AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Vi har nettopp kjøpt oss hus, og skal snart i kontraktmøte. Er første huskjøpet så er usikker på i hvilken rekkefølge ting foregår. Div. dokumenter som skal følge huset, feks dokument på at arbeid på bad er riktig utført osv, når bør man få det? Bør vi ha de før vi i det hele tatt signerer kontrakt, eller er det normalt at slike ting blir gått gjennom overtakelsesdagen? Anonymkode: 831dc...3c2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 I forkant av kontraktsmøtet så kontakter du megler og ber om at disse papirene enten legges ved kontrakten eller at du får dem tilsendt på mail før kontraktsmøtet. Men dokumenter på arbeid utført på bad og andre våtrom, lå ikke disse ved prospektet før visning? Du kunne og bedt om å få se disse i forbindelse med visning og før du la inn bud. På kontraktsmøte så går megler gjennom kontrakten i grove trekk før dere leser igjennom og signerer nederst på alle papirer. I forkant av overtakelse, gjerne dagen før, overfører banken penger for boligen deretter ordner megler med å slette heftelser og å få boligen overført på dere hos statens ett eller annet...(husker ikke). Når pengene er kommet inn på konto, og dere avtaler å møte selger i boligen for å godkjenne utvasking og at det ikke har oppstått noe uventet fra visning og til overtakelse, så får dere nøkler. Jeg ville og forsikret meg om at det ikke er nøkler på avveie. Spør hvor mange nøkler som fulgte låsen da den var ny og om der er kopiert nye nøkler. (Jeg opplevde at selger holdt tilbake nøkler noe som ikke var særlig hyggelig.) Alternativt kan du jo skifte låsen til en B variant av sylinderen, noe en låsesmed gjør enkelt. Håper ting går knirkefritt for seg og gratulerer med ny bolig. Anonymkode: 22bb4...c3e 1
tdm900 Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Dokumenter som du spør etter skal ligge i boligmappa, en tjeneste der de som har gjort jobben legger inne sine papirer på det som er gjort, og det er vel noe dere kunne spurt om før? Litt usikke på den ble tatt i bruk
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 Der var ikke vedlagt dokumentasjon på våtromsarbeidet, var bare påpekt i takstrapporten at selger har disse. Og bekreftet på visningen av megler at når det står svart på hvitt der så ligger problemet isåfall hos selger om de ikke eksisterer. Da skal jeg spør megler om dem før kontraktsmøtet. Takk for informasjon! Anonymkode: 831dc...3c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå