Augustbrud02 Skrevet 31. juli 2002 #1 Skrevet 31. juli 2002 Vi skal sitte på hver vår side oppe ved alterringen, og under selve ekteskapsinngåelsen skal jeg stå på hans venstre side. Da vi trenet i kirken, stod jeg på hans høyre side under forbønnen. Er dette korrekt, eller skal jeg egentlig stå på hans venstre side da også? Vi gjør jo selvsagt slik som vi trenet på, men jeg har sett litt ulike ting ut i fra bilder, så jeg er bare litt nysgjerrig på hva dere gjorde eller hvordan dere skal gjøre det.
Gjest Solskinn Skrevet 31. juli 2002 #2 Skrevet 31. juli 2002 Jeg er vel ikke så innsatt, men ville det ikke väre naturlig å stå på samme side som dere sitter? Altså, at dere ikke krysser hverandre fra stolen til alterringen, liksom. Om du skjönner! :-?
Augustbrud02 Skrevet 31. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2002 Ja, det er det jeg også synes er naturlig og det vi fikk beskjed om. Men du vet, man kan aldri bli for sikker.
viwi Skrevet 31. juli 2002 #4 Skrevet 31. juli 2002 Vi sto slik vi satt vi. Det var greit. Vi byttet dessuten ikke plass etter ekteskapsinngåelsen heller. Dere skjønner vi satt på skrå mot alterringen og da ble vi på en måte sittende ved siden av hverandre hele tiden. JEg og forloveren min satt skrå-vendt mot min mann og alterringen samtidig og det samme gjorde de... Huff dette forsto du kanskje ikke... Det er ikke vanlig å "krysse" hverandre oppe ved alteret.
Junibrud Skrevet 31. juli 2002 #5 Skrevet 31. juli 2002 Vi gjorde det slik: Jeg og min far satt på ene siden, Brudgommen og hans mor satt på andre. Under ekteskapsinngåelsen gikk brud og brudgom frem til alteret, brud på brudgommens venstre side. Da vi gikk frem til alteret gikk min far for å stå ved siden av brudgommens mor. Da vi skulle sette oss igjen satte jeg meg på samme plass som før (nærmest kirkeskipet) og brudgommen satte seg der min far tidligere satt (nærmest alteret) mao jeg satt på hans høyre side. Under forbønnen gikk vi frem til alteret, jeg på brudgommens høyre side, og når vi gikk ut av kirken gikk jeg på hans høyre side. Altså: Jeg var på min manns høyre side hele tiden etter ekteskapsinngåelsen. Litt rotete forklart kanskje, håper noen forsto noe av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå