Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse attraktive fastlegene som folk faller for i hytt og pine?

Anonymkode: e52d8...933

Selv har jeg en utrolig kjekk og sympatisk fastlege. Han virkelig lytter og ser hele meg. Kan faktisk skjønne at noen kan bli betatt av han. Hvis en da blir forelsket så ser en jo håp i et smil. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen din kommer ikke til å ønske et forhold med deg, uansett om det er ett eller fem år siden du gikk der. Det er ikke aktuelt, uansett hva du måtte inbille deg. Du virker sykelig opptatt av legen din. Bytt fastlege, og la den du har nå få være i fred. Kvinnfolk som deg er grunnen til at alt må være strengt, du er jo ikke riktig klok. 

Anonymkode: 67d62...ac0

Det er rett å slett så naivt å si. Si dette til alle de som liker/begeistret for Legen sin. For det er mange😊 De er vant med det óg. 

Anonymkode: 85ab3...4c7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, emilie123 skrev:

Selv har jeg en utrolig kjekk og sympatisk fastlege. Han virkelig lytter og ser hele meg. Kan faktisk skjønne at noen kan bli betatt av han. Hvis en da blir forelsket så ser en jo håp i et smil. 

Takk for at du var her å skreiv nettopp det, trengte den😄  

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg syntes ikke det er mye 'sexy' at en skal ned der å rote. Har tatt mange av de - det er akkurat like ubehagelig hver gang.:fart2:

Tenkte litt på å feil det kunne bli ifh i ettertid. Han kan umulig ha merket noe på meg. Viser ikke han at jeg har hatt en liten begeistring😊

En dyktig lege kan faktisk se om du er tiltrukket av han når han utfører gu på deg altså..... så pass deg så ikke du avslører deg selv.... da blir det flaut å være deg i den stolen.... ;);)

Anonymkode: e0c93...ce4

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse attraktive fastlegene som folk faller for i hytt og pine?

Anonymkode: e52d8...933

3 barns mødre er litt ekstra desperate bare

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dyktig lege kan faktisk se om du er tiltrukket av han når han utfører gu på deg altså..... så pass deg så ikke du avslører deg selv.... da blir det flaut å være deg i den stolen.... ;);)

Anonymkode: e0c93...ce4

Hvordan vet du det, om jeg kan spørre?  

I gyn.stolen og legesenteret selv er vel det stedet en ikke viser følelser. Kan faktisk bare se for meg at det kan bli kleint for meg, ikke for han. Hvor mange ganger gjør de ikke dette.☺

Dessuten er det en grunn til at enkelte fastleger stiller seg villig til å ta gynekologisk undersøkelse. De vet da at det kommer helt unge som godt eldre, å er nok forberedt på det meste. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det, om jeg kan spørre?  

I gyn.stolen og legesenteret selv er vel det stedet en ikke viser følelser. Kan faktisk bare se for meg at det kan bli kleint for meg, ikke for han. Hvor mange ganger gjør de ikke dette.☺

Dessuten er det en grunn til at enkelte fastleger stiller seg villig til å ta gynekologisk undersøkelse. De vet da at det kommer helt unge som godt eldre, å er nok forberedt på det meste. 

Alle fastleger utfører da gynekologiske undersøkelser med celleprøve, de stiller seg ikke villig til det utover at det er en del av jobben deres, som det er forventet at de utfører.

Men helt alvorlig. Om du seriøst håper på noe med denne legen, og skal bytte lege i håp om noe mer. Vil det føles greit for deg å date en som har sett underlivet ditt allerede før dere har gått på date? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har byttet lege allerede?

Anonymkode: 9ff29...8bd

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker litt "sykelig" i ditt tilfelle, i mangel av et bedre ord. Grunn nummer 1: Han er fastlegen din. Det er et upassende forhold som de fleste voksne greier å forstå at er umulig, og det er vanlig å bli betatt av legen sin, men de fleste tenker svært lite på vedkommende etter de forlater legekontoret på tross av at han/hun er sjarmerende. Grunn nummer 2: Du bruker hver eneste ettermiddag/kveld til å skrive innlegg om problemet ditt på kvinneguiden. Det tar altså opp ganske mye av din tid og tankevirksomhet, når du sikkert har ganske mye annet som foregår i livet ditt, med tre barn og alt. Grunn nummer 3: Du avfeier alle som kommer med kritiske tilbakemeldinger, selv de som er velmenende og konstruktive. Og du klamrer deg fast til de få innspillene du får som er positive. Du har fått poengtert at slike forhold kan ødelegge karrieren og omdømmet til legen, i tillegg til at de kan dømmes til straff i retten. Det er en vanlig årsak til at leger mister lisensen, så ja, det forekommer at leger har forhold til pasienter/tidligere pasienter, men når det blir brudd blir legene anmeldt av den fornærmede part. Likevel oppretter du en ny tråd for å fortsette å spørre om du kan få grønt lys til å prøve deg på legen - om du bare skifter fastlege. Hva tenker du for eksempel om at barna dine blir sammen med læreren sin i det de slutter på videregående? Syns du det er et likeverdig forhold? Eller er det en person som sitter med mye makt grunnet posisjonen og rollen den har hatt i ditt barns liv? Hadde barnet ditt blitt forelsket hvis vedkommende ikke var læreren deres? Sånn er det også med lege-pasientforholdet. Skift fastlege og få han ut av hodet.

Anonymkode: a5494...e08

For meg virker det som at dette temaet har får deg til å koke på ett eller annet vis. Forstår ikke hvorfor du skal henge deg så opp i dette? Du er også et voksent menneske, som antagelig VET at følelser kan dukke opp der en ikke ville ha de. Derfor blir det et dilemma.  Har fått mange tilbakemeldinger fra deg ser jeg, jeg hadde håpet på litt erfaringer rundt dette. Da er nok ikke du den riktige personen jeg skal rådføre meg til. De andre tilbakemeldingene har jeg takket for. En av dem var også at det ikke var regel rundt Etter pasientkontakten var over, men at de selv vurderer med en overlege etc hvor sterk relasjonen mellom dem var.

Det har vært snakk om det er mulig med kontakt i etterkant, siden det er noen som har fortalt nettopp dette. Er ikke besatt av et menneske jeg ikke kjenner, han er kun legen min, som jag har blitt litt nysgjerrig på. Du vet vel kanskje nå hvor vanlig dette kan være? Virker for deg at jeg ikke har annet å tenke på, da tar du feil.

Du vet heller ingenting om meg å 3 barna mine, så vær grei å ikke uttal deg om det. De går trossalt i bhg og skole også, for å nevne det, så kan du tenke deg til resten. Jeg er forresten helt ny her  i forumet. Å vær grei å ikke bruk den samme profilen neste gan du å skal kommentere, for er rimelig sikker på at du å jeg aldri blir enige. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle fastleger utfører da gynekologiske undersøkelser med celleprøve, de stiller seg ikke villig til det utover at det er en del av jobben deres, som det er forventet at de utfører.

Men helt alvorlig. Om du seriøst håper på noe med denne legen, og skal bytte lege i håp om noe mer. Vil det føles greit for deg å date en som har sett underlivet ditt allerede før dere har gått på date? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har byttet lege allerede?

Anonymkode: 9ff29...8bd

Trodde enkelte leger overlot gyn.undersøkelse til de kvinnelige legene. Han sa selv til meg at jeg bare kunne gå til han, fordi jeg alltid har gått til ei dame hittil. 

Selfølgelig kunne jeg ha byttet fastlege for lenge siden. Men har ikke følt det har vært et problem. Her må jeg vel revurdere å ta celleprøve hos han, hvis det blir fullstendig skivebom? Antok det var fler i mitt tilfelle å at jeg skulle prøve å glemme dette, å ta den celleprøven hos han denne gang. 

Han tenker vel ikke noe rundt dette? At dette blir en kjip situasjon for han, eller? Har aldri gitt han signal om noe som helst. Jeg er voksen og oppfører meg deretter også..  :-)  

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde enkelte leger overlot gyn.undersøkelse til de kvinnelige legene. Han sa selv til meg at jeg bare kunne gå til han, fordi jeg alltid har gått til ei dame hittil. 

Selfølgelig kunne jeg ha byttet fastlege for lenge siden. Men har ikke følt det har vært et problem. Her må jeg vel revurdere å ta celleprøve hos han, hvis det blir fullstendig skivebom? Antok det var fler i mitt tilfelle å at jeg skulle prøve å glemme dette, å ta den celleprøven hos han denne gang. 

Han tenker vel ikke noe rundt dette? At dette blir en kjip situasjon for han, eller? Har aldri gitt han signal om noe som helst. Jeg er voksen og oppfører meg deretter også..  :-)  

Vel.... 

AnonymBruker
Skrevet

Bytte lege ➡ Ja, innafor. Kanskje man er heldig, hvis så er det vel en mening! De er mennesker de å. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Der var du igjen ja, hva med å bytte til kvinnelig lege ?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du deg sånn nær av at folk sier du virker sykelig opptatt av denne legen? Du gjør jo det. Er ikke sikkert du er det, men det fremstår slik med tanke på flere lange innlegg du har laget om han.

Hvordan man fremstår for andre er det faktisk ikke en selv som kan uttale seg best om.

Jeg er litt i samme situasjon som deg, bare som mann. Har ei utrolig søt og vennlig fastlege, har hjulpet meg gjennom mye tungt, føler vi har en helt spesiell tone, veldig god kjemi. Stor glede å besøke henne igjen, da det innebærer 20 minutter alenetid med et menneske jeg liker meget godt.

Men jeg driver da ikke å spekulerer i dette forholdet på samme måte som du gjør. Erkjenner at hun nok er på denne måten med mange pasienter, og at jeg er glemt det øyeblikket jeg forlater rommet hennes :)

Anonymkode: d499a...101

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det negativt å ta gynekologisk undersøkelse om man er interessert, med tanke på om man ønsker personlig kontakt en god stund etter avsluttet lege-pasient forhold? 

Her tror jeg det største problemet ligger i at du tror det blir en personlig kontakt etter lege-pasinet forhold. Noe det mest sannsynlig ikke blir. 

Anonymkode: 6ebed...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, jeg tror ikke det blir noe personlig kontakt etter det er evt blir avsluttet. Det må isåfall vært via andre, om skulle vært så heldig. Det er jo mye som skal klaffe. Det er jo sånn at også disse kan havne i en vanskelig situasjon,  å da tror jeg de selv sletter pasienten fra sin liste. Litt kjipt han ble legen min, skulle gjerne ha møtt han i en annen setting. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Der var du igjen ja, hva med å bytte til kvinnelig lege ?

Tror han gjerne vil holde på pasientene sine, selv i dette tilfellet. Han nevnte han var glad for å ha litt yngre også, den ser jeg. Det er nok bare meg som må snu tankene litt, å ikke bli så "der oppe" etter jeg har vært hos han. 

Ikke så rart jeg "smelter" litt da. Mtp når han ringer, er lyttende, bruker tid, smiler lurt, tar å føler på, ser dypt i øynene i tillegg veldig kjekk. Dette er nok helt sikkert bare en periode jeg er i nå, så er det glemt. Men er igrunnen ikke verdens undergang heller;)

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror han gjerne vil holde på pasientene sine, selv i dette tilfellet. Han nevnte han var glad for å ha litt yngre også, den ser jeg. Det er nok bare meg som må snu tankene litt, å ikke bli så "der oppe" etter jeg har vært hos han. 

Ikke så rart jeg "smelter" litt da. Mtp når han ringer, er lyttende, bruker tid, smiler lurt, tar å føler på, ser dypt i øynene i tillegg veldig kjekk. Dette er nok helt sikkert bare en periode jeg er i nå, så er det glemt. Men er igrunnen ikke verdens undergang heller;)

Mikser du en undersøkelse med "tar og føler på"?

Skrevet

Du burde konsentrere deg om å finne en dyktig psykolog framfor å stalke fastlegen din. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sh999 skrev:

Mikser du en undersøkelse med "tar og føler på"?

Nei, absolutt ikke! Det kan sikkert uansett føles rart/greit for noen. Leger er vant med dette. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Timsy skrev:

Du burde konsentrere deg om å finne en dyktig psykolog framfor å stalke fastlegen din. 

Hvorfor det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...