Gå til innhold

Sjeldent time hos psykolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er det vanlig å ha time hos psykolog hos dps? Forrige dps hadde jeg time 1 gang i uka, men så flyttet jeg hit og får time hos psykologen 1-2 ganger i måneden.. syns det er veldig lite og vi snakker egentlig ikke om noe spesifikt i timene. Han sier at det er kun folk med fare for selvmord som får time 1 gang i uka. Nå vil han forresten skrive meg ut av dps snart også.. 

har diagnosene ADHD, angst i alle former (sosial og generell), dystymi, halvpsykotisk (om det er en diagnose?) og alvorlig personlighetsforstyrrelse (scizotyp, unnvikende, paranoid). 

Anonymkode: a1a7f...31b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre opplevd sprengt kapasitet hos de fleste av mine behandlere. Ingen har hatt tid til mer enn én time i uka, selv om jeg har vært for syk til å få så lite behandling. Synes det er leit at de får så mange pasienter at de ikke har tid til å behandle de de har. Det er jo verken bra for pasienten eller spesielt samfunnsøkonomisk. 

Anonymkode: 1ec3e...804

Skrevet

Hvorfor sier han at det er bare folk med fare for selvmord som får time 1 gang i uken. Jeg fikk 1 gang i uken og var ikke suicidal.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Skay skrev:

Hvorfor sier han at det er bare folk med fare for selvmord som får time 1 gang i uken. Jeg fikk 1 gang i uken og var ikke suicidal.

fordi psykologen til TS sannsynligvis har mange flere pasienter enn din hadde

Anonymkode: df2ba...1ad

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi psykologen til TS sannsynligvis har mange flere pasienter enn din hadde

Anonymkode: df2ba...1ad

Ok

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ta det opp med min behandler, og be om timer et par uker i forveien.

Ellers ble det fort til 2-3-4 uker mellom hver gang, og jeg blir bare stirrende i veggen på egenhånd..

Anonymkode: 1826d...799

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får time etter behov. Går det dårlig blir det 1 gang i uka, når det gå bedre blir det som oftest 2 uker. Jeg har til og med fått beskjed om at jeg ikke burde vente så lenge da jeg prøvde å si at vi godt kunne vente 3 uker.

Anonymkode: 5ef53...3cd

AnonymBruker
Skrevet

1 gang i mnd. 3 ganger i mnd den første måneden bare. Suicidal. 

Anonymkode: 1a365...e77

AnonymBruker
Skrevet

Dps er udugelig

Anonymkode: 1a365...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...