Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi endret på skattemeldingen for 2015 Pga regnskap i bedriften. Dette skulle vi aldri gjort. Vi begge fikk restgjeld på 40' hver. Med endring gis det kun tre ukers betalingsfrist og den kan heller ikke deles opp. Jeg klarer ikke betale 40' på tre uker g hvertfall ikke 80'. Jeg kontaktet kemner og de ba meg sende søknad om utsettelse eller avdrag. Gjorde dette men fikk avslag med den begrunnelse om at dette var tilbakebetaling av penger som jeg hadde fått til gode. Men det betyr jo ikke at jeg har dem enda! De gikk den gang med til å betale mannens restskatt da. 

Mannen går på dagpenger og vi sliter skikkelig økonomisk fra før! Så kom dette. Sparekonto er brukt opp og vi klarer ikke betale restskatten. Nå er det to uker igjen. Vi Kan jo heller ikke refinansiere huslånet fordi mannen går på dagpenger. Banken avslår. 

Hva skjer da? Betalingsfristen er den 8 juni. Kanskje hvis jeg låner litt her og der klarer jeg det innen juni men aldri før den 8.  Jeg får jo ikke lønn engang på disse tre ukene og ei nok lønn til å dekke skatten. Det er jo helt horribelt!!! Hvorfor er de så strenge når man sliter fra før? Jeg skal betale men jeg må få litt mer tid. Hva gjør jeg? Hva skjer hvis jeg betaler litt innen den 8 men ikke alt? 

Anonymkode: 62a79...e4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjeld til staten er det verste du kan ha, så du må gjøre ALT for å få dette bort, selg bilen, selg hva nå enn av verdi dere har. Betaler du ikke, så stiger rentene på dette i en rasende fart, og innen få år, er det skyldige beløpet det dobbelte. Det har vært nok av historier i media gjennom årene med mennesker som blir gjeldsslaver grunnet gjeld til staten som bare vokser og vokser med høye renter. 

Selg bilen å få dette bort innen forfall!

Anonymkode: bfd36...ed5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi endret på skattemeldingen for 2015 Pga regnskap i bedriften. Dette skulle vi aldri gjort. Vi begge fikk restgjeld på 40' hver. Med endring gis det kun tre ukers betalingsfrist og den kan heller ikke deles opp. Jeg klarer ikke betale 40' på tre uker g hvertfall ikke 80'. Jeg kontaktet kemner og de ba meg sende søknad om utsettelse eller avdrag. Gjorde dette men fikk avslag med den begrunnelse om at dette var tilbakebetaling av penger som jeg hadde fått til gode. Men det betyr jo ikke at jeg har dem enda! De gikk den gang med til å betale mannens restskatt da. 

Mannen går på dagpenger og vi sliter skikkelig økonomisk fra før! Så kom dette. Sparekonto er brukt opp og vi klarer ikke betale restskatten. Nå er det to uker igjen. Vi Kan jo heller ikke refinansiere huslånet fordi mannen går på dagpenger. Banken avslår. 

Hva skjer da? Betalingsfristen er den 8 juni. Kanskje hvis jeg låner litt her og der klarer jeg det innen juni men aldri før den 8.  Jeg får jo ikke lønn engang på disse tre ukene og ei nok lønn til å dekke skatten. Det er jo helt horribelt!!! Hvorfor er de så strenge når man sliter fra før? Jeg skal betale men jeg må få litt mer tid. Hva gjør jeg? Hva skjer hvis jeg betaler litt innen den 8 men ikke alt? 

Klarer du ikke betale et så stort beløp så risikerer du å bli slått konkurs. 

Anonymkode: 243ae...59d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selg bilen ja... hadde jeg bare hatt en bil å selge så...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selg bilen ja... hadde jeg bare hatt en bil å selge så...

Har dere annet av verdi da? Bunad eller annet av større verdi, eller annet som totalt kommer opp i større verdi?  Flott tv, sofa hva nå enn?! For dere vil jo ikke miste huset grunnet 80 000 ikke sant! 

Anonymkode: bfd36...ed5

• Liker 1
Skrevet

Kredittkort lån? 

Et håpløst forslag, I know. Men da har du ihvertfall usattt problemet litt og risikerer ikke å miste hjemmet. 

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk også å sette av til skatt av årets inntekter i bedriften din også. Ellers blir det likt problem neste år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du foreldre eller svigerforeldre som kan hjelpe I tillegg til å selge det du/dere har av verdi? Det er et skikkelig mareritt dere har havnet i og jeg føler sterkt med deg! Tenk over alt som er mulig!  Sykler, tv, sofa, klær, smykker, spisestue.. 

Anonymkode: b7f99...f84

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke om å få det delt opp. Kriteriet er at du tilbyr dem en bedre ordning enn de ville fått ved tvangsinndrivning. Betal alt du kan ved fristen, dette teller positivt for søknaden din, og du sparer rentekroner. Husk at de nok vil ta pant i hus/bil uansett, men dersom de får inn pengene vil de ikke tvangsselge, de bare holder tingene i pant for å legge press på deg.

Anonymkode: 9e96e...0bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eget foretak og får faktura på restskatt opp delt når restskatten er over en viss sum. Jeg pleier å betale ca 60 000 og får en faktura på 19 000 flere ganger ila 3 mnd tror jeg.

Anonymkode: 57e92...726

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du betaler vil det bli rettslig inndriving, med konkurs av firmaet og tvangssalg av bolig i verste fall. Hvis du vet at du kan få penger ila noen måneder så kan det være verdt å ta det på kredittkort. Og selv unna alt du kan finne i huset, ikke bare gamle ting dere ikke trenger men også ting med verdi som kan inndrive midler, f.eks tv, pc, oppvaskemaskin, smykker, bunad, møbler. Staten får pengene sine uansett, de driter i om du må selge huset for å få det til. Evt kan du høre om det er mulig å få privat lån hos noen i familien. 

Anonymkode: 616fe...ce1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt tragisk :( 

ingen å låne av heller. Og ikke mye verdi å selge. 

Har søkt men fikk avslag :( 

AnonymBruker
Skrevet

Alle får forbrukslån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt tragisk :( 

ingen å låne av heller. Og ikke mye verdi å selge. 

Har søkt men fikk avslag :( 

Men kan dere leie ut et rom da, som i linken jeg la ut? Det blir jo ikke på langt nær nok penger av det til å dekke utgiftene, men alle monner drar.

Anonymkode: 35326...339

AnonymBruker
Skrevet

Betal det du kan innen fristen, og så forsøker du å forhandle om resten. Lag en nedbetalingsavtale og foreslå den. Men den skal også være hard, uten mye egen luksus, for at den skal bli akseptert. Det er mange som sliter med økonomien, det betyr ikke at vi alle kan sluntre unna(feilregne) med skatten, og det er slik det ville blitt, hvis staten var enkel og grei å ha med å gjøre.  

Anonymkode: de2b9...b84

• Liker 2
Skrevet

Litt på tynn grunn her, men shit au:

2x40' er mye penger å hoste opp fra intet, men om jeg ikke leste feil så sier jo TS

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som ikke tror at staten Norge, selv i den digitale tidsalder 2017, kommer til å selge huset og bedriften og gjøre folk, deres barn og barnebarn til gjeldsslaver fordi en innbetaling kommer sent? (Tror ikke jeg er helt på jordet her)

Det koster penger å betale for sent, 12%? rente, men det skal komme en ny betalingsoppfordring.

Følgende bemerkes

• Jeg er ikke særlig kjent, kun googlet litt og fant denne (DinSide) "Husk restskatten"

Avslutningsvis: Dette kan kanskje være en anledning til å benytte seg en gratis konsultasjonstime hos advokat, om dere har det via et medlemskap/forsikring. Det er som flere har påpekt: Alvorlig. Og la forbrukslån være aller aller aller siste utvei!

Skrevet

Bruke kredittkort? Tror noen har 60-dagers rentefri betalingsutsettelse. Så bruk det kun dersom du kan klare å betale det ned i løpet av 60 dager. Da skal du jo ha fått 2 lønninger på den tiden, og feriepenger kommer jo også nå. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Luckiness skrev:

Bruke kredittkort? Tror noen har 60-dagers rentefri betalingsutsettelse. Så bruk det kun dersom du kan klare å betale det ned i løpet av 60 dager. Da skal du jo ha fått 2 lønninger på den tiden, og feriepenger kommer jo også nå. 

Off topic: Kredittkort ved uttak eller manuelle betalinger har vel alle, uten unntak(?), regner rente fra dag 1.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, reAction skrev:

Off topic: Kredittkort ved uttak eller manuelle betalinger har vel alle, uten unntak(?), regner rente fra dag 1.

Jeg har fire kredittkort, som alle har betalingsutsettelse på 45-60 dager, også ved kontaktuttak. Men det kan såklart avhenge av din økonomiske situasjon hvor gode betingelser man får på kortet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...