Gå til innhold

Min siste reise

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Klem til deg, baremei. Det gjør inntrykk det du går gjennom nå. Jeg har en venninne med en liten datter som kun har kort tid igjen... jeg er overhode ikke fan av barn og unge voksne som skal dø før tiden. 
Håper du får en fin helg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg leste igjennom dagboken din for noen dager siden, og jeg har tenkte masse på deg i disse dagene. Må få si at du er utrolig tøff, reflektert og omsorgsfull! Det er helt grusomt det du og dine nærmeste nå gjennomgår, ingen skal behøve å gå igjennom slikt. Men dessverre så er ikke verden rettferdig. 

Det setter virkelig livet i perspektiv å lese din historie og tanker. Alle irritasjonsmomenter og krangler blir til tull og tøys i slike sammenhenger. 

Jeg er ikke redd for døden, men jeg er virkelig redd for å dø i fra barna mine. Det er en tøff tanke. Tviler på at jeg hadde taklet det så veldig bra, men når man ikke har noe valg så er det utrolig hva man får til. 

Jeg håper du og familien din får en fortsatt god helg sammen. :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Dette var veldig trist å høre :( Ingen skal måtte dø før de engang rekker å se barnet sitt vokse opp :( Vet ikke hva jeg skal si, dette gikk veldig innpå meg. Om jeg kunne gitt alt jeg eier for at du skulle få fortsette og leve så ville jeg gjort det på rappen. Du virker som en modig og flott dame, jeg håper du får det så behagelig og fint som mulig den siste tiden, sender mange varme klemmer til deg :hug::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så bra, og tusen takk for et innblikk i dagene og tankene - det setter virkelig ting i perspektiv!

Samtidig er det ubeskrivelig trist og synd med sykdommer som til slutt vil ta fra en livet. Men til syvende og sist skal vi alle en gang dø, enten vi vil eller ikke. Og det tror jeg mange ikke vil innse. 

Jeg har aldri fått noe særlig forhold til døden i min egen familie, da jeg har vært så heldig at nesten alle i familien var relativt unge da jeg ble født. 
Jeg blir 30 neste år, mamma og pappa blir 50, og farmor 70, liksom. Og de eneste jeg hadde mistet fra jeg var liten og frem til for noen få år siden var en oldemor som døde da jeg var 2, og oldefar som døde da jeg var 6. 
Mens de siste årene har jeg mistet oldemor som akkurat rakk å fylle 90, slik hun ønsket, og farfar som døde for 2 år siden (idag, faktisk). Og tanten til samboeren døde av kreft i november i fjor. 

Men av familien til samboeren har jeg også lært det at døden er helt naturlig, og det blir (nesten) nøyaktig hva man gjør tiden som etterlatt til. De har alltid en julelunsj rett før jul, der hele flokken på gjerne 20+ personer går på kirkegården til alle i familien og ler og har det kjekt mens man mimrer. Mens andre som er der samtidig ser stygt på oss og stirrer med blikk som «dette er en kirkegård, her skal man være trist». Men jeg vil jo påstå at det er så mye kjekkere å huske opplevelser med personene, enn og på sett og vis syns synd på seg selv fordi noen man er kjær har gått bort. Selvsagt er det tungt, men livet må samtidig gå videre, ellers har man tapt. Jeg planter f.eks ringblomster på graven til oldemor hvert år, fordi det er et koselig minne jeg har fra jeg var liten at vi alltid gjorde i mai. Og hun døde i mai, i tillegg til at jeg kan se huset hun bodde i fra graven. Så det blir liksom en «meg og oldemor» ting 😃 

_

Nå kom jeg litt sent inn i tråden, men når det kommer til forslag til musikk i begravelse, så har jeg min egen lille liste, og til nå er alle sangene fra samme band, og usikker på om jeg egentlig vil ha alle - men den er i hvertfall som dette (med litt tekstlinjer fra sangene under):
M
Det verkar så enkelt vännen
Ändå är det så obegripligt svårt
Ja, det verkar så enkelt vännen
Men ingenting i denna världen var
väl någonsin lätt att förstå

747
Lyssnar
stel & fastspänd
& när paniken bryter ut
ler Du svagt
och viskar till Mig Du
är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metall
betyder ett mirakel inget alls…

Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Men älskling vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Vil bare takke dere alle for fine innlegg i det siste! Jeg har ikke energi til å svare dere alle nå, selv om jeg gjerne skulle gjort det! Kan ikke love å komme sterkere tilbake heller dessverre. Håper dere får sovet godt i natt, og at dere får en fin søndag. Jeg ligger og hører på favorittsangen min, den jeg hører hver kveld før jeg legger meg til for å sove. Jeg merker det veldig godt nå om dagen at jeg lengter inn til fjellet. Jeg vil gå helt alene i stillheten og bare nyte stillheten. Jeg savner å gå med favoritturvennen min, irsk setteren Pia. Fjellet er en av de eneste plassene jeg virkelig finner roen. Hadde det vært opp til meg hadde jeg dødd der oppe. Sånn blir det ikke. Derfor hører jeg på denne sangen hver kveld, og gråter litt, for så å finne roen. På den måten får jeg ut alle følelser som har bygget seg opp i løpet av natten, og gjør meg klar for en ny dag. Poster den til dere her nå, så kan dere som vil også høre på:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

For en nydelig sang @baremei

Jeg sender deg en god klem. Og håper så på at du får god smertelindring nå på slutten. 

Ønsker deg en god søndag 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom over dagboken din nå idag. Og det du har skrevet gjør sånn inntrykk på meg. Jeg har selv en sønn og tanken på å forlate han og min kjære er grusom! Vi tenker heldigvis ikke på det som at det er noe vi tror kommer til å skje men likevel er døden noe naturlig og vanlig. Det er jo fullt mulig å bli rammet :(

Måten du skriver på synes jeg er helt fantastisk. Din innstilling til døden og det at du ikke er redd imponerer og forundrer meg. Jeg har selv intens dødsangst og den er nok blitt verre etter jeg fikk barn. Det er veldig "godt" å lese det du skriver selv om jeg skulle ønske situasjonen var annerledes for deg og at dere fikk oppleve et mirakel! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
På 8.7.2017 den 17.53, baremei skrev:

Åh, jeg elsker sånne innlegg:hjerte: Tusen takk for at du forteller at jeg gjør en forskjell, det betyr faktisk veldig mye for meg! Håper det går bra med deg, og at du nyter hver dag med datteren din:hjerte: Og husk, alle har lov til å være lei seg i blant, man må ikke stenge ut sine egne følelser. De er viktige å anerkjenne:hjerte: God helg til deg:klem:

Så bra du likte det😊 Og du, jeg er temmelig sikker på at du har satt mer spor etter deg enn du kan forestille deg. Les bare det folk skriver her i denne tråden.

I kveld feiret vi femårsdagen til datteren min. Hun var så lykkelig i den nye kjolen sin, og jeg satt der og tenkte på hvor heldig hun faktisk er som har både meg og pappaen sin. Og ikke minst på hvor heldig JEG er, som får lov til å være tilstede sammen med henne. Og så stakk nå stemmen din innom, bare for å understreke hvor heldig jeg er.

Så jada, @baremei, du har vært med på bursdagsfeiring i dag også,du😅

Som en annen her nevnte, så håper jeg du får tilstrekkelig smertestillende, og at du har det etter forholdene bra ( for å være ærlig, er jeg svært ambivalent til sånne kommentarer, da jeg vet du er i en elendig situasjon, og mest sannsynlig ikke har det så bra). Men jeg ØNSKER virkelig at du har det bra, og at du fremdeles har litt utbytte av dagene.

Stor :klem:til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest baremei

Takk for fine ord:hjerte: Jeg merker at formen er på vei nedover, men jeg har fortsatt gode stunder også. Jeg vil ikke ta så mye smertestillende enda, da jeg har opplevd at jeg blir ganske sløv av de. Jeg vil være våken med familien min så mye som mulig av tiden jeg har igjen. Jeg er ikke vant til å ta medisiner, og blir nesten slått ut av to paracet:fnise: Idag har vi hatt hagefest med hele familien. Nå er jeg veldig sliten kjenner jeg, og kunne egentlig tenkt meg å sove, men jeg har sånn smerter i kroppen at jeg ikke har sjans. Får vel legge meg å høre på sangen min og kose litt med Mini, håper smertestillende kicker inn snart. God natt fine:hjerte: Håper dere alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du har så vondt! Skjønner godt at du helst vil være våken uten for mye sløvende medikamenter. 

Du har sikkert prøvd, men har du brukt varmeflaske? Vet ikke hva slags smerter du har.. men jeg husker jeg helte kokende  (!!) Vann i to-tre varmeflasker, og sov meg igjennom et gallesteinaanfall hvor en gedigen stein kilte seg fast i gangen. :fnise: må le av meg selv, jeg hadde brannsår på magen dagen derpå.. men varmeflaske funket!  :laugh: 

Håper du får sove godt trass i smerter!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i denne tråden en stund, men jeg har ikke kommet på noe jeg kan skrive her. I dag tok jeg meg selv i å lure på hvordan det går med deg. Du er et menneske jeg ikke kjenner, men du er kanskje den klokeste personen jeg vet om. Du skriver så bra! Jeg er i ferd med å gjøre endringer i livet mitt på grunn av denne tråden, hvor disse endringene tar meg vet jeg ikke, men jeg tror det blir bra. Sender deg en takk og en nattaklem :)

Endret av Purple Basil
læif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...