Gå til innhold

Kaste opp blod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg tror jeg kasta opp blod, det var mørkerødt. Nå kommer dilemma da, jeg klarer ikke å bestemme meg. Skal jeg sitte i 6 timer i kø på legevakta eller ringe fastlegen når det åpner?  Jeg merker jeg holder en redsel i sjakk, så er i den forbinnelse litt småsvimmel. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten og spør dem hva de mener. 

Anonymkode: 6fb77...809

Skrevet

ja gjorde det, jeg kjenner uansett at jeg er i ferd med å få panikkanfall, så jeg drar, nmmmå bare ta meg sammen for å klare å dra 

AnonymBruker
Skrevet

mørkerødt tyder på gammelt blod = altså ikke sår i hals etc. kan muligens være blødende magesår. ville tatt en sjekk for sikkerhetsskyld - spesielt hvis du har nerver. uansett: har selv kastet opp mørkt blod og det har vært både "ingenting" og magesår. hvis det er en trøst.

masse lykke til og god bedring!

Anonymkode: 9ce4c...d2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer fastlegen.

Anonymkode: 88fa9...181

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

mørkerødt tyder på gammelt blod = altså ikke sår i hals etc. kan muligens være blødende magesår. ville tatt en sjekk for sikkerhetsskyld - spesielt hvis du har nerver. uansett: har selv kastet opp mørkt blod og det har vært både "ingenting" og magesår. hvis det er en trøst.

masse lykke til og god bedring!

Alt blod er jo mørkerødt.. 

Skrevet
18 timer siden, Simbyxor skrev:

Det er forskjell på rødfargen på blodet om det kommer fra magen enn hvis det feks kommer fra lungene. Er det fra feks et magesår så ser det ofte ut mer som kaffegrut.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Simbyxor skrev:

eh, nei... kan være vanlig rødt (som hvis man kutter seg på en kniv), rosa (utvannet), svart-aktig (indre blødninger/gammelt blod/magesår), mørkebrunt (levret)..

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det? Går det bra med deg? 

:) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

eh, nei... kan være vanlig rødt (som hvis man kutter seg på en kniv), rosa (utvannet), svart-aktig (indre blødninger/gammelt blod/magesår), mørkebrunt (levret)..

Ja, blod kan blande seg med og reagere på andre ting som forandrer fargen. Men blod, ferskt, fra kroppen er alltid mørkerødt. 

Skrevet
12 timer siden, s0la skrev:

Hvordan gikk det? Går det bra med deg? 

:) 

Jeg endte opp med å gå til fastlegen siden jeg fikk litt panikk og ikke klarte å komme meg ut døra med en gang. Jeg kommer til å få brev om gastroskopi og må fortsette med de syrehemmende medisinene mine. :) Ja, går mye bedre nå, ikke skjedd igjen og jeg har fulgt nøye med på avføring, ikke noe unormalt der heller. 

1 time siden, Simbyxor skrev:

Ja, blod kan blande seg med og reagere på andre ting som forandrer fargen. Men blod, ferskt, fra kroppen er alltid mørkerødt. 

Det var ikke den normale fargen, var derfor jeg påpekte det. Det må jo ha kommet fra et sted hvor det blandet seg med veske, så naturligvis ville det vært lysere om det akkurat hadde skjedd. 

Skrevet
1 time siden, Evilposelos skrev:

Jeg endte opp med å gå til fastlegen siden jeg fikk litt panikk og ikke klarte å komme meg ut døra med en gang. Jeg kommer til å få brev om gastroskopi og må fortsette med de syrehemmende medisinene mine. :) Ja, går mye bedre nå, ikke skjedd igjen og jeg har fulgt nøye med på avføring, ikke noe unormalt der heller. 

Det var ikke den normale fargen, var derfor jeg påpekte det. Det må jo ha kommet fra et sted hvor det blandet seg med veske, så naturligvis ville det vært lysere om det akkurat hadde skjedd. 

.... og det visste ikke legene noe om eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Blod som komme fra magesekken eks fra et blødende magesår ser ofte ut som kaffegrut. Godt at du får det sjekket, det behøver absolutt ikke å være farlig, men godt å få det sjekket. 

Anonymkode: 60265...69b

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Simbyxor skrev:

.... og det visste ikke legene noe om eller? 

Jo, jeg unnlot ikke å fortelle noe, men ble henvist videre, så får se hva som foregår nede i magen der :) 

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...