Gå til innhold

Min siste reise


Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest baremei

Takk til alle som skriver til meg:hjerte: Skulle ønske jeg kunne klemme hver og en av dere på ordentlig også:klem:

Nå er det snart helg igjen. For hver dag som går tenker jeg at jeg har en dag mindre. Sånn er det jo for alle, men for meg er det en dag mindre å tilbringe sammen med familien min. Jeg vet jo at jeg skal dø sånn som alle andre, forskjellen er at det skal skje så snart. Innimellom, når jeg er smertefri, virker det veldig uvirkelig. Da kan jeg løpe rundt med lillemann, ri på hest, være på besøk til noen i flere timer. Jeg føler meg uovervinnelig. Så snart smertene kommer innser jeg at døden ikke er så langt unna. Da ligger jeg rett ut og griner mesteparten av tiden. Jeg er veldig dårlig på å ta det med ro. Jeg vil leve som normalt og ha det morsomt når jeg ikke har vondt. Derfor blir jeg også dødssliten (:fnise: ) når kvelden kommer. Nå er jeg VELDIG sliten, men jeg har hatt en veldig fin dag. Noe av det jeg likte aller best da jeg var frisk var å være på fjellet og å ri på hest. Idag har jeg faktisk gjort begge deler. Jeg og Mannen red opp på en fjelltopp ikke langt unna hvor vi bor. Vi har hester på småbruket her, og vi eier et par av de. Det var en veldig fin tur, selv om jeg virkelig fikk kjenne at det er LENGE siden sist jeg satt oppå en hest. Vi tok det bare med ro, og fikk pratet masse! Etterpå var det grilling med familien her under taket på den ene verandaen. Det regnet så klart som vanlig her i Trøndelag, men i kjent trønderstil griller man uansett. Pledd, varmelamper, paraply og regnklær løser det meste.

Ville egentlig bare fortelle dere at jeg har hatt en veldig fin dag! Det var verd hvert sekund, selv om jeg er så sliten og har så vondt nå at jeg har mest lyst til å gråte. Jeg klarer ikke ta det med ro, jeg vil være med på det som skjer!:fnise: Håper dere får en fin helg! Håper dere får dere en tur ut i den fine norske naturen vår, samme om solen skinner eller ikke:hjerte: Det er kanskje litt rart å håpe på noe sånt, men jeg elsker naturen og fjellet. Det har dere sikkert skjønt alt, så for min del er det noe av det flotteste man kan oppleve. God helg alle fine følgere:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så utrolig fint at du fikk deg en tur i fjellet. Det unner jeg deg virkelig.

God helg til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å lese at du har hatt en slik god dag! Jeg er så enig med deg - en av de tingene som virkelig betyr noe for meg, er naturen. Årstidene. Varmen, solen og det grønne om sommeren, den krystallklare luften om høsten, med vakre høstfarger og høstvinden i håret, den magiske stillheten når snøen daler om vinteren, og gleden når man ser sola og blomster som spirer såvidt om våren...Tror det er noe av det som betyr mest for meg, utenom familien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei
8 minutter siden, Tabris skrev:

Så kjekt å lese at du har hatt en slik god dag! Jeg er så enig med deg - en av de tingene som virkelig betyr noe for meg, er naturen. Årstidene. Varmen, solen og det grønne om sommeren, den krystallklare luften om høsten, med vakre høstfarger og høstvinden i håret, den magiske stillheten når snøen daler om vinteren, og gleden når man ser sola og blomster som spirer såvidt om våren...Tror det er noe av det som betyr mest for meg, utenom familien.

Ja, sånn er jeg også. Finner liksom roen i naturen. Mener å ha lest en plass at du har Groenendael? Har hatt tervueren helt fram til tidligere i år, i tillegg til jakthunden. Herlige hunder! Da har vi nok litt samme smak i hunder også:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje det at du sliter deg ut på hest til fjells er det som gir deg en fin livskvalitet nå den siste tiden. Da er det verdt det, vel?
Jeg er glad for at du fortsatt finner glede  ting du gjør.

Jeg snakket i kveld med en venninne med en datter i samme situasjon som deg. Så urettferdig livet er. Jeg misunner dem som finner tro, ro og mening i slike ting. Det må være en god trøst å ha.

Hørte på Gabriellas sang her forleden, ble minnet om den da en nevnte den her. Den er vakker og meningsfull. 
 

Klem :kghjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, baremei skrev:

Ja, sånn er jeg også. Finner liksom roen i naturen. Mener å ha lest en plass at du har Groenendael? Har hatt tervueren helt fram til tidligere i år, i tillegg til jakthunden. Herlige hunder! Da har vi nok litt samme smak i hunder også:fnise:

Per i dag har jeg en japansk spisshund, men groenendael er en av mine drømmeraser som jeg håper å skaffe meg i nesten omgang. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei
5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Så kanskje det at du sliter deg ut på hest til fjells er det som gir deg en fin livskvalitet nå den siste tiden. Da er det verdt det, vel?
Jeg er glad for at du fortsatt finner glede  ting du gjør.

Jeg snakket i kveld med en venninne med en datter i samme situasjon som deg. Så urettferdig livet er. Jeg misunner dem som finner tro, ro og mening i slike ting. Det må være en god trøst å ha.

Hørte på Gabriellas sang her forleden, ble minnet om den da en nevnte den her. Den er vakker og meningsfull. 
 

Klem :kghjerte:

Trist å høre om datteren til venninnen din:hjerte: Det er virkelig verd det å være utslitt etter sånne dager, det har du helt rett i. Det spiller jo ingen rolle hvor sliten jeg er, dø skal jeg jo uansett. Gabriellas sang er veldig fin. Den og God morgen min kjære har gått på repeat her en stund nå.

4 minutter siden, Tabris skrev:

Per i dag har jeg en japansk spisshund, men groenendael er en av mine drømmeraser som jeg håper å skaffe meg i nesten omgang. :rodmer:

Da er det sikkert det jeg blander med. Fant det ikke igjen på profilen din, så tok en sjans. Min var helt super, kunne gå løs over alt. Trente mye med han da. Håper å få treffe ham igjen snart:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom her og leser hver dag. Og tenker titt og ofte på deg og på urettferdigheten vi har som er livet. Hvorfor lever mennesker som gjør fæle ting mot andre, mot planeten i noe som kan virke som en evighet, mens gode mennesker dør for tidlig? Jeg antar svaret er nettopp det at livet er urettferdig og det er lite vi kan gjøre med det annet enn å akseptere det slik det er og gjøre det aller beste ut av det. Takket være deg tar jeg vare på de bittesmå øyeblikkene nå. Der jeg kanskje bare så trøtthet og irritasjon over at jeg ble vekket så altfor tidlig av datteren min ser jeg nå små smil og mulighet til å skape nye minner. (Når øynene mine er helt oppe og jeg har strukket meg godt hel og merke😉). Du minner meg på min egen iboende dødsangst på en god måte. Du minner meg på å ikke leve i redselen men å omfavne livet i stedet slik du gjør nå. Du virker sterk og flott og jeg er sikker på at gutten din vil huske deg. Det er noe med klemmer, mamma som sier "jeg er glad i deg", latteren din. Han vil huske deg @baremei 

:hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du har vært ute og ridd!  :hjerte: Godt å lese at du har hatt en så fin dag, det fortjener du virkelig. Jeg har også hester, to islandshester. 

Tenker så mye på deg, du er en helt fantastisk person. :hjerte: Skulle ønske jeg kunne få deg frisk, du fortjener virkelig ikke dette her. :( Livet er fryktelig urettferdig. Stor klem til deg! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, baremei skrev:

Ja, sånn er jeg også. Finner liksom roen i naturen. 

Jeg har alltid funnet en spesiell ro og glede i naturen. Jeg føler meg ... fredelig? Rolig. Og en følelse jeg ikke kan beskrive. Og selv når angsten og uroen river som verst finnes det samtidig et slags perspektiv der ute, når du går i mektige omgivelser, eller fantastisk natur. For der og da så har det ikke noe å si om regningene ligger hjemme og venter på deg, om ditt og datt er dritt, for der og da er det bare deg og den uendelig store verdenen, og bekymringene og sorgene mister sin kraft. I tillegg så er det ofte så fantastisk natur at jeg blir helt sånn :ninuskapus: på et vis, og det gir jo en god følelse! Og noen ganger hvis jeg bare er trist og lei likevel om jeg er der ute, så er det som om det føler reinere å gråte når jeg er fjernt fra bebyggelse og sånt. :P Snodig. 

Har du lest Anne Franks dagbok? Husker et avsnitt der der hun så ut på naturen og også hun beskrev denne roen hun fant i naturen. Og da tenkte jeg: oj! Om hun også beskriver det sånn så er det kanskje allmenngyldig? Men jeg vet jo om de som ikke vet det. Og da kom jeg til at kanskje det bare ikke er alle som har oppdaget det enda? Vet ikke. 

Å drive og ri opp på en fjelltopp med kjæresten sin høres ut som den ultimate idyll altså! ::ninuskapus: Det burde jeg nesten prøve. Men enn så lenge (før jeg tør meg opp på en hest igjen, og før jeg finner en kjæreste) så skal jeg i alle fall ta meg en tur i skogen til helga! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Håper du får flere slike dager i sommer!

Jeg har også mine magiske steder i naturen, bl.a i en skog der vi bor. Det er noe helt eget! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en drømmedag! Så deilig for dere. 

Det er virkelig godt å komme seg ut i naturen, det er så behagelig og beroligende.

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Det har virkelig vært en super dag med alt det jeg elsker mest! Storfamilien, fjellet, hestene og hunden:hjerte: 

@KatyP Jeg håper virkelig han kommer til å huske. Jeg har jo filmet noen av rutinene vi har, sånn som leggerutiner, lørdagsmorgener med rundstykker og kakao og andre koselige ting vi pleier å gjøre. Om han ikke egentlig husker, så har han bildene å se på om ikke annet. Jeg håper jeg ikke blir glemt. Jeg satt og tenkte på om disse videoene og brevene var litt for meg også, for å sørge for at jeg ikke blir glemt på et vis. Det er jo noe som ligger i oss, den frykten for å bli glemt. Det er veldig godt å høre at du og flere lever på en bedre måte på grunn av meg! Det varmer virkelig hjertet mitt. Jeg tror det er viktig å tenke på at døden kan inntreffe innimellom, uten at man blir helt besatt av den tanken. Det er jo veldig naturlig.

@Salka Takk snille du:hjerte: Livet er kanskje ikke helt rettferdig, men det hadde ikke vært noe mer rettferdig om det skjedde med noen andre heller. Jeg har funnet meg i at sånn blir det, og at det ikke er noe mer man kan gjøre:hjerte:

@Rainstorm Helt enig, freden finnes virkelig i naturen. Det er litt som Jon Østeng Hov skriver i diktet "Skal hilse fra fjellet": 

Skal hilse fra fjellet – det evige land,
hvor moskus og jerven har bolig.
Min lengsel dit inn er blitt som en brann.
Kun der får jeg fred og blir rolig.

Det diktet og den sangen treffer meg rett i hjertet hver gang.Det var så vakkert på fjellet i dag, selv om det regnet. Vi satt lenge og så utover bygda vår, og jeg merker at jeg virkelig trakk inn alt av inntrykk på en helt annen måte enn før. Jeg hadde en slags ærefrykt over den vakre naturen jeg snart skal bli en del av. Vi fikk sett rype også, til både mennesker og hund sin store begeistring. Jeg kjente jeg virkelig ble rolig der jeg satt på hesteryggen med DrømmeMannen og DrømmeHunden og så utover landskapet. Jeg er vanligvis veldig glad i å ha folk rundt meg, men når jeg kom opp dit var det veldig godt å være alene med Mannen.

Jeg synes du skal prøve å sette deg på hesteryggen, jeg. Livet er for kort til å være redd. Du går glipp av mye glede på den måten.:hjerte:

@BellaMargitha Vi koste oss virkelig! Jeg håper og på flere sånne dager. Tiden vil vise hvor mange jeg får. Håper du også får mange fine turer i naturen i sommer!:hjerte:

@Felixa Det var en drømmedag for meg ja! Glem syden og sandstrand, fjellet slår alt sånt. Jeg har med meg den roen i sjela enda kjenner jeg:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frykten for å bli glemt tror jeg vi alle har. Da er det liksom som vi aldri har levd heller. Jeg tenker at de videoene er en fantastisk gave som gir glede både til deg og til han. Han er heldig som har deg😊

Dagen din hørtes forøvrig helt strålende ut! Må du få flere slike

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, baremei skrev:

Det har virkelig vært en super dag med alt det jeg elsker mest! Storfamilien, fjellet, hestene og hunden:hjerte: 

Oi det var gledelig å høre , smiler fra øre til øre :hjerte: Har kjempe lyst til å gi deg en stor og god klem!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...