LadyGrey Skrevet 18. mai 2017 #21 Skrevet 18. mai 2017 Uansett om hunden reiser med fly eller bil, HUSK pass, vaksiner og at hunden er ID-merket! Hvilket vaksiner som gjelder må sjekkes siden det kan variere litt fra land til land. Vet at rabiesvaksine må gis minst 21 dager for hunden skal ut å reise.
Gjest Newroz Skrevet 18. mai 2017 #22 Skrevet 18. mai 2017 Jeg hadde ikke flydd med denne hunden. Det kan gå bra, men det kan også ikke gå så bra. Hunden har heller ikke det beste utgangspunktet. Ville heller gått for kvalmestillende og tatt bilturen som en ferie
Portvinpiken Skrevet 18. mai 2017 #23 Skrevet 18. mai 2017 Jeg jobber med hunder med atferdsproblemer, og jeg ville sterkt frarådet å sende denne hunden med flyfrakt! Jeg kjenner også folk som jobber med cargoen på Gardermoen og på to andre flyplasser i Europa. INGEN av de ville noen sinne sendt hunden sin som cargo. Og den ene er ikke engang spesielt interessert i hund. Det er MYE støy, det er lyder som hundene aldri har hørt, og kan du tenke deg hvordan litt turbulens føles for en hund som ikke har setebelte i buret.... I tillegg er den uten noen den kjenner. Jeg har selv fløyet og hørt hunder bjeffe i lasterommet før take off. Ikke spesielt hyggelig.... Her er det bare for TS og gjøre klar bilen og KJØRE selv og hente hunden. Det er det ENESTE riktige å gjøre. Jeg ville aldri sendt noen av mine psykisk sterke hunder med cargo engang. Og aldri i verden vurdert en som er usikker, redd og har separasjonsangst. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #24 Skrevet 18. mai 2017 Bare for ordens skyld: Jeg bare lurte på dette med å sende hun i lasterommet. Det er ikke noe jeg kommer til å gjøre nå når jeg leser hva alle sier. Jeg vil bare det beste for denne hunden som jeg er så glad i, så da er lasterommet uaktuelt! Takk for alle tilbakemeldinger 😊 Ts Anonymkode: 5bc9c...243 6
Gjest HappyWaffle Skrevet 18. mai 2017 #25 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for ordens skyld: Jeg bare lurte på dette med å sende hun i lasterommet. Det er ikke noe jeg kommer til å gjøre nå når jeg leser hva alle sier. Jeg vil bare det beste for denne hunden som jeg er så glad i, så da er lasterommet uaktuelt! Takk for alle tilbakemeldinger 😊 Ts Anonymkode: 5bc9c...243 Sats heller på en kjøretur med kvalmestillende god tur
BeautyBox Skrevet 18. mai 2017 #26 Skrevet 18. mai 2017 At dyr overhodet ikke kan reise med fly er iallefall bare tull. Jeg har reist mange ganger med katten min og han har det helt flotters både før, under og etter turen. Han kan til og med tas ut av buret og sitte på fanget dersom flyet står i ro (gjør ikke dette til vanlig pga regler). Har heller ikke opplevd at han har gjort fra seg i buret eller kastet opp under en flyreise. Men dette kommer selvsagt an på individet, jeg har vært borti andre katter som jeg aldri kunne tenkt meg å hatt med på mine regelmessige reiser. Noen er ekstremt redde selv om de er verdens tryggeste i en hjemmesituasjon. Disse vil ikke nødvendigvis ha noe godt av å gjenoppleve dette gang på gang. Så man er nødt til å prøve seg litt frem med hvert enkelt dyr. TS, for en engangshendelse så tenker jeg at det går greit å frakte hunden med fly. Om den har det dårlig der den er nå så er det iallefall bedre for den å få komme til et bedre sted hvis du kan tilby den det. Prøv å legge til rette slik at den får det best mulig på reisen, som at den får med seg et pledd og en leke den er glad i osv. Tilstrekkelig med vann, og bra med kos før og etter turen, er selvsagt helt nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #27 Skrevet 18. mai 2017 1 minutt siden, BeautyBox skrev: At dyr overhodet ikke kan reise med fly er iallefall bare tull. Jeg har reist mange ganger med katten min og han har det helt flotters både før, under og etter turen. Men dette er gjerne innlands? Anonymkode: 9d9fe...bd1
BeautyBox Skrevet 18. mai 2017 #28 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er gjerne innlands? Anonymkode: 9d9fe...bd1 Han hadde klart seg fint på utenlandsreiser også han har reist med alle mulige transportmidler og de lengste reisene har vært lenger enn den bilturen TS her snakker om. Men jeg hadde aldri sendt han i et lasterom. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #29 Skrevet 18. mai 2017 Har hørt av en bekjent at det er flott for hunder å fly i lasterommet. Dem sier det er oppvarmet når dyr skal med, rister mindre, og dekker man til buret litt så føler hunden seg enda tryggere. Men hadde nok vært veldig skeptisk selv. Har jo sett hvordan de behandler kofferter så... Og tenk om han blir gjenglemt ved evt. flybytte? Hadde henta den selv, så den kunne reise i kabinen med meg (om den ikke er svær,da). Anonymkode: c0617...e00
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #30 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, BeautyBox skrev: Han hadde klart seg fint på utenlandsreiser også han har reist med alle mulige transportmidler og de lengste reisene har vært lenger enn den bilturen TS her snakker om. Men jeg hadde aldri sendt han i et lasterom. Nei og det er den store forskjellen. Jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg kunne hatt med hundene mine i cupeen. Problemet er når de må oppbevares som et stykke kjøtt i lasterommet.
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #31 Skrevet 18. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt av en bekjent at det er flott for hunder å fly i lasterommet. Dem sier det er oppvarmet når dyr skal med, rister mindre, og dekker man til buret litt så føler hunden seg enda tryggere. Men hadde nok vært veldig skeptisk selv. Har jo sett hvordan de behandler kofferter så... Og tenk om han blir gjenglemt ved evt. flybytte? Hadde henta den selv, så den kunne reise i kabinen med meg (om den ikke er svær,da). Anonymkode: c0617...e00 Du skal ha temmelig liten hund for å fp ha den i cabinen. Hund og bur skal ikke veie mer enn 8 kilo og den må være på str med en katt 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #32 Skrevet 18. mai 2017 Hva med å kontakte en vetrinær, hør hva han mener om dette, og evt. medisinering før turen. Hva er alternetivet? Ta sjansen på en flytur til et bedre liv, eller dø der han er? Som regel går det bra. De gangene det ikke gjør det, hører vi om i nyhetene, og det er heldigvis sjeldent😊👍 Anonymkode: c0617...e00 1
BeautyBox Skrevet 18. mai 2017 #33 Skrevet 18. mai 2017 (endret) 18 timer siden, Ruccula skrev: Nei og det er den store forskjellen. Jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg kunne hatt med hundene mine i cupeen. Problemet er når de må oppbevares som et stykke kjøtt i lasterommet. Ja, om man snakker om hvordan dyret reiser, så. Det jeg skrev var at det bare er tull at ingen dyr kan reise med fly, slik mange tror. Endret 19. mai 2017 av BeautyBox 2
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #34 Skrevet 18. mai 2017 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Ja, om man snakker om hvordan dyret reiser, så. Det jeg skrev var at det bare er tull at ingen dyr kan reise med fly, slik mange tror. Nei ok, men i denne tråden er det lasterommet som diskuteres. Vi diskuteret en spesifikk sak! Da er det liten vits å begynne å snakke om sin katt som sitter i cupeen 5
BeautyBox Skrevet 18. mai 2017 #35 Skrevet 18. mai 2017 (endret) 18 timer siden, Ruccula skrev: Nei ok, men i denne tråden er det lasterommet som diskuteres. Vi diskuteret en spesifikk sak! Da er det liten vits å begynne å snakke om sin katt som sitter i cupeen Hm nei, jeg ga råd til TS om at det er fullt mulig å ta med et dyr på reise. Og tilbakeviste utsagn om at dyr ikke kan reise. Så det jeg skrev var absolutt relevant. Du leste det kanskje ikke, men jeg skrev til TS at jeg tror det vil gå helt fint å sende hunden i lasterommet som en engangshendelse. Da er det kanskje du som trekker inn min katt på en irrelevant måte og ikke jeg... Endret 19. mai 2017 av BeautyBox 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #36 Skrevet 18. mai 2017 Akkurat nå, Ruccula skrev: Nei ok, men i denne tråden er det lasterommet som diskuteres. Vi diskuteret en spesifikk sak! Da er det liten vits å begynne å snakke om sin katt som sitter i cupeen Kabinen. De sitter i kabinen. Anonymkode: c0617...e00
Marimba Skrevet 18. mai 2017 #37 Skrevet 18. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kontakte en vetrinær, hør hva han mener om dette, og evt. medisinering før turen. Hva er alternetivet? Ta sjansen på en flytur til et bedre liv, eller dø der han er? Som regel går det bra. De gangene det ikke gjør det, hører vi om i nyhetene, og det er heldigvis sjeldent😊👍 Anonymkode: c0617...e00 Godt mulig at en veterinær kan gi råd ang medisinering, men når det gjelder hvordan hundene har det i lasterommet under flyging så hører hvertfall jeg på de som er der og ser hvordan disse hundene har det. Som feks min samboer, eller de @Portvinpiken nevner. 2
Ruccula Skrevet 18. mai 2017 #38 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kabinen. De sitter i kabinen. Anonymkode: c0617...e00 Du har rett, jeg glemte ordet haha
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #39 Skrevet 19. mai 2017 Ta den med i lasterommet, det går bra når det bare er én gang☺️ Anonymkode: 53188...a75 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #40 Skrevet 19. mai 2017 Det kom en valp fra utlandet for litt siden, det var en veldig nervøs og redd hund. Men flyreisen hadde gått helt fint! Mens andre hunder som egentlig er trygge hunder blir livredde på fly. Man vet ikke hvordan hunden vil reagere før det er prøvd. Hunden må iallfall være vant med å stå i bur. Mine hunder skal ikke i bagasjen på fly! Anonymkode: eb718...baf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå