AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Er bekjent med et kjærestepar som har en baby på 7 mnd. De har reist på kjærlighetstur til Thailand og da etterlatt babyen hos besteforeldre. Er veldig mange i omgangskretsen som stusser veldig over dette. Skal skal sies at moren til babyen var på byen måneden etter fødselen og er ute på byen flere ganger i mnd. Hun er og veldig opptatt av å vise seg fram på sosiale medier hvor kroppen hennes er i fokus med #mommylife. Klarer ikke helt å legge meg opp en mening, er dette helt vanlig og "akseptabel" oppførsel av foreldre? Reiser man ifra en liten baby i to uker i foreldrepermisjonen for å pleie kjærligheten? Anonymkode: 9f0cc...992
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 To uker var litt drøyt. En kjæresteweekend er greit nok, men to uker så langt unna hadde jeg ikke klart. Hadde gått å tenkt på om noe kunne skje 😱 Men kanskje morsfølelsen ikke sitter så dypt Anonymkode: d054c...c2c 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Virker da helt åpenbart som at du har gjort deg opp en mening. Jeg kjenner ikke disse menneskene, og trenger ikke å akseptere det eller ikke. Det er ikke "vanlig" som i "skjer veldig ofte at folk gjør", men jeg tror det ikke er helt uvanlig som i "sykelig, ekstrem oppførsel". "Man" pleier ikke å gjøre det, men "noen" gjør det. Et par av alle jeg kjenner tok en ukes ferie da barnet var kanskje ti måneder, og de syntes det var riktig og på tide og helt nødvendig for dem. Anonymkode: 6c482...7fb 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virker da helt åpenbart som at du har gjort deg opp en mening. Jeg kjenner ikke disse menneskene, og trenger ikke å akseptere det eller ikke. Det er ikke "vanlig" som i "skjer veldig ofte at folk gjør", men jeg tror det ikke er helt uvanlig som i "sykelig, ekstrem oppførsel". "Man" pleier ikke å gjøre det, men "noen" gjør det. Et par av alle jeg kjenner tok en ukes ferie da barnet var kanskje ti måneder, og de syntes det var riktig og på tide og helt nødvendig for dem. Anonymkode: 6c482...7fb Er vel forskjell på en baby på 7 mnd og en på 10? Ja, jeg har nok blitt påvirket av alt snakket. Noen vil til og med sende inn en bekymringsmelding men det mener jeg er for drøyt da de virker som greie foreldre ellers. Anonymkode: 9f0cc...992 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Jeg kunne aldri gjort det selv og mener det ikke er bra for barnet, men slik er det dessverre ikke alle ser på det. Jeg følger denne timesregelen. Antall måneder er likt antall timer de kan være borte fra mor og far. Anonymkode: d6c9e...4e3 4
FantasDick Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Jeg kunne ikke gjort det. Da baby var 7 mnd fylte jeg 30 år og jeg og samboeren dristet oss til spa-behandling og middag mens farmor passet. Vi var borte ca. en arbeidsdag og synes det var lenge nok! 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel forskjell på en baby på 7 mnd og en på 10? Ja, jeg har nok blitt påvirket av alt snakket. Noen vil til og med sende inn en bekymringsmelding men det mener jeg er for drøyt da de virker som greie foreldre ellers. Anonymkode: 9f0cc...992 Hadde dere reagert like sterkt på om dette gjaldt barnets far? Hvor er barnet når mor går ut? Barnet blir tatt vare på av besteforeldrene når mor og far er på tur. Hva som er normalt eller ikke skal ikke jeg si noe om, men tviler meget sterkt på at jeg hadde gjort det samme. Barnet vil jo ikke kjenne igjen foreldrene når de kommer hjem.. Endret 19. mai 2017 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 Jeg var en uke borte fra mitt barn når han var 9-10 mnd. Han var sammen med mormor og det gikk helt fint. Anonymkode: 6ab0a...da1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 Barnet kommer neppe til å få psykiske eller fysiske mén av det. Jeg ville ikke gjort det selv, men det går vel helst fint. Anonymkode: 2195a...374 3
Måbarefåsiat... Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Jeg synes folk skal la være å legge seg oppi hva andre driver med. Hvorfor føler du deg forpliktet til å ha en mening om hvorvidt dette er akseptabelt eller ei? Selv kunne jeg ikke reist fra barnet mitt sånn, men alle er ikke like. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 Har et barn på 5 år og vi har kun vært på langweekend eller helgetur (hver for oss) i hele h*ns liv. Barnet er svært engstelig og spesielt for det å bli forlatt.Så vi har ikke prioritert kjærlighetsturer alene. Hadde ALDRI forlatt mitt barn i 14 dager på den alderen! Anonymkode: 2f31c...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 Jeg synes det er drøyt. Jeg var borte fra min sønn i seks dager når han var ni mnd, og da var pappaen der. Hadde pappaen også reist bort, så hadde vi måtte ta han med oss. Jeg har valgt å følge tommelfingerregel om at hovedomsorgspersoner kan være borte fra en baby i likt antall timer som måneder, og senere i likt antall dager som år. Foreldre kan da forlate toåringen sin i to dager, og baby på 7 mnd i 7 timer sammen med barnevakt. Forlate et barn i to uker hos besteforeldre hadde jeg ikke gjort før de var i skolealder. Anonymkode: 36abd...f68 2
Atea Skrevet 19. mai 2017 #14 Skrevet 19. mai 2017 Det er drøyt og uforsvarlig hvis ikke besteforeldrene bor rett i nabolaget. Barnet vil ikke kjenne foreldrene sine og få nok en traume.
A4-livet Skrevet 19. mai 2017 #15 Skrevet 19. mai 2017 Babyer har hukommelse på to uker når de er 6 mnd, så å dra bort fra babyen i to hele uker når den er 7 mnd synes jeg er galskap. Håper de i det minste bor en uke hos besteforeldrene før og etter turen slik at overgangen for baby blir litt lettere. Synes ærlig talt de høres ut som dårlige foreldre
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal skal sies at moren til babyen var på byen måneden etter fødselen og er ute på byen flere ganger i mnd. Hun prioriter ikke rett hvis dette stemmer... Anonymkode: e7665...5d6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 Jeg var borte fra babyen min på 8 mnd i et døgn. Måtte jobbe. Hun virket helt forvirret når jeg hentet henne, som om hun ikke helt kjente meg igjen. Hadde vært hjemme med faren. Gikk seg til etterhvert. Å reise bort i 14 dager er omsorgssvikt. Anonymkode: a77d1...ed4
Gjest Snuppi Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var borte fra babyen min på 8 mnd i et døgn. Måtte jobbe. Hun virket helt forvirret når jeg hentet henne, som om hun ikke helt kjente meg igjen. Hadde vært hjemme med faren. Gikk seg til etterhvert. Å reise bort i 14 dager er omsorgssvikt. Anonymkode: a77d1...ed4 Du vet ikke hva omsorgssvikt er...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #19 Skrevet 19. mai 2017 Ser for meg min lille kar på 8 mnd, hadde aldri klart å dra fra ham. Hadde ikke klart å dra fra fireåringen heller. Lengste jeg har vært borte fra fireåringen var når minsten kom til verden. Og det lengste minsten har vært fra meg er nesten en time i hagen med pappen.. Anonymkode: 37233...a72
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #20 Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var borte fra babyen min på 8 mnd i et døgn. Måtte jobbe. Hun virket helt forvirret når jeg hentet henne, som om hun ikke helt kjente meg igjen. Hadde vært hjemme med faren. Gikk seg til etterhvert. Å reise bort i 14 dager er omsorgssvikt. Anonymkode: a77d1...ed4 Eh...hvor teit tror du ungen din er egentlig? Anonymkode: ad1e4...203 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå