Emmelise Skrevet 15. juni 2017 #41 Skrevet 15. juni 2017 Det er godt mulig det bare er en dårlig match mellom dere og katten. Det skjer av og til dessverre. Jeg ville kontaktet oppdretteren og fortelle at dere opplever problemer og hør om de er villig til å ta katten tilbake slik at de selv omplasserer den. Noen oppdrettere pleier å være ganske forståelsesfulle på dette.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #42 Skrevet 15. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig hos de med mange katter for å unngå smitte, spesielt om noen av kattene er på utstilling, eller det er folk som skal se på kattunger som har katter selv osv. Spesielt viktig før grunnvaksine selv om de får antistoffer fra mammaen sin. Håper du ikke tar det som kritikk at vi prøver å hjelpe, vi ser jo at du har prøvd masse. Jeg tror fortsatt at en lekekamerat er den beste veien å gå, har du vurdert å besøke noen med allergivennlige raser som f.eks sibirkatt? Ragdoll er gjerne en rase man velger bevisst fordi man vil ha en koseklump å skjemme bort, og da er det ekstra trist når det ikke fungerer. Det med biting er også litt vanskelig, fordi all oppmerksomhet er god oppmerksomhet for han, han får en reaksjon og masse action hver gang han gjør dette, og det eneste som fungerer er enten å slite han ut (med en katt til eller leking, trening og aktivitet) eller å finne noe som gjør at han slutter som å blåse på han, frese som katter gjør eller lage en rar lyd så han blir satt ut. Anonymkode: 69bcc...677 Neida, jeg tar det absolutt ikke som kritikk at dere prøver å hjelpe jeg er bare så oppgitt over hele situasjonen, at dette som skulle bli noe så fint og som vi gledet oss sånn til skulle bli noe så negativt for hele familien. Det var faktisk blitt så ille at det skaper dårlig stemning mellom oss som bor i huset også En katt til er dessverre helt uaktuelt, men det kan godt hende han hadde hatt det bedre i et hjem med flere katter. Vi skal vente en måneds tid til og se om vi klarer å snu situasjonen, men vist ikke så er det nok omplassering som vi kommer til å gå for. Anonymkode: 29fb3...af0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #43 Skrevet 15. juni 2017 Sitat Vi skal vente en måneds tid til og se om vi klarer å snu situasjonen, men vist ikke så er det nok omplassering som vi kommer til å gå for. Det høres veldig bra ut Hold oss oppdatert da! Anonymkode: 69bcc...677
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #44 Skrevet 15. juni 2017 46 minutter siden, Emmelise skrev: Det er godt mulig det bare er en dårlig match mellom dere og katten. Det skjer av og til dessverre. Jeg ville kontaktet oppdretteren og fortelle at dere opplever problemer og hør om de er villig til å ta katten tilbake slik at de selv omplasserer den. Noen oppdrettere pleier å være ganske forståelsesfulle på dette. Ja, jeg tror faktisk det kan være det som er problemet, at det er en dårlig match. Skal kontakte oppdretter når vi er 100% bestemt for omplassering. Anonymkode: 29fb3...af0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #45 Skrevet 15. juni 2017 Dere kan jo også kontakte oppdretter for tips og råd om hvordan løse situasjonen? Det som er greia er at katten nok har vært vant til selskap med andre katter, for så å plutselig bli alenekatt og innesperret hos dere i periode av livet da den preges mye. Det vil rett og slett si at veldig mye av oppførselen nok er resultat av å være inne og mistrives og det vil ta tid å omprogrammere katten. Han har kanskje et veldig negativt forhold til dere og mangler kanskje tillit? Har katten et fristed hvor den får være i fred? Mine har en kloretønne med liggeplass på toppen, god oversikt og der får de være i fred. I tillegg bør dere kanskje rett og slett begynne med godbiter og belønne ønsket oppførsel. Når katten er rolig og kosete, gi en godbit. Når oppførselen blir negativ så avbryt situasjonen og gå vekk, ikke kjeft etc. Bare ignorere og gå. Anonymkode: c4270...e28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå