Gå til innhold

Min siste reise

Gjest baremei

Anbefalte innlegg

Tenker jevnlig på deg og du skal vite du har gitt meg mer tilstedeværelse og takknemlighet over småting i hverdagen :hjerte:

Ang å vise mannen din tråden nå eller senere så er jeg usikker på hva jeg hadde gjort. For på én måte hadde jeg tenkt at den ville gitt trøst når han var klar til å lese etter jeg var gått bort, på den andre siden ville det gitt han innblikk i hvordan du har det nå. Det er noe annet å lese enn å bli fortalt, noen ganger er det sterkere og mer tydelig når står svart på hvitt.. Følg hjertet og magefølelsen :hjerte: Du er så reflektert så mitt råd til deg er å gjøre det som føles riktig for deg og din kjære som du kjenner så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har det bedre i natt, baremei? :hug: ❤ Tenker på deg og syns det er trist å lese at et så ungt menneske snart lenger ikke er blant oss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, baremei skrev:

Takk for fine ord alle sammen, det varmer virkelig!:hjerte:

Mannen får vite om denne tråden, men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal vise ham den nå eller vente til jeg er død. Noen som har noen tanker?

Jeg personlig syntes det er bra med alt som blir sagt mens man fortsatt har hverandre. Det blir nok av overraskelser når en er gått bort og da har man ikke muligheten til å drøfte med den andre dersom det er noe en lurer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg tror jeg ville ha vist dagboken til mannen nå. På den måten kan han lese og forstå hvordan du har det nå, det er jo ikke alt man prater om. Også kan han stille deg spørsmål eller kanskje dere til og med får det bedre, for han vet da litt mer om tankene dine. Det kan jo være at det blir veldig sårt og lese det etter du er borte. Men nå kjenner jo ikke jeg han, jeg bare gjetter og tenker hvordan jeg ville ha tenkt.

Håper du får en fin mandag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt ham hva han synes. Hvis han leser tråden nå, så kan han få svar på eventuelle spørsmål, kommentere ting osv som dukker opp mens han leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Takk for alle svar! Jeg kommer mest sannsynlig til å vise den til ham i kveld, om jeg er i form til det.

Når det kommer til smerter og sånt så er det kanskje litt bedre, men jeg sliter fortsatt med å sove om natta. De siste tre døgnene har jeg vel sovet 6 timer til sammen. Ein skal ikkje sova bort sumarnatta er det vel noe som heter.:fnise: Fordelen er at jeg får ligge å se på Mannen og Sønnen som sover:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har et godt humør. :) Andre hadde blitt sure og grinete av å sove så lite. 

Håper været er like bra hos deg som det er her i sør. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, baremei skrev:

Takk for fine ord alle sammen, det varmer virkelig!:hjerte:

Mannen får vite om denne tråden, men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal vise ham den nå eller vente til jeg er død. Noen som har noen tanker?

Jeg ville ha vist han den nå. Forklar gjerne hvorfor du opprettet denne tråden og la han selv få bestemme om han ønsker å lese gjennom den alene eller med deg før/etter du er død. Gi han linken til tråden med en gang, så er det gjort 💟👫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det @Minlillesky sa. Si at dagboken finnes og gi han muligheten til å velge når han vil lese den.

Tenker mye på deg @baremei og stikker innom her hver dag. Holder pusten idet jeg åpner for å se om du har svart eller ikke. Om du fortsatt er her. Det er leit å høre om smertene, og jeg håper du får noe som hjelper. Jeg skjønte at dersom det kom en ny infeksjon ble det vanskelig å behandle? Kan jeg spørre hva du tenker rundt det? Det blir liksom et punktum på en måte. Selv tror jeg ikke døden er et punktum. Døden er flere prikker bortover med uante muligheter i enden. Jeg tror vi lever videre på et vis, uten at jeg er noe nevneverdig religiøs. 

Håper du får en god dag! Her skinner sola nesten uavbrutt. Den skinner for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei
13 minutter siden, KatyP skrev:

Det @Minlillesky sa. Si at dagboken finnes og gi han muligheten til å velge når han vil lese den.

Tenker mye på deg @baremei og stikker innom her hver dag. Holder pusten idet jeg åpner for å se om du har svart eller ikke. Om du fortsatt er her. Det er leit å høre om smertene, og jeg håper du får noe som hjelper. Jeg skjønte at dersom det kom en ny infeksjon ble det vanskelig å behandle? Kan jeg spørre hva du tenker rundt det? Det blir liksom et punktum på en måte. Selv tror jeg ikke døden er et punktum. Døden er flere prikker bortover med uante muligheter i enden. Jeg tror vi lever videre på et vis, uten at jeg er noe nevneverdig religiøs. 

Håper du får en god dag! Her skinner sola nesten uavbrutt. Den skinner for deg.

Takk for det:hjerte: Det har kommet så langt nå at om/når jeg får en ny infeksjon så vet jeg ikke lenger om jeg ønsker behandling. Det føles så bortkastet å skulle kjempe for å overleve en infeksjon når jeg uansett kommer til å dø. Det føles litt som at jeg da skulle forlenge smerter og plager. Jeg føler det meste er sagt mellom meg og de rundt meg. Vi får nesten bare vente å se. Kanskje får jeg litt panikk når neste infeksjon kommer og jeg ikke får behandling, hvem vet. Jeg har ikke lenger det samme ønske om å leve så lenge som mulig. Det er kanskje litt stygt å si dette, for jeg skal jo dø fra så mange som jeg elsker. Allikevel skygger smerter over alt dette akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, baremei skrev:

Takk for det:hjerte: Det har kommet så langt nå at om/når jeg får en ny infeksjon så vet jeg ikke lenger om jeg ønsker behandling. Det føles så bortkastet å skulle kjempe for å overleve en infeksjon når jeg uansett kommer til å dø. Det føles litt som at jeg da skulle forlenge smerter og plager. Jeg føler det meste er sagt mellom meg og de rundt meg. Vi får nesten bare vente å se. Kanskje får jeg litt panikk når neste infeksjon kommer og jeg ikke får behandling, hvem vet. Jeg har ikke lenger det samme ønske om å leve så lenge som mulig. Det er kanskje litt stygt å si dette, for jeg skal jo dø fra så mange som jeg elsker. Allikevel skygger smerter over alt dette akkurat nå.

Det syntes jeg er modig å føle! Verden er egoistisk og alle oppfordres til å tenke på andre, ikke være så navlebeskuende osv. Det at du i det hele tatt tror det er stygt å tenke på deg selv i en slik situasjon sier mye om holdninger som går. Derfor er du modig som føler slik du gjør. Du virker generelt modig. 

Takk for at du svarer meg! Skinner sola hos deg nå? Her kom det masse vind men det er sol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er ikke noe vanskelig å forstå at du ønsker befrielse fra smertene. En ting er å vite at en skal dø, men å være i god form, noe helt annet å bli frarøvet søvn og leve i smerter.

Tenker veldig mye på deg fortsatt. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei
18 minutter siden, KatyP skrev:

Det syntes jeg er modig å føle! Verden er egoistisk og alle oppfordres til å tenke på andre, ikke være så navlebeskuende osv. Det at du i det hele tatt tror det er stygt å tenke på deg selv i en slik situasjon sier mye om holdninger som går. Derfor er du modig som føler slik du gjør. Du virker generelt modig. 

Takk for at du svarer meg! Skinner sola hos deg nå? Her kom det masse vind men det er sol. 

Jeg har hele tiden tenkt at denne siste tiden er for alle andre enn meg selv. Den er for de som skal være igjen. Men nå føler jeg for å tenke litt på meg selv også. Jeg klarer ikke leve med disse smertene stort mer. 

Her er det overskya og regn akkurat nå. Vi slapper av på hytta på fjellet nå, skal snart hjem til senga mi igjen snart kjenner jeg. Håper du får en fin helg❤️

15 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det er ikke noe vanskelig å forstå at du ønsker befrielse fra smertene. En ting er å vite at en skal dø, men å være i god form, noe helt annet å bli frarøvet søvn og leve i smerter.

Tenker veldig mye på deg fortsatt. :klem: 

Takk for det! Håper du får ei fin helg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig at du ikke orker smertene lengre. 

Jeg jobber på et sykehjem og det er fælt å se på de gamle som egentlig ønsker å dø, men pårørende står over og bestemmer at denne pneumonien også skal behandles. Man blir egoistisk når en nærmeste ligger for døden, men det skal være opp til personen selv og bestemme behandling/ikke behandling. 

Ønsker deg en god kveld :kose:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei
15 minutter siden, Felixa skrev:

Det er veldig forståelig at du ikke orker smertene lengre. 

Jeg jobber på et sykehjem og det er fælt å se på de gamle som egentlig ønsker å dø, men pårørende står over og bestemmer at denne pneumonien også skal behandles. Man blir egoistisk når en nærmeste ligger for døden, men det skal være opp til personen selv og bestemme behandling/ikke behandling. 

Ønsker deg en god kveld :kose:

Helt enig! Det er ikke pårørende som skal ta slike avgjørelser for pasientene, de klarer ikke se hele bildet. Mange eldre som går gjennom mye unødvendig smerte fordi de overbehandles. Det er min mening i hvert fall. 

God helg til deg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har liksom ikke noe fornuftig å skrive, ord blir fattige. Men du skal vite at jeg setter mer pris på hverdagen med alt det innebærer, etter å ha lest dine innlegg. 

Tenker på deg!❤️ 

Nyt så godt du kan den siste tiden.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du har slike smerter. Det er så vondt, men du må tenke litt på deg selv også. Det fortjener du!

Stor, varm klem til deg, du fine menneske.  :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️❤️ En klem til deg :klem: 

Det er underlig hva en klem kan gjøre. 
En klem kan trøste, når du føler deg utenfor. 
En klem kan si; "Jeg er glad i deg", 
Eller " Jeg vil ikke at du skal gå". 
En klem er; Velkomment tilbake", 
og "så gla' jeg er for å se deg". 
Eller "hvor har du vært?" 
En klem kan si så uendelig mye. 

Må verden klemme deg i dag, 
med varme tanker og kjærlighet. 
Håper den hvisker en gledeståre i hjertet ditt 
og må vinden bære med en stemme, 
som forteller deg, at det finnes en venn, 
som sitter et annet sted