Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått blodårer på beina minst 4 pr legg på fremsiden, helt synlige og sykt stygge og skjemmende, minst 2-3 cm lange; dette er så stygt at jeg vurderer å aldri gå med shorts eller kjole ever igjen asså!

KAN noen si tips mot dette? Feks trene mindre, massere beina? HVA kan hjelpe med dette problemet?

Anonymkode: 789f6...068

Skrevet

Verken trening eller massasje hjelper, disse har du livet ut.  Er det åreknuter kan de fjernes, koster ca 10 000 for et lite område, er det spindelvevårer kan disse fjernes ved hjelp av sklerorisering, det er ikke fullt så dyrt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stikker de ut av huden? Tror det finnes noe kroppsfoundation så du kan prøve å google det. 

Anonymkode: 28878...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos en hudlege for vurdering av om årene kan fjernes ved skleroterapi.

Anonymkode: de68a...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Stikker årene også litt ut? Kan være begynnende åreknuter.

Anonymkode: f9601...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke alle det?

Anonymkode: 14080...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, May 18, 2017 den 3.18, AnonymBruker skrev:

Har fått blodårer på beina minst 4 pr legg på fremsiden, helt synlige og sykt stygge og skjemmende, minst 2-3 cm lange; dette er så stygt at jeg vurderer å aldri gå med shorts eller kjole ever igjen asså!

KAN noen si tips mot dette? Feks trene mindre, massere beina? HVA kan hjelpe med dette problemet?

Anonymkode: 789f6...068

Du er laget slik akkurat som alle oss andre. Det er ikke noe å gjøre med blodårer, de er der og er nødvendige for at kroppen skal fungere. 

Anonymkode: 85fa8...dff

Gjest Cicero
Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre med blodårer, nei. Hvis det skjemmer deg sånn kan du vel bruke foundation over, men helt ærlig, det er blodårer - det er en del av kroppen vår og noe alle har, og ikke noe å skamme seg over. 

Skrevet (endret)
16 timer siden, Cicero skrev:

Det er ikke så mye å gjøre med blodårer, nei. Hvis det skjemmer deg sånn kan du vel bruke foundation over, men helt ærlig, det er blodårer - det er en del av kroppen vår og noe alle har, og ikke noe å skamme seg over. 

Blodårer skal ikke være synlige verken oppover beina eller på armene, utenom ved ankel, knehase eller inni albuen.  Noen har synlige blodårer på underarmene men dette er ofte fordi de er godt trent eller fordi de har lav fettprosent.  Det er IKKE slike årer TS snakker om. 

Åreknuter. Kan dette dekkes med foundation?

Image result for åreknuter bilder

Sprengte blodkar. Er dette naturlig, og ville du vært komfortabel med å gå i shorts med slike årer på hele bena?

Sprengte-blodkar-125-125x150.jpg

Endret av Mystix
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mystix skrev:

Blodårer skal ikke være synlige verken oppover beina eller på armene, utenom ved ankel, knehase eller inni albuen.  Noen har synlige blodårer på underarmene men dette er ofte fordi de er godt trent eller fordi de har lav fettprosent.  Det er IKKE slike årer TS snakker om. 

Sprengte blodkar. Er dette naturlig, og ville du vært komfortabel med å gå i shorts med slike årer på hele bena?

Slike åreknuter hadde jeg før. Jeg var ikke komfortabel med å gå i shorts nei! :laugh:

Anonymkode: f9601...f4a

Gjest Cicero
Skrevet
1 minutt siden, Mystix skrev:

Kan dette dekkes med foundation?

Er dette naturlig, og ville du vært komfortabel med å gå i shorts med slike årer på hele bena?

Virkelig? Jeg har synlige blodårer på bein, armer og bryst. Riktignok ikke slik som på bildene, men blodårer har jeg, og med tynn, blek hud vises de gjennom. Det var det jeg gikk ut fra da jeg leste TS sitt innlegg, ettersom hun faktisk bare skrev blodårer, ikke spindelvevårer eller åreknuter eller hva det nå er det kalles. 

Og ja, jeg ville vært komfortabel med å gå i shorts med slike årer på beina. :) 

Skrevet
2 minutter siden, Cicero skrev:

Virkelig? Jeg har synlige blodårer på bein, armer og bryst. Riktignok ikke slik som på bildene, men blodårer har jeg, og med tynn, blek hud vises de gjennom. Det var det jeg gikk ut fra da jeg leste TS sitt innlegg, ettersom hun faktisk bare skrev blodårer, ikke spindelvevårer eller åreknuter eller hva det nå er det kalles. 

Og ja, jeg ville vært komfortabel med å gå i shorts med slike årer på beina. :) 

Da er du heldig, jeg syns det er så stygt så jeg går ikke i shorts med mindre jeg er knallbrun.  Da dempes blåfargen noe.. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mystix skrev:

Bildet til venstre av bein/legger viser tydelig massive åreknuter. Åreknuter opereres/repareres. 

Nederste bilde er og noe annet enn synlige blodårer, og også noe det finnes god behandling for. 

Min oppfatning er at ts spør om  vanlige, synlige blodårer på beina og ikke åreknuter eller anne  sykelig utvikling av blodårene hennes på beina.

Anonymkode: 85fa8...dff

AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2017 den 3.21, Mystix skrev:

Verken trening eller massasje hjelper, disse har du livet ut.  Er det åreknuter kan de fjernes, koster ca 10 000 for et lite område, er det spindelvevårer kan disse fjernes ved hjelp av sklerorisering, det er ikke fullt så dyrt. 

Dersom du fjerner åreknuter privat så koster det, men dersom du får gjort det på statens regning så er det gratis. Åreknuter er ikke bare kosmetisk sjenerende, men kan være ganske smertefullt. Jeg fikk fjernet en på hvert ben, og heldigvis bor jeg i et området der de er veldig flinke på å fjerne det samt kort ventetid:)

Anonymkode: f1036...bf8

Gjest Cicero
Skrevet
4 minutter siden, Mystix skrev:

Da er du heldig, jeg syns det er så stygt så jeg går ikke i shorts med mindre jeg er knallbrun.  Da dempes blåfargen noe.. 

Jeg har dekket over verre blåfarger enn det der med concealer. Kat von D sin tattoo concealer er fantastisk! :) 

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Cicero skrev:

Jeg har dekket over verre blåfarger enn det der med concealer. Kat von D sin tattoo concealer er fantastisk! :) 

Problemet er at det er vanskelig å finne concealere for alle hudtoner, jeg har kjøpt diverse men de fleste blir for lyse, for rosa eller for grå mot sommerbrune bein og da blir årene fremhevet i stedet for skjult.  Det er også et problem når jeg har det nedover hele beina, blir mye jobb å klatte på concealer 20-30 steder. 

Gjest Cicero
Skrevet
Akkurat nå, Mystix skrev:

Problemet er at det er vanskelig å finne concealere for alle hudtoner, jeg har kjøpt diverse men de fleste blir for lyse, for rosa eller for grå mot sommerbrune bein og da blir årene fremhevet i stedet for skjult.  Det er også et problem når jeg har det nedover hele beina, blir mye jobb å klatte på concealer 20-30 steder. 

Litt bronzer oppå jevner kanskje ut fargen? Eller selvbruning, hvis litt farge gjør at du føler deg mer komfortabel. Eller lær deg å gi blanke - jeg vet godt at det ikke er lett å gå rundt og føle seg som en målskive, men det blir lettere etterhvert, og det er virkelig ikke verdt å stresse for mye over noen skavanker på kroppen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...