Gå til innhold

Temping som prevensjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe program på internett eller app man kan bruke? Slik at det blir billigere enn å kjøpe ladycomp/pearly? 

Anonymkode: 138c9...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Masse apper som hjelper deg å holde oversikt når eggløsning er

Anonymkode: 3ffbc...b80

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg IKKE brukt som prevensjon med mindre det hadde vært greit nok med et svangerskap. Vet om flere som har blitt gravide med det. 

Anonymkode: d3776...cf8

• Liker 1
Skrevet

Fins mange ulike apper og systemer som tilbyr dette. Hadde derimot aldri stolt på det - men det er opp til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forslag til gode apper? Og/eller erfaringer? :)

Anonymkode: 138c9...8b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med ladycomp. Brukt i 5 år og ikke blitt gravid. Nå skal det sies at det ikke hadde vært krise om jeg ble det, men jeg har altså ikke hatt noen ulykker. De ulykkene jeg har hørt om kommer av 'brukerfeil'. Man må tempe til samme tid hver dag, man må ha en relativt stabil syklus, og alkohol og sykdom kan påvirke temperaturen. Og: gul betyr ikke sikker. Hehe.

Anonymkode: fa37d...25c

Skrevet

Hei.

Natural cycles appen har vært igjennom en undersøkelse ved Karolinska Institutt i Sverige og viser seg å være nesten like effektiv som p-piller.

Denne appen kommer med sitt eget termometer som skal brukes med appen, og er derfor godkjent som prevensjonsmiddel av helsemyndighetene.

Problemet med slike programmer er at man må være veldig nøye med å bruke et godt termometer, ta tempraturen på nøyaktig samme tidspunkt hver dag, og algoritmen som regner ut sannsynligheten må får virke en stund før den blir nøyaktig. Alt i alt er det mye stress med dette, men det er det jo med p-piller også som man må ta hver dag.

Lykke til!

Morten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...