Gå til innhold

Migrene og alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hva drikker dere med migrene når dere skal ut på byen? Og hvor store mengder kan dere drikke?

Jeg har holdt meg til musserende vin i flere år nå, men har merket at jeg får utrolig vondt i hodet dagen derpå, om ikke et migreneanfall. I det siste har jeg i tillegg blitt dårlig bare noen timer etter alkoholen er inntatt. Regner med at dette kan komme av garvesyre, men trodde det var mer vanlig når det kommer til rødvin? 

Jeg er tidlig i tyveårene og student, og syns derfor at dette er utrolig kjipt, ettersom jeg ønsker å kunne ta meg en tur på byen i ny og ned!

Noen tips? Er allerde flink til å drikke mye vann og spise underveis. Funker det bedre å blande sprit og juice? Cider? Øl?

Anonymkode: 9de1c...1ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen migrenepasienter der ute? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det tok noen år før jeg skjønte at den grusomme hangoveren jeg fikk hver eneste gang, var migrene.   

Det siste året har jeg brukt allergimedisin, og oppdaget at det fungerer hver gang!  Jeg tar den en times tid før jeg begynner å drikke, og har bank i bordet ikke noe vondt hverken om kvelden eller dagen etter.

Har testet både Telfast og Zyrtec.  Begge fungerer like bra. 

Halveringstiden til Zyrtec er 10 timer
Halveringstiden til Telfast er 14 timer

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke lengre, har nok migrene som det er, enn at jeg skal lage migrene selv og med alkohol.

Anonymkode: 118fc...640

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har migrene og har hatt det siden barndommen. Er selv midt i 20 årene, og føler behovet for å ta meg en tur ut i blandt.

Jeg kan kun drikke økologisk vin med max 50% garvesyre. Det jeg oppdaget med økologisk vin var at jeg ikke ble dårlig av det, kan faktisk drikke 3-4 glass og slippe unna migrene.  Druene de bruker i denne vinen er ikke sprøytet med så mye kjemikalier som de gjør med de vanlige vinene. For å kvitte seg med insekter og krypdyr sprayer de jordene fulle av kjemikalier, kan godt hende det er dette du reagerer på. Kjøp deg økologisk vin.

Anonymkode: f6ee8...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2017 den 20.34, Kalevala skrev:

Det tok noen år før jeg skjønte at den grusomme hangoveren jeg fikk hver eneste gang, var migrene.   

Det siste året har jeg brukt allergimedisin, og oppdaget at det fungerer hver gang!  Jeg tar den en times tid før jeg begynner å drikke, og har bank i bordet ikke noe vondt hverken om kvelden eller dagen etter.

Har testet både Telfast og Zyrtec.  Begge fungerer like bra. 

Halveringstiden til Zyrtec er 10 timer
Halveringstiden til Telfast er 14 timer

Har noe cetirizin liggende hjemme, blir vel litt det samme? Tar du bare ei pille før du begynner å drikke? Ingenting underveis eller etter?

Merker du noe forskjell på hva du drikker?

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2017 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har migrene og har hatt det siden barndommen. Er selv midt i 20 årene, og føler behovet for å ta meg en tur ut i blandt.

Jeg kan kun drikke økologisk vin med max 50% garvesyre. Det jeg oppdaget med økologisk vin var at jeg ikke ble dårlig av det, kan faktisk drikke 3-4 glass og slippe unna migrene.  Druene de bruker i denne vinen er ikke sprøytet med så mye kjemikalier som de gjør med de vanlige vinene. For å kvitte seg med insekter og krypdyr sprayer de jordene fulle av kjemikalier, kan godt hende det er dette du reagerer på. Kjøp deg økologisk vin.

Anonymkode: f6ee8...843

Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Reagerer du på sprit blandet med annen drikke da?

Skrevet

Drikker praktisk talt ikke. Reagerer voldsomt på ingefærøl med alkohol, øl og vin. Kan drikke sprit. Blir mer syk av røyking.

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noe cetirizin liggende hjemme, blir vel litt det samme? Tar du bare ei pille før du begynner å drikke? Ingenting underveis eller etter?

Merker du noe forskjell på hva du drikker?

Ja cetirizin fungerer sikkert like bra.   Jeg tar en pille ca. 1 time før jeg begynner å drikke.  Ingenting underveis eller etter.   Halveringstiden på Zyrtec og Cetirizin er ca. 10 timer. Telfast 11-12 timer.  Så det skal ikke være nødvendig med påfyll.  

Har ikke merket forskjell på hva jeg drikker, men jeg drikker kun øl og vin - så sterkere saker har jeg ikke testet.

Endret av Kalevala
Lagt til info om halveringstid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...