AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Kaller man seg da pescetarianer? Jeg ble vegetarianer for 6 mnd siden, men er allergisk mot så mye, da egg, laktose, hvete, soya, linser, bønner, nøtter, løk, flere grønnsaker og frukt. Så fant til slutt ut, at jeg må spise fisk iblant. For jeg trenger jo protein. Og kosten ble ganske kjedelig og. Men jeg ønsker ikke å spise fisk daglig, ble jo vegetarianer av dyre, og miljø hensyn. Og tenker jeg og kommer til å kjøpe vill fisk. Da har fisken i det minste, fått leve i det fri, fram til den ble drept. Og hvis det er noen her, som har noen gode tips å komme med, til vegetarisk mat med mye proteiner i, som jeg tåler. Så blir jeg veldig glad. Anonymkode: 74b27...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Du bør hvertfall ta kosttilskudd var det første som slo meg når det er så mye du ikke tåler. Anonymkode: 4ef72...081 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Jepp, jeg ville kalt meg for pescetarianer for å ikke skape misforståelser. Kan du spise kikerter og vanlige erter? Ris? Quinoa? Frø? Andre typer bønner? Anonymkode: 23911...952 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Pescetarianer er det rette å kalle seg hvis man spiser fisk ja. Har en gutt i klassen som hevder han er vegetarianer, men han spiser fisk, og det er faktisk et lite irritasjonsmoment for meg. Husk forresten at krabbe, hommer og blåskjell også er dyr, så hvis en er ikke vegetarianer hvis en spiser det. Anonymkode: 763ee...d89 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Fisk er et dyr der man ikke helt vet om det kan føle fysisk smerte eller ei. Fisk (og insekter) er fortsatt noe mysterium Bruker du drikke hempprotein forresten? Jeg er veganer, men om jeg måtte spise kjøtt eller ta medisiner lagd av dyr hadde jeg gjort det. Når alt kommer til alt, så må jeg prioritere egen overlevelse. Å bli født er ikke et valg dessverre. Jeg forsøker minimere skaden jeg gjør, men jeg må, som sagt, overleve Når det er sagt så virker det for meg som om menneskekroppen tåler veldig mye. Jeg har vært syk veganer noen år der jeg har spist lite og dårlig, men har ikke fått noe særlig til mangler. Spirulina eller andre alger er nok et must, men de smaker ganske dårlig da. Jeg setter pris på at det lærte meg å spise ting jeg synes smaker forferdelig Du kan ta tabletter om pulver er for forferdelig. Om du drikker pulver, forsøk holde deg for nesen eller ignorere smaken Jeg er veganer og har mageproblemer, så kan forstå deg. Det finnes erte- og risprotein om du kan drikke det. Kjøpe blender og lage smoothies kan være ekstremt nyttig i ditt tilfelle Anonymkode: eae04...a84
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg ville kalt meg for pescetarianer for å ikke skape misforståelser. Kan du spise kikerter og vanlige erter? Ris? Quinoa? Frø? Andre typer bønner? Anonymkode: 23911...952 Jeg tåler ikke kikerter, erter eller Quinoa. Jeg tåler ris, og tar risprotein. Tåler ingen typer bønner. Anonymkode: 74b27...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fisk er et dyr der man ikke helt vet om det kan føle fysisk smerte eller ei. Fisk (og insekter) er fortsatt noe mysterium Bruker du drikke hempprotein forresten? Jeg er veganer, men om jeg måtte spise kjøtt eller ta medisiner lagd av dyr hadde jeg gjort det. Når alt kommer til alt, så må jeg prioritere egen overlevelse. Å bli født er ikke et valg dessverre. Jeg forsøker minimere skaden jeg gjør, men jeg må, som sagt, overleve Når det er sagt så virker det for meg som om menneskekroppen tåler veldig mye. Jeg har vært syk veganer noen år der jeg har spist lite og dårlig, men har ikke fått noe særlig til mangler. Spirulina eller andre alger er nok et must, men de smaker ganske dårlig da. Jeg setter pris på at det lærte meg å spise ting jeg synes smaker forferdelig Du kan ta tabletter om pulver er for forferdelig. Om du drikker pulver, forsøk holde deg for nesen eller ignorere smaken Jeg er veganer og har mageproblemer, så kan forstå deg. Det finnes erte- og risprotein om du kan drikke det. Kjøpe blender og lage smoothies kan være ekstremt nyttig i ditt tilfelle Anonymkode: eae04...a84 Tåler dessverre ikke hemp eller spirulina. Risprotein tar jeg allerede. Og har blender. Anonymkode: 74b27...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tåler ikke kikerter, erter eller Quinoa. Jeg tåler ris, og tar risprotein. Tåler ingen typer bønner. Anonymkode: 74b27...ecc Du kan rett og slett ikke være vegetarianer når du ikke kan spise vegetarianeres hovedkilder til protein. Mulig du vil være det av hensyn til dyr, men du kommer til å ødelegge kroppen din. Rett og slett idiotisk. Hilsen vegetarianer. Anonymkode: 1c72b...449 15
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fisk er et dyr der man ikke helt vet om det kan føle fysisk smerte eller ei. Fisk (og insekter) er fortsatt noe mysterium Anonymkode: eae04...a84 Må bare skyte inn at de siste 10 årene har vi lært mye nytt om fiskens hjerne, og vi vet nå at fisken føler smerte. Anonymkode: f2756...997 2
Chizue Skrevet 18. mai 2017 #10 Skrevet 18. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare skyte inn at de siste 10 årene har vi lært mye nytt om fiskens hjerne, og vi vet nå at fisken føler smerte. Anonymkode: f2756...997 Ja, det er til og med forsket på at planter føler "smerte" til en viss grad =) Om man tror på det er en annen sak
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 26 minutter siden, Chibi skrev: Ja, det er til og med forsket på at planter føler "smerte" til en viss grad =) Om man tror på det er en annen sak Ikke smarte type lidelse som menneske er i stand til å oppleve. Mange som ønsker kontroversielle overskrifter der de hevder planter kan føle smerte, men ikke tro på alt du leser Anonymkode: eae04...a84
OffTheBlock Skrevet 18. mai 2017 #12 Skrevet 18. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaller man seg da pescetarianer? Jeg ble vegetarianer for 6 mnd siden, men er allergisk mot så mye, da egg, laktose, hvete, soya, linser, bønner, nøtter, løk, flere grønnsaker og frukt. Så fant til slutt ut, at jeg må spise fisk iblant. For jeg trenger jo protein. Og kosten ble ganske kjedelig og. Men jeg ønsker ikke å spise fisk daglig, ble jo vegetarianer av dyre, og miljø hensyn. Og tenker jeg og kommer til å kjøpe vill fisk. Da har fisken i det minste, fått leve i det fri, fram til den ble drept. Og hvis det er noen her, som har noen gode tips å komme med, til vegetarisk mat med mye proteiner i, som jeg tåler. Så blir jeg veldig glad. Anonymkode: 74b27...ecc 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan rett og slett ikke være vegetarianer når du ikke kan spise vegetarianeres hovedkilder til protein. Mulig du vil være det av hensyn til dyr, men du kommer til å ødelegge kroppen din. Rett og slett idiotisk. Hilsen vegetarianer. Anonymkode: 1c72b...449 Dette tenkte jeg også på. Jeg har vært vegetarianer i 15 år, og jeg har vanskelig for å se for meg hvor du skal få dekket proteinbehovet med disse begrensningene. Kjenner du noe på proteinmangel så langt? Jeg mener absolutt ikke å være frekk, men har du fått påvist allergi eller intoleranse hos lege, eller har du vært hos alternativ behandler/diagnostiker? Jeg hører at mange i rundt meg går rundt i villrede og tror de er allergisk når de egentlig har intoleranser, eller har fått "diagnosen" med å ekskludere matvarer selv eller råd fra en av disse "ernæringsterapeutene" eller noe. Hvis du skal ha et så begrenset kosthold må du i alle fall være helt sikker på nødvendigheten, og legge utrolig mye arbeid i å finne proteinkilder.. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #13 Skrevet 18. mai 2017 1 time siden, OffTheBlock skrev: Dette tenkte jeg også på. Jeg har vært vegetarianer i 15 år, og jeg har vanskelig for å se for meg hvor du skal få dekket proteinbehovet med disse begrensningene. Kjenner du noe på proteinmangel så langt? Jeg mener absolutt ikke å være frekk, men har du fått påvist allergi eller intoleranse hos lege, eller har du vært hos alternativ behandler/diagnostiker? Jeg hører at mange i rundt meg går rundt i villrede og tror de er allergisk når de egentlig har intoleranser, eller har fått "diagnosen" med å ekskludere matvarer selv eller råd fra en av disse "ernæringsterapeutene" eller noe. Hvis du skal ha et så begrenset kosthold må du i alle fall være helt sikker på nødvendigheten, og legge utrolig mye arbeid i å finne proteinkilder.. Jeg har fått mye av det påvist på sykehuset, og ellers utredet der. Jeg går jevnlig til allergispesialist, og ernæringsfysiolog. Får nok i meg litt for lite protein. Men jeg prøver å ta en risprotein shake hver dag, og spiser litt gulost hver dag. Men er derfor jeg tenker at jeg og må starte å spise fisk. For å få i meg mer protein. Anonymkode: 74b27...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #14 Skrevet 18. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått mye av det påvist på sykehuset, og ellers utredet der. Jeg går jevnlig til allergispesialist, og ernæringsfysiolog. Får nok i meg litt for lite protein. Men jeg prøver å ta en risprotein shake hver dag, og spiser litt gulost hver dag. Men er derfor jeg tenker at jeg og må starte å spise fisk. For å få i meg mer protein. Anonymkode: 74b27...ecc Det hjelper ikke det altså, beklager. Anonymkode: 1c72b...449
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #15 Skrevet 18. mai 2017 Nei du er ikke vegetarianer. Og les deg opp på protein. Så lenge du får dekket kaloribehovet ditt så får du i deg nok protein.At du trenger fisk for å få dekket dette er bare tull. Dette med proteinbrist er ikke noen den vanlige mann i gata vil slite med.Proteinbrist kan man se hos små barn i afrika,pasienter med anoreksi,eller veldig syke personer som ikke får i seg nok mat. Men når det er sagt så lurer du seg selv hvis du tenker at det å være vegetarianer er bra for dyrevelferd.Kjøttindustrien er bare enden på en lang linje med tortur og lidelse som dyrene gjennomgår. Les deg opp på meieri og eggindustrien du Anonymkode: 1c597...2d1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #16 Skrevet 18. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei du er ikke vegetarianer. Og les deg opp på protein. Så lenge du får dekket kaloribehovet ditt så får du i deg nok protein.At du trenger fisk for å få dekket dette er bare tull. Dette med proteinbrist er ikke noen den vanlige mann i gata vil slite med.Proteinbrist kan man se hos små barn i afrika,pasienter med anoreksi,eller veldig syke personer som ikke får i seg nok mat. Men når det er sagt så lurer du seg selv hvis du tenker at det å være vegetarianer er bra for dyrevelferd.Kjøttindustrien er bare enden på en lang linje med tortur og lidelse som dyrene gjennomgår. Les deg opp på meieri og eggindustrien du Anonymkode: 1c597...2d1 Nå har jeg ikke startet å spise fisk ennå, jeg tenker å starte, og lurte da på, hva jeg kunne kalle meg. Da pescetarianer. Hvordan får jeg i meg nok proteiner, ved å bare spise ris, potet, litt bær og grønnsaker og en proteinshake med 17 g protein? Jeg trener og. Jeg spiser ikke egg, bruker havre eller rismelk, spiser gulost, dette da jeg ikke har funnet alternativ jeg tåler. Så jeg gjør så godt jeg kan. Hadde jeg ikke vært allergisk, så hadde jeg vært veganer. Anonymkode: 74b27...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #17 Skrevet 18. mai 2017 risprotein har da sånn 80g protein per 100g, du får nok i deg mer enn 17g protein med mindre du spiser ekstremt små skjeer. ost er relativt proteinrikt om jeg husker riktig man trenger ikke kjempemye protein per dag. de som trener ekstremt mye trenger en del, men det er fortsatt begrenset hvor mye protein man faktisk har nytte av Anonymkode: eae04...a84
Tvist Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei du er ikke vegetarianer. Og les deg opp på protein. Så lenge du får dekket kaloribehovet ditt så får du i deg nok protein.At du trenger fisk for å få dekket dette er bare tull. Dette med proteinbrist er ikke noen den vanlige mann i gata vil slite med.Proteinbrist kan man se hos små barn i afrika,pasienter med anoreksi,eller veldig syke personer som ikke får i seg nok mat. Men når det er sagt så lurer du seg selv hvis du tenker at det å være vegetarianer er bra for dyrevelferd.Kjøttindustrien er bare enden på en lang linje med tortur og lidelse som dyrene gjennomgår. Les deg opp på meieri og eggindustrien du Anonymkode: 1c597...2d1 Det stemmer. Men å være vetererianer er bedre for dyrene og miljøet enn å være kjøtteter. TS vet det nok, men med hennes allergier er det utfordrende å være vegeterianer, veganer er enda vanskeligere. 1
Tvist Skrevet 19. mai 2017 #19 Skrevet 19. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke startet å spise fisk ennå, jeg tenker å starte, og lurte da på, hva jeg kunne kalle meg. Da pescetarianer. Hvordan får jeg i meg nok proteiner, ved å bare spise ris, potet, litt bær og grønnsaker og en proteinshake med 17 g protein? Jeg trener og. Jeg spiser ikke egg, bruker havre eller rismelk, spiser gulost, dette da jeg ikke har funnet alternativ jeg tåler. Så jeg gjør så godt jeg kan. Hadde jeg ikke vært allergisk, så hadde jeg vært veganer. Anonymkode: 74b27...ecc Hva med cottage cheese og kesam?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #20 Skrevet 19. mai 2017 3 minutter siden, Tvist skrev: Det stemmer. Men å være vetererianer er bedre for dyrene og miljøet enn å være kjøtteter. TS vet det nok, men med hennes allergier er det utfordrende å være vegeterianer, veganer er enda vanskeligere. Miljøet ja,dyrene nei.For så lenge melk og egg ndustrien eksisterer vil slakt fortsette og eksistere. Hvis alle helt hypotetisk hadde slutttet å spise oksekjøtt, høns og kylling hadde dyrene fortsatt og bli drept nettopp pga meieri og eggindustrien. Ang alergier så er jeg medlem av flere ulike vegangrupper,og har vært borti flere med ennå flere alergier enn ts,en som er veganere uansett. De finner alltid en løsning nettopp fordi de ikke greier å stå innefor alt det grusomme som dyerene må gjennomgå Anonymkode: 1c597...2d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå