AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Fikk halsbetennelse for flere mnd siden som aldri gikk over. Klarte ikke spise og svelge annet enn veldig moste bananer, til slutt klarte jeg ikke å svelge mitt eget spytt og ble kvalt om jeg la meg ned. Paracet/ibux hjalp der og da, og fikk meg noen timer søvn uten problemer. Men jeg ble ikke bedre. Jeg har alltid blitt bra av meg selv igjen fra halsbetennelse, men denne gangen ga det seg ikke. Jeg ble hastesendt fra lege til sykehus med taxi. Faren for at jeg kunne få blodforgiftning var stor og legen tok ingen sjanse (heldigvis). På sykehuset, på øre,nese, hals avdelingen fikk jeg bedøvelse helt bak i munnen. Jeg klarte ikke gape, pga kjeven låste seg helt. Fikk så vidt 2 finger i høyden inn i munnen (for å måle liksom), så han slet litt med å få inn sprøyte og skapell. Han kuttet meg opp helt bak i munnen med skapell for å fikse problemet. Det hjalp med engang, følte meg bedre for hver time som gikk. Kjøpte meg noe å drikke for å kjøle ned den såre halsen, og var redusert et par dager pga inngrepet og jeg var sliten etter all sykdommen den siste tiden. Reiste tilbake til sykehuset ikke lenge etter, etter noen dager på medisin for å sjekke, og alt så veldig fint ut. Har vært frisk i flere måneder nå. I de par siste dagene har jeg begynt å få småvondt i halsen, der inngrepet var ca. Prøvd med halstabletter, for det kan jo være halsvondt, men det hjelper ikke. Det kommer og går litt utover dagen. I dag har jeg litt mer vondt, og det har vært sammenhengende. Det er småekkelt å prate, for jeg må anstrenge meg litt pga ubehaget. Det kan vel ikke være en infeksjon etter så mange mnd? Synes det er så rart. Skal ringe legen i morgen altså, men ble bare litt tankefull. Noen som har opplevd lignende? Har ingen allergier, frisk og god form. Anonymkode: 1b296...664
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Kanskje du har mandelsteiner. Anonymkode: 33e7b...a0b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 Høres ut som du hadde en peritonsillær abscess, og de kan residivere. Ville sett an og eventuelt tatt kontakt med lege igjen. Anonymkode: 88fad...6b4
Minlillesky Skrevet 21. mai 2017 #4 Skrevet 21. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du hadde en peritonsillær abscess, og de kan residivere. Ville sett an og eventuelt tatt kontakt med lege igjen. Anonymkode: 88fad...6b4 Ok. Skal se det ann iløpet av uken før jeg gjør noe mer. Formen min er fin ellers, bare halsen som gjør litt vondt. Eller, er mer ubehagelig enn vondt. Vondt i venstre øret hadde jeg her om dagen, (så at det tilhører til symptom på dette), men det er borte. vil helst slippe å fjerne mandler, da jeg har skrekk mot narkose Krysser fingrene for at det bare er noe forbigående. Får vel beskjed av legen i morgen om å avse noen dager for å se ann uansett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå