Gå til innhold

Myk kul mellom ribbein

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget den for en times tid siden.

Anonymkode: 66277...e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en myk kul når jeg suger inn magen i midten av ribbeina. Den er ikke synlig og kan ikke kjennes hvis jeg ikke suger inn. Er det noen andre som har det? Er redd det er svulst. Legger ved bilde. 

orp9qc.jpg

Kjennes det ut som om kulen sitter fast? Eller er den bevegelig? Du kan nok ta det helt med ro, i de aller fleste tilfeller er det ikke noe alvorlig, men bra du skal til lege.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke beveges på. Det er på en måte ikke en stor klump slik det ser ut som på bildet. Det er flere forskjellige ting der kjennes det ut som, noe stort noe smått. Vanskelig å forklare

AnonymBruker
Skrevet

Se evt innlegget her og evt søk på det som denne almennlegen nevner: " Vi leger vil gjerne vite om en kul sitter i noen av hudlagene, eventuelt om den kan skyves på. Begge deler er et godt tegn. På brystbenet er det normalt brusk-kuler, disse vil være fastsittende, kan være ømme, og er sjelden farlige. Synes du skal bestille en time hos fastlegen din, så kan denne undersøke kulen du lurer på. Du kan først lese litt om det som er skrevet i doktoronline før, f.eks om "kuler i brystet", brystkreft" og "Tietzes syndrom". " http://forum.doktoronline.no/topic/288021-kul-mellom-brystene/

Anonymkode: ea228...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Så det kan rett og slett være brusk.

Fikk du snakket med legevakta trådstarter?

Evt hva sa de?

Anonymkode: ea228...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk igjen for alle svar! Leste den lenken anonymbruker la ved. Det er sant som noen sier her, at legevakten er for akutt hjelp. Dette er nok ikke så akutt at det ikke kan vente til imorgen, så tar heller en telefon til legen imorgen. Får prøve å ikke bekymre meg for mye om det idag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vært hos legen og fått ultralyd der. Ble videre henvist videre til ekspert. Det viste seg å være en "masse med puls", mer kunne ikke legen si fra eller til pga hans manglende ekspertise på feltet. (Bare en liten oppdatering)

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2017 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Er ikke legevakten for akutte saker?

Anonymkode: 69253...665

Jo. Det er ikke rart det er lange køer der når folk drar til legevakten for ting de kan vente med til neste virkedag

Anonymkode: 76eaa...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...