Gå til innhold

Vegetarianer som spiser fisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Miljøet ja,dyrene nei.For så lenge melk og egg ndustrien eksisterer vil slakt fortsette og eksistere. Hvis alle helt hypotetisk hadde slutttet å spise oksekjøtt, høns og kylling hadde dyrene fortsatt og bli drept nettopp pga meieri og eggindustrien.

Ang alergier så er jeg medlem av flere ulike vegangrupper,og har vært borti flere med ennå flere alergier enn ts,en som er veganere uansett. De finner alltid en løsning nettopp fordi de ikke greier å stå innefor alt det grusomme som dyerene må gjennomgå

Anonymkode: 1c597...2d1

Det er jo ikke de samme hønene som brukes for kjøtt og for egg, eller kyr for kjøtt og melk. Helt forskjellige raser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke vegetarianer, men pescetarianer. 

Anonymkode: 86c22...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tvist skrev:

Det er jo ikke de samme hønene som brukes for kjøtt og for egg, eller kyr for kjøtt og melk. Helt forskjellige raser. 

http://dyrevennlig.org/dyr/kuer-og-okser/okser-til-biff-og-annen-storfekjoett/

http://www.banett.no/incoming/2017/03/29/Nå-skal-verpehøns-slaktes-ikke-gasses-14519277.ece

Anonymkode: 1c597...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det om storfe visste jeg ikke. Det med verpehønene er jo bare et forsøksprosjekt, og hønene blir jo i utgangspunktet ikke brukt som mat. Det er ikke uten grunn at hannkyllingene til verpehønene blir kvernet rett etter klekking. Det lønner seg ganske enkelt ikke å fore dem opp.

Jeg spiser selv minimalt med kjøtt og litt kesam en gang i blant, så kan ikke kalle meg veganer. Er ikke lenge siden jeg sluttet med økologiske egg. Synes ikke de økologiske hønene har det godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tvist skrev:

Det om storfe visste jeg ikke. Det med verpehønene er jo bare et forsøksprosjekt, og hønene blir jo i utgangspunktet ikke brukt som mat. Det er ikke uten grunn at hannkyllingene til verpehønene blir kvernet rett etter klekking. Det lønner seg ganske enkelt ikke å fore dem opp.

Jeg spiser selv minimalt med kjøtt og litt kesam en gang i blant, så kan ikke kalle meg veganer. Er ikke lenge siden jeg sluttet med økologiske egg. Synes ikke de økologiske hønene har det godt nok.

Det er mye man ikke vet om industrien før man setter seg ned og studerer den. Sant at det er et forskingsproskjet,men det tar nok ikke lange stunden før det blir praksis,

Nå er jeg selv veganer,så har vel lest alt som leses kan om industrien

Anonymkode: 1c597...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Miljøet ja,dyrene nei.For så lenge melk og egg ndustrien eksisterer vil slakt fortsette og eksistere. Hvis alle helt hypotetisk hadde slutttet å spise oksekjøtt, høns og kylling hadde dyrene fortsatt og bli drept nettopp pga meieri og eggindustrien.

Ang alergier så er jeg medlem av flere ulike vegangrupper,og har vært borti flere med ennå flere alergier enn ts,en som er veganere uansett. De finner alltid en løsning nettopp fordi de ikke greier å stå innefor alt det grusomme som dyerene må gjennomgå

Anonymkode: 1c597...2d1

Åh, se her. En ekstremist. 

Anonymkode: bbc56...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke startet å spise fisk ennå, jeg tenker å starte, og lurte da på, hva jeg kunne kalle meg. Da pescetarianer.

Hvordan får jeg i meg nok proteiner, ved å bare spise ris, potet, litt bær og grønnsaker og en proteinshake med 17 g protein? Jeg trener og.

Jeg spiser ikke egg, bruker havre eller rismelk, spiser gulost, dette da jeg ikke har funnet alternativ jeg tåler. Så jeg gjør så godt jeg kan. Hadde jeg ikke vært allergisk, så hadde jeg vært veganer.

Anonymkode: 74b27...ecc

Hvilke grønnsaker tåler du?

Grønnsaker rike på proteiner er blandt annet

Røde beter

Avocado

Brokkoli

Spinat

Og siden du tåler havregryn som også er en god kilde har du fort noen muligheter

Et par eksempler.

http://www.vegetarbloggen.no/2012/03/06/rodbeteburgere/   (linsene kan du droppe)

http://www.veganmisjonen.com/2011/06/oppskrift-brokkoliburger-vegetarburger.html

Tåler du couscous? I så fall har du et hav av muligheter med det.Hva med søtpotet?

Havregrøt til frokost er også en mulighet.

Jeg tro man kommer lengere ved å se lete etter muligheter i stedet for å se alle hinderene :)

 

 

 

 

Anonymkode: 1c597...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange svar her, så joiner bare klubben og bekrefter at pescetarianer er ordet om man spiser fisk. Det var da vederstyggelig mye du ikke tåler, så skjønner at det blir en utfordring å spise vegetarisk. Tåler lite selv, men ikke i nærheten av deg. Om du ikke har testet ut Quorn ville jeg gjort det. Kommer an på hvor allergisk du er mot egg vel og merke, for noe av det inneholder eggepulver om jeg ikke husker feil. En veldig god kilde til protein i hvert fall! Tålte det ikke selv de første gangene, men nå går det fint for min del. Viktig å spise variert også, så ikke la det gå på helsen løs! :)

Anonymkode: 6a0bb...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaller man seg da pescetarianer?

Jeg ble vegetarianer for 6 mnd siden, men er allergisk mot så mye, da egg, laktose, hvete, soya, linser, bønner, nøtter, løk, flere grønnsaker og frukt. Så fant til slutt ut, at jeg må spise fisk iblant. For jeg trenger jo protein. Og kosten ble ganske kjedelig og. Men jeg ønsker ikke å spise fisk daglig, ble jo vegetarianer av dyre, og miljø hensyn. Og tenker jeg og kommer til å kjøpe vill fisk. Da har fisken i det minste, fått leve i det fri, fram til den ble drept.

Og hvis det er noen her, som har noen gode tips å komme med, til vegetarisk mat med mye proteiner i, som jeg tåler. Så blir jeg veldig glad.

Anonymkode: 74b27...ecc

Jeg er sånn som deg. Tåler ingenting av det. Jeg må faktisk ha kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...