Gå til innhold

Pulsklokka spørsmål!

Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_

Jeg har forstått at en pulsklokka måler pulsen.

Men hva er vitsen med det?

Skjønner at pulsen vil bli bedre og slikt, men det kan man jo merke uten en pulsklokke også.

Man merker jo godt når formen er bedre...

Så hva mer gjør den?

Noen som vil lære meg litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mange som trener ønsker å trene på et bestemt pulsnivå, f.eks 60-70% av makspuls (er vel vanlig for å brenne mest mulig fett). Med en pulsklokke kan man kontrollere at man trener på riktig "nivå", og evnt. ta i mer eller mindre for å justere.I tillegg teller pulsklokka kalorier osv.

I dag finnes det i tillegg pulsklokker som er så avanserte at de praktisk talt organiserer livet ditt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dessuten er det lettere å presse seg selv litt hvis du har en puls klokke.. Spurte til du når makspuls.. For hver gang du trener kan du spurte lengre eller fortere, og det vises tydelig på pulsklokken. (I hverfall hvis du har hastighetsmåler i tillegg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Hvilke funksjoner bør en pulsklokke ha? Det eneste jeg vet er at den jeg skal kjøpe må være vanntett, for jeg svømmer, men hvilke andre ting? Det er så lett å glemme noe viktig og kjøpe en som mangler funksjon. F.eks. mangler sykkeldingsen min ikke totalturer, bare lengden på den turen du tar nå. Og det irriterer meg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ganske fersk på dette med pulsklokke selv, men jeg fant gode tips på hjemmesiden til Polar Norge- www.pulsklokke.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er greit med en pulsklokke er at man kan stille inn sin egen pulssone. Dvs at klokken piper om du har for høy eller lav puls når du trener. Du får altså hjelp til å alltid trene effektivt. Jeg er kjempefornøyd med min pulsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du blir ikke lei av den? Jeg har begynt å løpe endel, og da hadde nok pulsklokke vært en ide, men jeg er redd det skal bli litt slik at jeg blir lei med en gang nyhetens interesse har lagt seg. Mitt problem er nok at jeg ofte får for høy intensitet i forhold til det som gir best utbytte (målet er økt utholdenhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...