!!! lurte på om noen her har blitt gravide mens dere har hoppa av i svingen? jeg å typen gjør det hele tiden men jeg blir aldri gravid, hva m dere?
*Lene* Skrevet 30. desember 2004 #2 Skrevet 30. desember 2004 Min eks og jeg hoppet av i svingen.... I dag er sønnen vår 11 år!! Så tenk deg godt om hvis dere ikke har planer om barn enda!
Kevin Skrevet 30. desember 2004 #3 Skrevet 30. desember 2004 Det kan gå fortere enn du aner... i dobbelt forstand...
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #4 Skrevet 30. desember 2004 Vi hooppet også av i svingen i ungdommen ,har en datter på 22 år men er fremdeles forelsket og gifte...
Gjest lurven Skrevet 31. desember 2004 #5 Skrevet 31. desember 2004 har praktisert det mange ganger jeg.. alt derier seg jo om rett timing
Tusseline Skrevet 2. januar 2005 #6 Skrevet 2. januar 2005 har praktisert det mange ganger jeg.. alt derier seg jo om rett timing Ikke nødvendigvis. Det er jo slik at èn gjennom samleiet kan få "små utløsninger" før selve "utløsningen", og dette er noe èn selv (som mann) ikke klarer å kontrollere.
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #7 Skrevet 2. januar 2005 Hei jente18aar Jeg tror du bør omformulere påstanden din litt. Du skriver at du aldri blir gravid selv om dere hopper av i svingen. Det riktige er vel at du ikke har blitt gravid HITTIL. Når man er ung og nettopp har begynt å ha mensen, har man sjelden eggløsning, syklusene er forskjellige og blødningen kan variere, kort sagt: man har ikke kommet i "gjenge" ennå. Dette ordner seg gradvis med årene. Etter hvert blir syklusene jevnere, man har eggløsning i flere av syklusene og ting går seg til. Når du er 18 år har du kanskje fortsatt ikke eggløsning i alle syklusene dine, selv om de er relativt like lange etc. Du har hatt flaks, kanskje han har kommet litt inni deg, men det har tilfeldigvis vært utenom eggløsningstid, kanskje det var i en syklus du ikke hadde eggløsning, kanskje svømmerne hans ikke var i form den dagen. Det skal ikke så mye intelligens til for å forstå at det bare er et spørsmål om tid. Å hoppe av i svingen er og blir en usikker prevensjonsmetode, og holder du på lenge nok med dette, blir det blink, en eller annen dag! Bestem deg, mener nå jeg. Enten ønsker du barn, og setter igang med prøving, eller så ønsker du IKKE barn, og begynner med prevensjon. P-piller er lett å skaffe, det er IKKE flaut (det er hundre tusenvis av kvinner som bruker piller, så du blir ikke den første på legekontoret, akkurat) og sexen blir MYE bedre når du ikke trenger å bekymre deg! Hilsen meg.
KalloRilla Skrevet 2. januar 2005 #8 Skrevet 2. januar 2005 Nesten som jeg skulle skrevet det selv "gjest"
Kaori Skrevet 3. januar 2005 #9 Skrevet 3. januar 2005 Ikke nødvendigvis. Det er jo slik at èn gjennom samleiet kan få "små utløsninger" før selve "utløsningen", og dette er noe èn selv (som mann) ikke klarer å kontrollere. Det er sant, det kommer sædceller ut før selve utløsningen, det er bare å tenke på hvis du feks suger han noen gang, det som kommer ut innimellom da,er på en måte guttens naturlige "glidemiddel" og dette skjer jo selfølgelig også under samleie. Hvis du har eggløsning en gang dere hopper av i svingen, kan du lett bli gravid på grunn av dette. Har nok bare vært snakk om tilfeldigheter hittil, evt flaks eller hva man nå skal kalle det. Og hvis du er gammel nok til å sjangse på dette, bør du også være gammel nok til å klare å ta vare på et barn, for det er slik framtiden din ser ut hvis du fortsetter med dette. Er forresten ikke meningen å være krass, men jeg synes det blir så tåpelig å praktisere denne metoden når det finnes så mange andre prevensjonsmetoder som faktisk virker. Og når du i tillegg er 18 får du jo gratis p-piller hos legen eller helsesøstra, så hva venter du på? ..et barn..??
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #10 Skrevet 3. januar 2005 Min bror ble pappa etter et avhopp....... så det skjer nok like ofte på dette viset, som hos de som tror at de ikke kan bli gravid når de ammer........ myter.. Og du har kun hatt flaks...... og flaks varer ikke evig... Jeg bare håper at flaksen først tar slutt når du er klar for det?!
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #12 Skrevet 4. januar 2005 Jeg ble gravid etter at han hoppet av i svingen - det er fort gjort! Hvorfor bruker dere ikke prevensjon?
Bridget Jones Skrevet 4. januar 2005 #13 Skrevet 4. januar 2005 Har 2 barn etter av og hoppe av i svingen. Bruker prevensjon nå :oops:
KalloRilla Skrevet 4. januar 2005 #14 Skrevet 4. januar 2005 Dette er kun en metode som er grei å bruke dersom en er i et stabilt forhold hvor et eventuelt svangerskap ikke er "verdens undergang". Det er viktig å bruke annen sikker prevensjon ellers, og i dagens samfunn er det såpass enkelt å skaffe til veie at det ikke bør være noe problem.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2005 #15 Skrevet 5. januar 2005 Ja, det har jeg gjort mange ganger, men aldri blitt gravid. Hvis manen har kontroll er det vel igen årsak til å bli engstelig. Jeg vet ikke, men jeg har gjort det maaaange ganger. Kommer ikke til å bruke p-piller heller og jeg synes dette kan være en grei måte av og til
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #16 Skrevet 5. januar 2005 Min "hoppe av i svingen" er i dag 17 år. Og min "blir ikke gravid dagen etter mens (eller såkalt sikre perioder)" er 14 år.. Joda, man kan være heldige en stund. Nabojenta på 17 kom her i romjula, helt fortvilet. Hun og typen hennes har også praktisert "hoppe av i svingen", det har visst holdt for dem i 2 år. Hun tar abort i dag! Du får faktisk gratis p-piller, skaff deg det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå