Gå til innhold

Dilemma! Fascinert av Fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er ei på 30år, som er mamma til 3 herlige små. Vil gjerne bare fortelle litt i håp om noen kan gi meg tips og råd på min vei.

Skal inn til min fastlege snart for min første celleprøve hos han. Har hatt denne legen i 2år. Vært litt innom han. 

Som jeg tidligere har skrevet (så jeg ikke får blest for det), så har jeg blitt litt interessert i han. Han er veldig kjekk og greit, å jeg har latt meg sjarmere veldig av han. Må si jeg ikke synes dette er noe særlig greit.

Spm er; Burde jeg bytte til en annen lege nå med ei gang, evt før celleprøve sjekk?  

Er det negativt å ta gynekologisk undersøkelse om man er interessert, med tanke på om man ønsker personlig kontakt en god stund etter avsluttet lege-pasient forhold? Vet veldig godt at Lege-pasient situasjonen er streng, men jeg ville gjerne ha sluttet å gå til han om det ville vært tilfelle å kunne hatt kontakt i etterkant. Mange vil nok si, bare glem han. Det er faktisk ikke så enkelt. 

Er det noen som er i samme situasjon å vet? Eller gi meg forklaring på hva jeg skal gjøre? 

Nå spør jeg, å vil gjerne ha et modent svar på dette, gjerne litt fort. 

Må få med at jeg ellers ikke har gjort noe av å ta gynekologisk undersøkelse hos manne-leger, for det har jeg gjort å bryr meg ikke noe om det. Nå er det litt annerledes med legen min da. 

Hilsen meg,,,fortvilte mor. 

 

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elseby13

Du igjen?! Herregud, la fyren være i fred! Du er jo en ordentlig stalker! Stakkars mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere av innleggene dine og bare ledd. Men nå blei jeg faktisk skremt. Du virker ikke god i topplokket! Som noen over sa: la han være! Du er bare en anonym pasient på listen hans. Sorry ass.

Anonymkode: ecb1b...5e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fascinert av min fastlege da jeg var 18. Han var ung og kjekk, og jeg er sikker på at alle damene i kommunen var betatt av ham. Jeg innså at jeg ble nødt til å bytte lege og glemme hele greia. 

Du kan helt sikkert ta celleprøve der. Det kommer ikke til å ha så veldig mye å si. Jeg tok celleprøve hos legen min og det var ikke noe mer enn praktisk og medisinsk, verken spesielt ubehagelig eller romantisk. Om du synes det er ukomfortabelt fordi du liker ham kan du godt la være og ta prøven etter du har bytta lege. Uansett bør du bytte. Det blir ikke noe mellom dere selv om du ikke er pasienten hans lenger. 

Anonymkode: 1e348...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som du driver oppsøkende virksomhet, at du leter etter grunner til å bestille time til han. Skulle du ikke be om å få en kvinnelig lege på kontoret til å gjøre det, da? Hvis jeg var han og jeg visste at du hadde slike følelser hadde jeg aldri gjort en gynekologisk undersøkelse på deg. Det lukter drama lang vei av dette.

Anonymkode: a5494...e08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har selv konfrontert med at jeg kan ta celleprøve hos han, tenkte med ei gang da at det ikke kom til å skje. 

Likevel når jeg skulle bestille timen, så ønsket tlf damen at vi brukte våre fastleger. De vel kan ikke ha alle celleprøvene fordelt på 3 kvinnelige leger. Prøver å komme over dette, å høres litt klisjé ut, men det er jammen ikke lett. Heller Ikke typisk meg.  

 

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest flere av innleggene dine og bare ledd. Men nå blei jeg faktisk skremt. Du virker ikke god i topplokket! Som noen over sa: la han være! Du er bare en anonym pasient på listen hans. Sorry ass.

Anonymkode: ecb1b...5e0

Som ikke andre har dette problemet? Bor i Oslo, så er nok av legesenter rundt om. Men når det har oppstått slike ting som dette, blir det ikke lettere. Du må da vel kunne lese noe som dette, uten å skrive nedlatende om andre. Kanskje du er den som ikke liker akkurat dette temaet. Da bør du la det være, å ikke lese. 

 

Anonymkode: 85ab3...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Elseby13 skrev:

Du igjen?! Herregud, la fyren være i fred! Du er jo en ordentlig stalker! Stakkars mann!

Må du bare kritisere alle du kommer over av innlegg?

Ser slik ut på siden din. 

Stalker..?! Så alle som er "forelsket" - betatt er sykelig opphengt i andre personer? Himmel å hav.. 

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må du bare kritisere alle du kommer over av innlegg?

Ser slik ut på siden din. 

Stalker..?! Så alle som er "forelsket" - betatt er sykelig opphengt i andre personer? Himmel å hav.. 

Anonymkode: 85ab3...4c7

Det virker litt "sykelig" i ditt tilfelle, i mangel av et bedre ord. Grunn nummer 1: Han er fastlegen din. Det er et upassende forhold som de fleste voksne greier å forstå at er umulig, og det er vanlig å bli betatt av legen sin, men de fleste tenker svært lite på vedkommende etter de forlater legekontoret på tross av at han/hun er sjarmerende. Grunn nummer 2: Du bruker hver eneste ettermiddag/kveld til å skrive innlegg om problemet ditt på kvinneguiden. Det tar altså opp ganske mye av din tid og tankevirksomhet, når du sikkert har ganske mye annet som foregår i livet ditt, med tre barn og alt. Grunn nummer 3: Du avfeier alle som kommer med kritiske tilbakemeldinger, selv de som er velmenende og konstruktive. Og du klamrer deg fast til de få innspillene du får som er positive. Du har fått poengtert at slike forhold kan ødelegge karrieren og omdømmet til legen, i tillegg til at de kan dømmes til straff i retten. Det er en vanlig årsak til at leger mister lisensen, så ja, det forekommer at leger har forhold til pasienter/tidligere pasienter, men når det blir brudd blir legene anmeldt av den fornærmede part. Likevel oppretter du en ny tråd for å fortsette å spørre om du kan få grønt lys til å prøve deg på legen - om du bare skifter fastlege. Hva tenker du for eksempel om at barna dine blir sammen med læreren sin i det de slutter på videregående? Syns du det er et likeverdig forhold? Eller er det en person som sitter med mye makt grunnet posisjonen og rollen den har hatt i ditt barns liv? Hadde barnet ditt blitt forelsket hvis vedkommende ikke var læreren deres? Sånn er det også med lege-pasientforholdet. Skift fastlege og få han ut av hodet.

Anonymkode: a5494...e08

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trebarnsmor i tillegg :fnise:

Anonymkode: 305be...cd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne nå legge an på legen slik at han kan avvise henne og legge ballen dø en gang for alle

Anonymkode: 0e583...c14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle disse attraktive fastlegene som folk faller for i hytt og pine?

Anonymkode: e52d8...933

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Jeg hadde IKKE tatt GU hos noen jeg var interessert i, det er nå sikkert. :P 

Tviler på om det vil gjøre noe fra eller til om du tar prøve hos ham eller ikke; sjansen er vel størst for at han ikke er interessert og/eller holder seg unna av profesjonelle årsaker uansett. Men om det mot formodning skulle kunne bli noe, så er det kanskje greiest om han ikke har sett underlivet ditt allerede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlegen din kommer ikke til å ønske et forhold med deg, uansett om det er ett eller fem år siden du gikk der. Det er ikke aktuelt, uansett hva du måtte inbille deg. Du virker sykelig opptatt av legen din. Bytt fastlege, og la den du har nå få være i fred. Kvinnfolk som deg er grunnen til at alt må være strengt, du er jo ikke riktig klok. 

Anonymkode: 67d62...ac0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg :hakeslepp: du igjen! Dette her virker mer og mer sykt. 

Anonymkode: 3c1f8...837

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig vil den kjekke legen din ha med seg en medkollega under gynekologisk undersøkelse som vitne mot å i ettertid bli beskyldt for usømmelig opptreden, så den GUen blir alt annet enn privat og romantisk hvis du håper på det 😊 

Bytt fastlege og hold pusten, er han keen på deg så tar han kontakt 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen din kommer ikke til å ønske et forhold med deg, uansett om det er ett eller fem år siden du gikk der. Det er ikke aktuelt, uansett hva du måtte inbille deg. Du virker sykelig opptatt av legen din. Bytt fastlege, og la den du har nå få være i fred. Kvinnfolk som deg er grunnen til at alt må være strengt, du er jo ikke riktig klok. 

Anonymkode: 67d62...ac0

Er det mulig? Du "Anonyme" person,  har skjønt det er du som står bak disse AnonymBruker på dette innlegget jeg har tatt ut. Ser det på siden din! Makan til prating på deg. 

1) Er ikke sykelig opptatt av han nei. Har heller ikke følt på meg at jeg har noe sjangs, bare så det er sagt. 

2) Er det helt forbudt å være betatt av legen sin? om dette er et kjedelig tema, så la vær å les..(!) 

Spm mitt er hvorfor DU har så imot dette? - Du kan kalle meg hva du vil. Jeg vet iallefall at jeg ikke er sykelig opptatt av han. Du må jo ha et komplisert forhold til "damer som alle disse kjekke legene". Jeg vet ikke. 

Hilsen Ts :)

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Du "Anonyme" person,  har skjønt det er du som står bak disse AnonymBruker på dette innlegget jeg har tatt ut. Ser det på siden din! Makan til prating på deg. 

1) Er ikke sykelig opptatt av han nei. Har heller ikke følt på meg at jeg har noe sjangs, bare så det er sagt. 

2) Er det helt forbudt å være betatt av legen sin? om dette er et kjedelig tema, så la vær å les..(!) 

Spm mitt er hvorfor DU har så imot dette? - Du kan kalle meg hva du vil. Jeg vet iallefall at jeg ikke er sykelig opptatt av han. Du må jo ha et komplisert forhold til "damer som alle disse kjekke legene". Jeg vet ikke. 

Hilsen Ts :)

 

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss.Whitefox skrev:

Mest sannsynlig vil den kjekke legen din ha med seg en medkollega under gynekologisk undersøkelse som vitne mot å i ettertid bli beskyldt for usømmelig opptreden, så den GUen blir alt annet enn privat og romantisk hvis du håper på det 😊 

Bytt fastlege og hold pusten, er han keen på deg så tar han kontakt 😉

Du, jeg syntes ikke det er mye 'sexy' at en skal ned der å rote. Har tatt mange av de - det er akkurat like ubehagelig hver gang.:fart2:

Tenkte litt på å feil det kunne bli ifh i ettertid. Han kan umulig ha merket noe på meg. Viser ikke han at jeg har hatt en liten begeistring😊

Anonymkode: 85ab3...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omg :hakeslepp: du igjen! Dette her virker mer og mer sykt. 

Anonymkode: 3c1f8...837

Ja tenk.. helt unormalt spør du meg. - Ts:ninuskapus:

Anonymkode: 85ab3...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...