AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #21 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir selvsagt tatt hensyn til din helse i fengsel også. Du blir fullstendig ivaretatt. Det er mange med forskjellige sykdommer som også må sone en straff, og det er ingen som vil i fengsel. Kanskje du heller bør slutte med kriminalitet, slik at du slipper å få enda flere politisaker på deg? Det koster samfunnet mye å putte folk i fengsel. Anonymkode: 0b780...675 jeg har vært der før, har du vært der? hvordan kan du si at det blir tatt hensyn til helsa der? Anonymkode: c3b26...f59
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #22 Skrevet 21. mai 2017 2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Har man fysiske plager (eksempelvis anfall) er det ikke uvanlig at man får angst i forkant eller i kombinasjon med anfallet. (Man er jo redd når det skjer) et godt eksempel er folk med for eksempel astma, og under et astmaanfall blir man redd og får panikkangst, som forverrer problemene. TS: ingen kan diagnostisere deg her gjennom nett. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du nevner at du skal i fengsel? Du får vel medisinen din der som ellers, og får du anfall får du vel den behandlinga der som du trenger.. Joda, selvfølgelig kan det være tilfelle, og som alt nevnt så går jeg ikke i mot en nevrolog sine vurderinger, alt jeg sier at disse symptomene også kan relateres til angst, og det er derfor naturlig å utelukke dette. Og med tanke på at ts tydeligvis har slitt med angst, så ville jeg såvisst utredet dette nøyere.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #23 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, Halldir skrev: Joda, selvfølgelig kan det være tilfelle, og som alt nevnt så går jeg ikke i mot en nevrolog sine vurderinger, alt jeg sier at disse symptomene også kan relateres til angst, og det er derfor naturlig å utelukke dette. Og med tanke på at ts tydeligvis har slitt med angst, så ville jeg såvisst utredet dette nøyere. ts her, det er helt grusomt å oppleve dette, jeg begynner å gråte, jeg mener kanskje det ikke er migrene selvom 2 nevrologer sier det, jeg tenker det må være noe mer alvorlig Anonymkode: c3b26...f59
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #24 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ts her, det er helt grusomt å oppleve dette, jeg begynner å gråte, jeg mener kanskje det ikke er migrene selvom 2 nevrologer sier det, jeg tenker det må være noe mer alvorlig Anonymkode: c3b26...f59 Kjære TS, nå skal du slappe helt av. At det er noe mer alvorlig tviler jeg sterkt på, og jeg vil fraråde deg til å søke rundt på nettet etter diagnoser. Du har allerede vært hos øyenlege, og flere nevrologer...disse er alle leger, og hadde de misstenkt noe mer alvorlig hadde du blitt sendt videre. Pust inn, pust ut...Du er ikke døende.
Godteri Skrevet 21. mai 2017 #25 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, Halldir skrev: Kjære TS, nå skal du slappe helt av. At det er noe mer alvorlig tviler jeg sterkt på, og jeg vil fraråde deg til å søke rundt på nettet etter diagnoser. Du har allerede vært hos øyenlege, og flere nevrologer...disse er alle leger, og hadde de misstenkt noe mer alvorlig hadde du blitt sendt videre. Pust inn, pust ut...Du er ikke døende. jeg gråter nå, jeg er redd jeg skal få det i fengsel, hva er det jeg lider av?
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #26 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, Godteri skrev: jeg gråter nå, jeg er redd jeg skal få det i fengsel, hva er det jeg lider av? Vil du ikke si hva du har gjort? hvorfor skulle du få fengsel?
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. mai 2017 #27 Skrevet 21. mai 2017 10 minutter siden, Halldir skrev: Joda, selvfølgelig kan det være tilfelle, og som alt nevnt så går jeg ikke i mot en nevrolog sine vurderinger, alt jeg sier at disse symptomene også kan relateres til angst, og det er derfor naturlig å utelukke dette. Og med tanke på at ts tydeligvis har slitt med angst, så ville jeg såvisst utredet dette nøyere. Mitt poeng var at det er ikke sikkert det er "enten eller", det kan være begge deler.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. mai 2017 #28 Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, Godteri skrev: jeg gråter nå, jeg er redd jeg skal få det i fengsel, hva er det jeg lider av? Om du får anfallene i fengsel så er det folk rundt deg som vil hjelpe deg, antar jeg. Men forstår at du er redd og bekymret. Sender en klem
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #29 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Mitt poeng var at det er ikke sikkert det er "enten eller", det kan være begge deler. Selvfølgelig, men med tanke på sykdomshistorien hans ville jeg allikevel starta med å utelukke angst.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. mai 2017 #30 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, Halldir skrev: Selvfølgelig, men med tanke på sykdomshistorien hans ville jeg allikevel starta med å utelukke angst. Merkelig at du ikke tror nevrologene allerede har gjort det, men samtidig har du tillit til at de sikkert har utelukket andre mer alvorlige lidelser.. just sayin..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #31 Skrevet 21. mai 2017 14 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Om du får anfallene i fengsel så er det folk rundt deg som vil hjelpe deg, antar jeg. Men forstår at du er redd og bekymret. Sender en klem jeg har vært i fengsel, det er ikke luksus du får ikke særlig mye hjelp, Anonymkode: c3b26...f59
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #32 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Merkelig at du ikke tror nevrologene allerede har gjort det, men samtidig har du tillit til at de sikkert har utelukket andre mer alvorlige lidelser.. just sayin.. Det jeg tror er på bakgrunn av hva ts skriver, hadde de utelukket angst hadde vel ts fått beskjed om dette, og eller sagt han/hun var utredet for det, det er ihvertfall vanlig praksis. Hadde de misstenkt noe mer alvorlig ville ts ganske raskt blitt utredet for det.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. mai 2017 #33 Skrevet 21. mai 2017 2 minutter siden, Halldir skrev: Det jeg tror er på bakgrunn av hva ts skriver, hadde de utelukket angst hadde vel ts fått beskjed om dette, og eller sagt han/hun var utredet for det, det er ihvertfall vanlig praksis. Hadde de misstenkt noe mer alvorlig ville ts ganske raskt blitt utredet for det. De kan jo ikke "utelukke angst" om TS åpenlyst har angst, spørsmålet er om det kun er angst, eller noe mer. Hva slags utredninger TS har hatt vet jeg ikke, antar det er gjort både EEG og MR caput, TS?
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #34 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: De kan jo ikke "utelukke angst" om TS åpenlyst har angst, spørsmålet er om det kun er angst, eller noe mer. Hva slags utredninger TS har hatt vet jeg ikke, antar det er gjort både EEG og MR caput, TS? Etter å ha konsultert fastlege, øyenlege, og to nevrologer ville jeg tro de hadde sendt TS til videre undersøkelser dersom det var grunnlag for det.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #35 Skrevet 21. mai 2017 18 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: De kan jo ikke "utelukke angst" om TS åpenlyst har angst, spørsmålet er om det kun er angst, eller noe mer. Hva slags utredninger TS har hatt vet jeg ikke, antar det er gjort både EEG og MR caput, TS? er gjort eeg søvndeprivert eller hva det heter Anonymkode: c3b26...f59
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #36 Skrevet 21. mai 2017 19 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: De kan jo ikke "utelukke angst" om TS åpenlyst har angst, spørsmålet er om det kun er angst, eller noe mer. Hva slags utredninger TS har hatt vet jeg ikke, antar det er gjort både EEG og MR caput, TS? har gjort så mye ondt, at jeg er redd Gud straffer meg, ingen leger forstår hva det er gråter nå har det tungt Anonymkode: c3b26...f59
Gjest undulater Skrevet 21. mai 2017 #37 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: har gjort så mye ondt, at jeg er redd Gud straffer meg, ingen leger forstår hva det er gråter nå har det tungt Anonymkode: c3b26...f59 Send meg en PM om du føler for det, jeg er faktisk ganske god til å lytte...på tross av at jeg ofte fremstår som en arrogant drittsekk.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #38 Skrevet 21. mai 2017 Ikke bekymre deg så mye, i fengsel har du krav på helsehjelp og får som regel bedre oppfølging og tilsyn enn på utsiden. Du vil heller ikke sitte på cella 23 timer i døgnet, dette gjelder for de som sitter i varetekt. Anonymkode: 3b633...b81 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #39 Skrevet 21. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har politisaker på meg, og kan bli dømt til fengsel. Jeg klarer ikke sone fordi jeg sliter psykisk og har en aura migrene, kan noen vær så snill å hjelpe meg med å fortelle hva dette er: 2 nevrologer mener jeg har aura migrene uten hodepine langvarig aura 3 nevrologen som jeg går til nå er usikker, han tenker det er det, eller at det er epilepsi. jeg har følgende symptomer: Kraftig uvirkelighetsfølelse, ekstremt forvirring, vet ikke hva jeg sier eller gjør, panikk, frykt, blir varm, kvalm, svarte prikker i synsfeltet, bølgete syn, skjer noe med synet liksom, veldig ubehagelig som å se under vann, klarer ikke å spise, om jeg er på gata er det vanskelig å komme meg hjem, begynner å gråte, ekstremt urolig, fargejustering. har søkt mye på nettet om aura uten hodepine, det er ikke så mange som har den, så jeg tror jeg har en sjeldtent sykdom, og disse symptomene kan vare i en hel dag! SÅÅ GRUSOMT ! det er skikkelig ubehagelig, de kan vare helt til jeg får dyp søvn, også når jeg våkner etter 1 time starter det igjen, jeg må ligge på høyre side, og lukke øynene da blir symptomene dempet, med engang jeg står opp starter det igjen, må ligge i senga heledag, om jeg går å prøver å legge meg, lukker øynene så blunker øynene, går ikke å liggei ro, er så urolig og varm, og vil at noen sitter og er der, blir så redd av dette, ifølge nevrolog kan man ha disse symptomene i 1 uke på rad. MEN disse anfallene har blitt ekstremt mye bedre etter jeg starta med Lamictal, lamictal kan også brukes mot migrene, og nå får jeg slik anfall etter 2 måneder, før hadde jeg hverdag, og zomig migrene medisin fjerner disse symptomene etter noen minutter når jeg tar nesesprayen. MEN jeg er livredd for å få tilbakefall, om jeg er i fengsel og har dette, og er innelåst 23 timer i døgnet, klarer ikke det Hva tror dere at det er ? epilepsi eller migrene? eller noe annet? Anonymkode: c3b26...f59 Jeg kjenner igjen noe av det du beskriver, og jeg har epilepsi. Går også på lamictal... Anonymkode: ba4d0...383
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #40 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har migrene med aura, begynner med uklare sirkler i synet, hvor størrelsen på disse øker gradvis før jeg tilslutt ikke ser noen ting. Så gir det seg, og da kommer hodepinen. Auraen kan vare i alt fra 30 minutter til en time. Å ha aura først når man har migrene syntes jeg er gull verdt, for jeg tar medisinen når med en gang synet begynner å forsvinne, så da slipper jeg unna det meste av hodepinen. Og, om man har gjort noe ulovlig, må man selvfølgelig ta straffen for det. Alvorlig talt, skulle tatt seg ut om alle med migrene (og andre sykdommer for den del) slapp unna konsekvenser når man gjorde noe ulovlig fordi de ikke ''kunne gå i fengsel''. Du får sikkert medisiner i fengsel også. Anonymkode: 817a9...1ba 3
Fremhevede innlegg