AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Har sett serier, og lest om folk med spiseforstyrrelse som spiser isbiter med salt på... Hvorfor gjør de det? Har også lest om jenter som drikker mye pepsi max istedenfor mat, for å ikke legge på seg... Hvorfor? Brus er jo usunt? Anonymkode: 1e68e...383
bobleplast_ Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Is med salt har jeg aldri hørt om, men jeg antar det har noe med at salt gir en smak som tilfredstiller et eller annet behov. Pepsi max er kalorifritt, så mange fyller opp magen med det, samt at det stiller søtsuget til enkelte. 1
Simbyxor Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Man kan, med hell, erstatte sukkerholdig brus med lettbrus. Isbiter med salt skjønner jeg ikke... høres sinnssykt ekkelt ut
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Du skriver jo svaret selv; Fordi de har spiseforstyrrelser! Anonymkode: de31d...b08 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Isbiter med salt på hugen er i alle fall en form for selvskading. Er du sikker på at de spiste dette? Anonymkode: 68b41...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Isbiter med salt på hugen er i alle fall en form for selvskading. Er du sikker på at de spiste dette? Anonymkode: 68b41...8a6 Ja, ganske sikker... Blir tatt litt salt på isbiten, også sutter/slikker de isbiten... Er utrolig nysgjerrig på hvorfor de gjør dette... Anonymkode: 1e68e...383
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Som andre og du selv påpeker: spiseforstyrrelser. Hvorfor kaster folk med bulimi opp maten de spiser? Det er jo så usunt. Pga. spiseforstyrrelser. Hvorfor spiser anorektikere så lite? Det er jo så usunt. Pga. spiseforstyrrelser. Så der har du det. Sykdom. Anonymkode: 7120f...2a1 4
Million Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 (endret) Har aldri hørt om eller sett på tv at noen spiser isbiter med salt på. Men om du så det i forbindelse med spiseforstyrrelser, så har du jo svaret. Syke ideer. De krydrer noe som er 100% kalorifritt (frossent vann) med salt og spiser det for midlertidig metthetsfølelse. Kanskje salt er kalorifritt også, jeg vet ikke. Hvorfor alle andre drikker Pepsi Max kan jeg vel ikke si for sikkert, men jeg vil anta at det er av samme grunn som meg; det er fordi det er skikkelig godt. I love it. Drikker det hver dag. Endret 18. mai 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 Jeg kan nesten garantere at du ikke har sett noen spise salt på is i serier; det er heller en form for selvskading. Når man blander is og salt dropper frysepunktet drastisk, og man får frostskade/sår der isen plasseres på huden. Temperaturen kan komme helt ned til -17 grader, noe som er veldig farlig hvis man faktisk spiser det. Anonymkode: 9923f...980
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #10 Skrevet 18. mai 2017 Jeg ble nysgjerrig så jeg googla, men finner ingenting om dette annet enn noen som hadde sett det i en tv-serie for så å prøve det ut. Men de kom fram til at de i tv-serien bare fant det på og at det ikke er noe som heter "ice and salt diet". I hvilken serie så du det? Det første jeg tenkte var at salt binder vann, og det er vel ikke ønskelig for de med visse typer spiseforstyrrelse, å binde noe som helst til kroppen? Leste forresten noe skrive noe om at det var for å dempe "saltsuget", uten at det funka helt. Anonymkode: 04479...0a4
miagunda Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 Vet ikke med Pepsi max, blir grisesulten av sånn brus. Og tørst.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 Jeg tenker at isbiter med salt er pågrunn av at det blir ekstremt kald og da må kroppen sette opp forbrenningen for varme det til kroppstemperatur? Husker jeg drakk MYE isvann når jeg bar syk. Anonymkode: 723dc...2ab
Gjest Peanut Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 Sitat It's not a good idea, but many people have tried using cold and salt: Cold water and cold weather will cause your body to increase it's core temperature. Some feel this is a good way to burn extra fat. Totally unproven and poor choice to lose weight. In fact, people in colder climates typically have more fat. High salt water intake will make you vomit (James Bond did this in a recent film when he was poisoned) so you could use salt to prevent digestion. However this will do nothing to keep you from simply binge eating later. Ever tried drinking high concentration salt water? It's disgusting. Fra Quora. Salvann er bare ikke noe digg å spise/drikke altså, *gluff!* (ゝ。∂) Pepsi Max er for å ikke gå opp i vekt. Så har man denne studien her da: http://www.sciencealert.com/study-finds-a-link-between-diet-drinks-and-strokes-that-cause-dementia Oh joy! \(´◓Д◔`)/
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #14 Skrevet 21. mai 2017 På 18.5.2017 den 15.35, AnonymBruker skrev: Har sett serier, og lest om folk med spiseforstyrrelse som spiser isbiter med salt på... Hvorfor gjør de det? Har også lest om jenter som drikker mye pepsi max istedenfor mat, for å ikke legge på seg... Hvorfor? Brus er jo usunt? Anonymkode: 1e68e...383 Jeg har anoreksi og har sikkert lest alt av bøker og sett alt av filmer,serier om tema og har aldri hørt om dette.Har også vært innlagt uendelige ganger og har ALDRI hørt om noen som har gjort det. Og seriøst! Tror du er som sliter med en alvorlig psykisk lidelse som anoreksi er bryr seg en smule om pepsi max er sunt eller ikke sunt når hensikten er å få dekket en søtbehov og fylle opp magen så man slipper å spise. Blir virkelig skremt over hvor kunnskapsløse enkelte mennesker er. Anonymkode: ebf5d...fee
Blod Skrevet 26. mai 2017 #15 Skrevet 26. mai 2017 De som har spiseforstyrrelser, drikker ofte pepsi max fordi det er nesten ingen kcal. Og det er alt som betyr noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå