Portvinpiken Skrevet 19. mai 2017 #41 Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta den med i lasterommet, det går bra når det bare er én gang☺️ Anonymkode: 53188...a75 På hvilket grunnlag uttaler du deg om dette så skråsikkert? Du anonyme... 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #42 Skrevet 19. mai 2017 59 minutter siden, Portvinpiken skrev: På hvilket grunnlag uttaler du deg om dette så skråsikkert? Du anonyme... Nemmen er det ikke Nøste da Anonymkode: 53188...a75 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #43 Skrevet 19. mai 2017 Jeg hadde ikke likt å sende et nervøst dyr med seperasjonsangst med fly når den ikke kunne være med meg. Men, ser det er mange myter i denne tråden, så anbefaler deg å også søke andre kilder. Slik har kjæledyret ditt det på flytur (Tønsberg blad, 2014) https://www.tb.no/nyheter/tonsberg/nyheter/slik-har-kjaledyret-ditt-det-pa-flytur/s/2-2.516-1.8534298 Fly med hunden din (hunden.no, 2010) http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=6218 Å fly med hund (If) https://www.if.no/privat/forsikring/dyreforsikring/hundeforsikring/reise-med-hund/fly-med-hund Inførsel av hund til Norge: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/reise_med_og_innforsel_av_hund_katt_og_ilder_til_norge/ Anonymkode: ca614...36c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #44 Skrevet 19. mai 2017 På 5/18/2017 den 13.05, Snorkfrøken skrev: Det er rett og slett uansvarlig å sende en hund med fly, som har slike adferdsproblemer som du beskriver. Det er mange hunder i Norge som trenger nye hjem. Husk at det er risiko for smitte osv ved å ta inn hunder fra utlandet. Jeg ville gjort det som er best for hunden du ønsker å importere og for hunder som allerde er i landet - dropp det. Skriver ikke dette for å være frekk, men virker som det kan være det beste for hunden du ønsker å kjøpe. Hunden kan ende opp som et vrak, siden den allerde har alvorlige brister. SKJERP DEG! TS har gjort en meget edel handling ved å adoptere en hund jeg vedder ej milliard blir drept om hun ikke adopterer. "Brister" MY A.! anbefaler TS å kjøre. Anonymkode: c4c71...db1
cassio Skrevet 19. mai 2017 #45 Skrevet 19. mai 2017 Hunden min har vært på flere flyturer, og det har gått helt fint. Når jeg slipper henne ut av transportkassen ved ankomst er hun selvfølgelig glad for å slippe ut, men det er ingen tegn på at hun er stressa og traumatisert. Hun opplever kassen som et trygt sted. Hun sover i den hver natt (med åpen dør), og får jevnlig servert godbiter i kassen. Hun har også vært med på mange bilturer i kassen, så hun er vant til lyd og bevegelse når hun oppholder seg i den. Hvordan din hund vil takle en eventuell flytur er umulig å si. Noen hunder blir traumatisert av en eneste flytur, mens andre takler det fint, gang på gang. Lykke til uansett hva du velger, håper det går bra med hunden på tur!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #46 Skrevet 19. mai 2017 På 18.5.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev: Den er fra Norge.. Jeg bor i utlandet. Det er også snakk om en hund jeg kjenner og jeg adopterer den fra nær familie. Det er en ung hund (ca 1 år) og jeg vet jo ikke hvordan hun reagerer ved å fly, kan jo hende det går veldig bra? Har hørt om rolige og stabile hunder som har taklet det å fly veldig dårlig, så det kan vel gå begge veier uansett utgangspunkt. På hvilken måte tror du hun vil ende opp som vrak? Kan virkelig en tur skade henne så mye? Vi satser på hardtrening for å få henne bedre med en gang vi får henne slik at hun blir mer selvstendig osv ☺️ Anonymkode: 5bc9c...243 Nei. En nervøs hund med separasjonsangst vil ikke takle en flytur på en grei måte. Og jo, en slik tur vil med stor sannsynlighet ødelegge nervene hennes fullstendig. Skal dere adoptere henne, må dere få hentet henne på annet vis enn med fly, med mindre dere syns det er greit å måtte avlive henne på grunn av ustabilt lynne og aggressivitet kort tid etter flyturen. En fem-dagers biltur vil være mye mindre traumatisk enn en flytur i lasterommet. Anonymkode: 10675...2db 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #47 Skrevet 19. mai 2017 23 timer siden, BeautyBox skrev: At dyr overhodet ikke kan reise med fly er iallefall bare tull. Jeg har reist mange ganger med katten min og han har det helt flotters både før, under og etter turen. Han kan til og med tas ut av buret og sitte på fanget dersom flyet står i ro (gjør ikke dette til vanlig pga regler). Har heller ikke opplevd at han har gjort fra seg i buret eller kastet opp under en flyreise. Men dette kommer selvsagt an på individet, jeg har vært borti andre katter som jeg aldri kunne tenkt meg å hatt med på mine regelmessige reiser. Noen er ekstremt redde selv om de er verdens tryggeste i en hjemmesituasjon. Disse vil ikke nødvendigvis ha noe godt av å gjenoppleve dette gang på gang. Så man er nødt til å prøve seg litt frem med hvert enkelt dyr. TS, for en engangshendelse så tenker jeg at det går greit å frakte hunden med fly. Om den har det dårlig der den er nå så er det iallefall bedre for den å få komme til et bedre sted hvis du kan tilby den det. Prøv å legge til rette slik at den får det best mulig på reisen, som at den får med seg et pledd og en leke den er glad i osv. Tilstrekkelig med vann, og bra med kos før og etter turen, er selvsagt helt nødvendig. Du klarer ikke å se forskjellen på å ha med et dyr i kabinen og å sende det som cargo, nei? Et dyr i cargo må leveres inn før sikkerhetskontroll. Etter det må det være i buret helt til det er utlevert på ankomststed. Når det er sagt, har jeg bare gode erfaringer med hund i cargo. Men det er brukshunder med sterk psyke (hunder med svak psyke er ubrukelige som jakt- eller sledehund). Disse trenes fra svært ung alder opp i å takle støy, både vedvarende støy og sporadiske skarpe lyder som skudd og fyrverkeri, å bli handlet av ukjente, å oppholde seg og å bli båret rundt i bur etc. Anonymkode: 10675...2db 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #48 Skrevet 19. mai 2017 På 5/18/2017 den 14.40, Snorkfrøken skrev: Uansett om hunden reiser med fly eller bil, HUSK pass, vaksiner og at hunden er ID-merket! Hvilket vaksiner som gjelder må sjekkes siden det kan variere litt fra land til land. Vet at rabiesvaksine må gis minst 21 dager for hunden skal ut å reise. Du. TS er mest sannsynligvis ikke åndssvak, så hun har garantert vaksinert hunden, kastrert etc opp i mente. Mange hunder takler flyreiser fint (vi snakker Tawain-USA, andre sliter MEN med god mild og god handtering vil lande" etter kort tid. Jeg vil uansett anbefale bil! Er slitsomt det også men bedre. Ulykker skjer på fly Anonymkode: c4c71...db1
BeautyBox Skrevet 19. mai 2017 #49 Skrevet 19. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarer ikke å se forskjellen på å ha med et dyr i kabinen og å sende det som cargo, nei? Et dyr i cargo må leveres inn før sikkerhetskontroll. Etter det må det være i buret helt til det er utlevert på ankomststed. Når det er sagt, har jeg bare gode erfaringer med hund i cargo. Men det er brukshunder med sterk psyke (hunder med svak psyke er ubrukelige som jakt- eller sledehund). Disse trenes fra svært ung alder opp i å takle støy, både vedvarende støy og sporadiske skarpe lyder som skudd og fyrverkeri, å bli handlet av ukjente, å oppholde seg og å bli båret rundt i bur etc. Anonymkode: 10675...2db Hvor har jeg antydet at jeg ikke klarer å se forskjell mellom kabin og lasterom?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #50 Skrevet 19. mai 2017 Så bra du velger å hente hunden med bil, viser at du er villig til å ta ansvar og jeg tror hunden din kommer til å få det flott hos deg! Du valge å ikke ta den letteste løsningen, kudos til deg. Venninne av meg flyttet til England, valgte å sende hunden i cargo, og han ble helt ødelagt av turen. Gått 3 år nå og han er livredd alt av høye lyder, han gjør fra seg inne og er blitt kjempe nervøs. Før denne turen var han en normal hund som var veldig sosial og glad. Trist å se. Anonymkode: 3a550...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #51 Skrevet 19. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninne av meg flyttet til England, valgte å sende hunden i cargo, og han ble helt ødelagt av turen. Gått 3 år nå og han er livredd alt av høye lyder, han gjør fra seg inne og er blitt kjempe nervøs. Før denne turen var han en normal hund som var veldig sosial og glad. Trist å se. Anonymkode: 3a550...f2a Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 53188...a75 2
Portvinpiken Skrevet 19. mai 2017 #52 Skrevet 19. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 53188...a75 Da har du dessverre ikke så mye kunnskap om hund og atferd. Jeg kan bekrefte at dette helt fint kan gå an. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #53 Skrevet 20. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra du velger å hente hunden med bil, viser at du er villig til å ta ansvar og jeg tror hunden din kommer til å få det flott hos deg! Du valge å ikke ta den letteste løsningen, kudos til deg. Venninne av meg flyttet til England, valgte å sende hunden i cargo, og han ble helt ødelagt av turen. Gått 3 år nå og han er livredd alt av høye lyder, han gjør fra seg inne og er blitt kjempe nervøs. Før denne turen var han en normal hund som var veldig sosial og glad. Trist å se. Anonymkode: 3a550...f2a Dette tror jeg overhodet ikke på. Om hunden er så utrygg og nervøs kan du hilse fra meg å si vedkommende gjør en elendig jobb som hundeeier. For en fallitterklæring! Anonymkode: c4c71...db1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #54 Skrevet 20. mai 2017 1 time siden, Portvinpiken skrev: Da har du dessverre ikke så mye kunnskap om hund og atferd. Jeg kan bekrefte at dette helt fint kan gå an. Jeg tror overhodet ikke på at det er flyturen som etter hele 3 år er årsaken til at den er utrygg. Her har eier ikke gjort en god jobb! Anonymkode: c4c71...db1 1
Jerry Lee Skrevet 20. mai 2017 #55 Skrevet 20. mai 2017 Jeg hadde kjørt og hentet den (nesten) uansett hvor langt det måtte være. Å utsette en allerede redd hund for slikt er grusomt! Hvor lang tid må du ikke bruke på å få den trygg når du får den hjem? Mye lenger enn en 5 dagers biltur. 2
Portvinpiken Skrevet 20. mai 2017 #56 Skrevet 20. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror overhodet ikke på at det er flyturen som etter hele 3 år er årsaken til at den er utrygg. Her har eier ikke gjort en god jobb! Anonymkode: c4c71...db1 Men det har ikke så mye med å "tro" noe som helst. Dette finnes det god kunnskap om basert på forskning. Så du må tro akkurat hva du vil. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå