Gå til innhold

NRK, 17.mai og utlendinger

Fremhevede innlegg

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Problemet" er at media forsøker å virke fryktelig politisk korrekte med å skape et usant bilde av virkeligheten 

Ingenting galt med at utlendinger feirer 17. mai, bare flott det :) 

Anonymkode: fe27b...a5a

Nei, det tror jeg ikke

Henig

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS. Når jeg så han syrer'n som hadde laget syrisk mat, og Nadia Hasnaoui begynte å jatte med på arabisk... Da byttet jeg kanal, for å si det sånn!

Anonymkode: 191d8...576

• Liker 5
Skrevet

Det blir så politisk korrekt at det blir litt småkvalmt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt hva man legger merke til. 98% av de jeg så på min skjerm var hvite.

Anonymkode: 7495a...ffc

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med TS. Når jeg så han syrer'n som hadde laget syrisk mat, og Nadia Hasnaoui begynte å jatte med på arabisk... Da byttet jeg kanal, for å si det sånn!

Anonymkode: 191d8...576

Ja det oser jo ikke akkurat 17 mai nasjonalisme av det arabiske språk og syrisk mat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt for å være politisk korrekt fra NRKs side, men hvis de er kommet for å bli synes jeg det er bra at de i hvert fall vil være norske på 17. mai. Mye mer frustrerende med innvandrere som vil bo her men insisterer på å bruke utenlandske klær og flagg.

Anonymkode: 0ddda...9dc

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2017 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Når man intervjuer tilfeldige personer på gata så er plutselig minst 4/10 mørkhudete, er dette virkelig representativt for Norges befolkning? 

Ja, sånn har det blitt.

Anonymkode: c5e70...540

AnonymBruker
Skrevet
På ‎18‎.‎05‎.‎2017 den 3.11, AnonymBruker skrev:

Morsomt hva man legger merke til. 98% av de jeg så på min skjerm var hvite.

Anonymkode: 7495a...ffc

Ja, jeg tror det blir litt sånn at du ser det du vil se ;) Jeg reagerte heller ikke på antallet mørkhudete. Å presentere en helhvit sending hadde vært veldig kunstig, særlig for oss som bor på plasser der det er helt nomalt at 17. mai-toget inneholder barn med røtter fra minst 40 land, som er stolte over å veive med det norske flagget <3 At noen kan se store problemer med det imponerer meg i grunnen litt. 

Anonymkode: 79699...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal tro på nyhetssendingene fra 17. mai, så er vel over nitti prosent av befolkninen mørke i huden.

Anonymkode: 4466e...c21

Skrevet

jeg tror at det er veldig inkluderene at utlendinger feirer 17. mai og landet deres med dere, jeg ville glede meg hvis jeg var nordmann ;) men det ser ut at det ikke er så klart for de fleste

AnonymBruker
Skrevet
På 5/17/2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Sitter og ser på sendingene fra 17. mai-feiringer rundt i landet, og det som slår meg er at det absolutt skal intervjues flest mulig av utenlandsk opprinnelse, og da særlig i bunad. Hvorfor?

Anonymkode: 3abe3...7e3

NRK er redd for å være ekskluderende og gjør derfor motsatt: de overkompenserer og overdriver, slik at det virker som om det kun bor mørke utlendinger i dette landet. Håpløst.

Anonymkode: aa0b3...9c1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal tro på nyhetssendingene fra 17. mai, så er vel over nitti prosent av befolkninen mørke i huden.

Anonymkode: 4466e...c21

Ja, og det blir veldig slitsomt for oss andre!

Skulle tro 90% i Norge var mørke utlendinger, homofile og transkjønnede!

Alle vi andre bare forsvinner og får ingen oppmerksomhet.

Anonymkode: aa0b3...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bor brune, svarte og gule folk i Norge og de har bodd her i mange år nå. De er en del av Norge så suck it up!! Samme sutring hvert år. Nå får dere gi dere asså!

Anonymkode: edaee...ba1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det bor brune, svarte og gule folk i Norge og de har bodd her i mange år nå. De er en del av Norge så suck it up!! Samme sutring hvert år. Nå får dere gi dere asså!

Anonymkode: edaee...ba1

Ja, det bor også homofile, lesbiske, bifile, transkjønnede, androgyne, også masse mer. Skjønner likevel ikke hvorfor disse gruppene skal få så mye mer kommersiell oppmerksomhet enn "vanlige" folk. Det eneste media skaper med dette er et skille mellom de ulike gruppene. Huff snart endre vi opp som buzzfeed.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...