Gå til innhold

Blod/sår bak i halsen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt halsbetennelse i snart 3 uker. Det var først virus, men så utviklet det seg til streptokokker. Fikk pencilin for 3 dager siden og går på kuren atm. Merker ikke stor forskjell, utenom at smertene ikke er så store. 

Uansett, det som plager meg mest for tiden, er noe som oppsto for ca 4-5 dager siden. Altså før jeg begynte på kuren. Og det var først at tungen min ble veldig sår og sensitiv, og begynte å svi skikkelig spesielt når jeg spiste. Og så har jeg en sånn brennende/sviende følelse liksom bak i svelget, og oppi ganen (litt usikker på om det er det det heter, men er hvertfall oppe i munnen bak tennene og nedover mot halsrøret). De første dagene var det så gale at jeg ikke kunne spise noe som var "hardt". Eneste som ikke gjorde vondt å spise var grøt og suppe og andre bløte ting. Nå har jeg ikke vondt på tungen lengre, men har fortsatt vondt i ganen. Og når jeg tok et bilde av det i sted, så var d masse bittesmå røde flekker. Ser litt ut som blod. Typ sånn som når man tar feks Restylane, så kommer d masse sånne små røde flekker. Slik ser det ut baki halsen min nå. Er litt bekymret, noen som vet hva det kan være? Er dette normalt?

Anonymkode: c749c...3d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er lurt med en ny tur til legen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normalt ved streptokokker. Hadde du googlet streptokokk hals utslett, ville du funnet ut det selv.

Anonymkode: 6e2f0...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...