LILLEBolle Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Hatt rotfylling i dag. Tannlegen virker frustrert og stresset fordi han ikke får til rotfyllinga. Etter å ha blitt behandlet i over 1 1/2 timer sier han seg ferdig (han virket drittlei hele tanna😁). Får beskjed om at jeg er ett vanskelig tilfelle og han tror ikke han har greid å rotfylle den ene neste kanalen. Etter at bedøvelsen gikk ut har jeg hatt ganske mye smerter og litt hevelse i kinnet og ned mot halsen. Og fyllingen er ikke slipt så jeg kommer borti tanna titt og ofte. Noen som har rotfylt som vil fortelle meg hvordan deres opplevelse var etterpå?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Herregud, det høres jo slettes ikke bra ut! Kan du ikke dra til en annen tannlege for å få fikset det det opp? "Vanskelig tilfelle" han liksom. Udugelig tannlege som ikke er flink nok er tilfellet. Anonymkode: 03a1a...0e5 3
Emmelise Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Støtter forslaget om annen tannlege. Jeg har rotfylt to tenner av en god tannlege, som riktignok tok sin tid, men i tillegg også tok ekstra bilder for å være sikker på at han fikk tatt alt. Etterslipt fyllinger så det er behagelig uansett hvor overfølsom jeg har vært på det. Og jeg har i tillegg megaskrekk for å gå til tannlege. Jeg hadde ikke noen smerter eller hevelser i ettertid. Her tror jeg du bør komme deg til en ordentlig tannlege fort som mulig for gudene vet hva den mannen nå har gjort... 1
LILLEBolle Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2017 Takk for svar😊 Tanken om å finne en ny tannlege har streifet meg en del ganger i dag. Er bare så redd for at jeg overreagerer, så deilig med litt støtte på at jeg ikke har fått den beste behandlingen. Ser ikke frem til at han skal begynne å rote med den rotfyllinga neste uke, regner ikke med at han har blitt rotfyllingsmester på den tid😃 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Nei, du overreagerer ikke. Hvor bor du? hvis bor i Bergen kan jeg anbefale en veldig dyktig en som jeg selv går til. Det er stor forskjell på tannleger. Anonymkode: 37b96...754
LILLEBolle Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2017 Jeg bor i Oslo. Da blir det nok en ny tur til en annen tannlege i morgen, så kanskje han kan gjøre noe for å redusere smertene.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du overreagerer ikke. Hvor bor du? hvis bor i Bergen kan jeg anbefale en veldig dyktig en som jeg selv går til. Det er stor forskjell på tannleger. Anonymkode: 37b96...754 Ikke så lenge siden jeg rotfylte, var vanlig øm etterpå og tok en paracet, men det gikk veldig fort over. Brukte litt tid på prosessen for og få det ordentlig gjort, ingen problemer i ettertid, heller ikke smerte. Anonymkode: 37b96...754
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, LILLEBolle skrev: Jeg bor i Oslo. Da blir det nok en ny tur til en annen tannlege i morgen, så kanskje han kan gjøre noe for å redusere smertene. Sjekk litt på nett etter dyktige tannleger i Oslo, forbausende mye bra info og finne på nett:) Husker jeg gikk til en tannlege ( skulle trekke en visdomstann ) han så hypnotiserende ut på tannen, dro som en gal og var hardhent, jeg ba han slutte og gikk. Ble skremt rett og slett, så nå går jeg bare til en tannlege som er dyktig og med et godt rykte. Anonymkode: 37b96...754
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 23 minutter siden, LILLEBolle skrev: Hatt rotfylling i dag. Tannlegen virker frustrert og stresset fordi han ikke får til rotfyllinga. Etter å ha blitt behandlet i over 1 1/2 timer sier han seg ferdig (han virket drittlei hele tanna😁). Får beskjed om at jeg er ett vanskelig tilfelle og han tror ikke han har greid å rotfylle den ene neste kanalen. Etter at bedøvelsen gikk ut har jeg hatt ganske mye smerter og litt hevelse i kinnet og ned mot halsen. Og fyllingen er ikke slipt så jeg kommer borti tanna titt og ofte. Noen som har rotfylt som vil fortelle meg hvordan deres opplevelse var etterpå? Har du rotfyllt eller bare tatt nerven og renset den ut? Rotfylling krever minst to ganger til tannlegen. Første gangen er den verste. Anonymkode: 79cf7...585
slabbedask Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Gå til en spesialist i rotfylling. Kan nok lønne seg hvis dette er en "vanskelig" tann.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 8 minutter siden, slabbedask skrev: Gå til en spesialist i rotfylling. Kan nok lønne seg hvis dette er en "vanskelig" tann. Kommer an på tannlegen. Anonymkode: 37b96...754
LILLEBolle Skrevet 19. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 19. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du rotfyllt eller bare tatt nerven og renset den ut? Rotfylling krever minst to ganger til tannlegen. Første gangen er den verste. Anonymkode: 79cf7...585 Har rotfylt ja. Dette var andre gangen hos han, han mener jeg i hvertfall må dit 2 ganger til før det er fikset🤔
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå