Gå til innhold

Tips når utbrent

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utbrent.. Skikkelig.. 

Tar ikke medisiner, men går i samtaler for å takle det bedre. Sliter med angst som følge av utbrentheten. 

Det tar lang tid å bli bra, det vet jeg. Men er det noen som har tips og erfaringer å dele med meg? Jeg vil gjøre alt jeg kan for å bli frisk!! 

Anonymkode: 54731...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ikke sitte for mye alene inne, selv om det egentlig er det eneste i verden du har lyst til. Rutiner! Stå opp tidlig hver dag. Spis regelmessig. Finn på noe sosialt minst en eller to ganger i uken. Ha en fast dag (jeg har søndag) med alenetid som du ikke planlegger, men du gjør akkurat det du vil og føler for der og da.

Dette har hjulpet mye for meg, men gud det er tungt.

AnonymBruker
Skrevet

Spise sunt, trene regelmessig, ta vare på deg selv.

Anonymkode: 9cba0...496

AnonymBruker
Skrevet

ringperm kommer med gode tips, når jeg kjenner at jeg går litt på felgen har jeg havnet i en loop der jeg gjør samme kjedelige ting om og om igjen, da må jeg skifte gir og gjøre noe helt annet. Når humøret er på bunn har jeg ikke lyst til å gjøre noe heller men da må jeg bare sette meg i bilen og kjøre et sted lufta er anneledes og tvinge meg til bare å gjøre noe, som foreksempel fra på hyttetur med en vennegjeng jeg ikke er så mye med. Eller besøke en venn i en annen by en helg. Da blir sirkelen brutt og jeg får litt pusterom igjen, da er det lettere å gjøre "friske" ting hjemme igjen som å lage god mat selv, trene og nyte lokale aktiviteter.

Anonymkode: b475c...d8c

AnonymBruker
Skrevet

Sunn mat, plei deg selv det gir følelse av velvære på sikt og øker livskvaliteten - ta hårkur, sett deg ned å fil negler og lakker de, se lakkeringstips på youtube og prøv deg frem kreativt, tegn eller gjør andre "me-time" ting. Ha faste dager du handler mat eller lignende plikter. Si nei når du ikke orker å bli med eller egentlig ikke er så glad i den aktiviteten vennene dine foreslår men foreslå alltid en aktivitet DU liker tilbake, vil de ikke bli med gjør du det allikevel for DIN del. Aldri stress etter klokka eller andres synspunkter. Så skal dette gå veldig fint :)

Anonymkode: c01a2...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips! Særlig det må å være sosial er viktig, men vanskelig. 

Anonymkode: 54731...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...