Gå til innhold

Redusert sexlyst pga medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt sex med kjæresten på over nesten 2 måneder. Jeg begynte på nye medisiner for 2 uker siden og sexlysten minsket helt! Andre som har problemer med sexlysten etter å ha begynt på nye medisiner??

Anonymkode: ab66a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt sex med kjæresten på over nesten 2 måneder. Jeg begynte på nye medisiner for 2 uker siden og sexlysten minsket helt! Andre som har problemer med sexlysten etter å ha begynt på nye medisiner??

Anonymkode: ab66a...5d1

Hvorfor har dere ikke hatt sex i den halvannen måneden før du begynte på de nye medisinene da? Høres ikke ut som om du utelukkende kan skylde på nye medisiner.

Anonymkode: 78616...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylder litt på medisinene pga jeg enda ikke har sexlyst.. Vet ikke, vanskelig å forklare.

Anonymkode: ab66a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antidepressiva.. Står at det kan påvirke sexlyst.. Ikke pratet med legen enda om det, siden jeg håper det skal gå seg til..

Anonymkode: ab66a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Når jeg gikk på antidepressiva fikk jeg ikke til å komme eller bli ordentlig våt så lenge jeg gikk på det. Eksen min gikk i en periode på antidepressiva også og for aller første gang med meg slet han å komme og få ereksjon. Han slutta veldig fort da haha. :P 

Anonymkode: f094b...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antidepressiva.. Står at det kan påvirke sexlyst.. Ikke pratet med legen enda om det, siden jeg håper det skal gå seg til..

Anonymkode: ab66a...5d1

Jepp. Jeg ble mer deprimert etter jeg gikk på antidepressiva. Jeg pleide være mye trist og lei, men kunne i det minste føle. Etter antidep mistet jeg følelsene og ble avflatet. Kunne ikke nyte film, musikk, samtaler med venner. Å være sosial ble kjedelig og jeg isolerte meg fordi jeg ikke orket snakke med noen. Sexlysten forsvant også. Har det fortsatt sånn 3 år etter jeg sluttet på pillene. Drikker meg full noen ganger i uka fordi da føler jeg faktisk noe. Er ikke trist lenger da, føler ingenting lenger 

Anonymkode: f03d6...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp. Jeg ble mer deprimert etter jeg gikk på antidepressiva. Jeg pleide være mye trist og lei, men kunne i det minste føle. Etter antidep mistet jeg følelsene og ble avflatet. Kunne ikke nyte film, musikk, samtaler med venner. Å være sosial ble kjedelig og jeg isolerte meg fordi jeg ikke orket snakke med noen. Sexlysten forsvant også. Har det fortsatt sånn 3 år etter jeg sluttet på pillene. Drikker meg full noen ganger i uka fordi da føler jeg faktisk noe. Er ikke trist lenger da, føler ingenting lenger 

Anonymkode: f03d6...0d0

Kan legge til at de legene jeg har snakket med ikke tror det er pga antidep, selv om dette skjedde i løpet av den tiden jeg gikk på de. Jeg var trist og ulykkelig i 15 år før jeg begynte på antidep, men jeg kunne alltid føle. Det var da jeg begynte på pillene at jeg mistet de evnene og ble nærmest schizoid i personlighet

Leger skal liksom rapportere inn bivirkninger slik at man får oppdatert skadeomfanget av pillene, men når legene ikke tror på at det henger sammen så forblir disse bivirkningene underrapportert

Anonymkode: f03d6...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antidepressiva.. Står at det kan påvirke sexlyst.. Ikke pratet med legen enda om det, siden jeg håper det skal gå seg til..

Anonymkode: ab66a...5d1

Noen antidepressiva påvirker libidoet. Det går seg dessverre ikke så ofte til. Ssri blant annet. Om det blir et problem, bytt til brintellix som ikke påvirker libidoet i det hele tatt og som er et veldig godt antidepressiva. Det er mitt råd. 

Jeg gjorde det og angrer ikke, sover bedre på dette Ad gjør jeg også. 

Anonymkode: 0b5ce...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått på dem i 2 uker, kroppen har ikke vendt seg til dem enda, og bivirkningene er på sitt sterkeste. 
Dette KAN gå seg til, eller det kan vedvare.. man må nesten bare vente å se.

kan jeg spørre hva type du går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen antidepressiva påvirker libidoet. Det går seg dessverre ikke så ofte til. Ssri blant annet. Om det blir et problem, bytt til brintellix som ikke påvirker libidoet i det hele tatt og som er et veldig godt antidepressiva. Det er mitt råd. 

Jeg gjorde det og angrer ikke, sover bedre på dette Ad gjør jeg også. 

Anonymkode: 0b5ce...f45

Etter å ha lest bivirkningene på den, holder jeg meg til den jeg har jeg.. huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Spesielt antidepressiva har denne bivirkningen. Trodde jeg var aseksuell i to år jeg. Tente nada. Knusktørt. 

Anonymkode: 2d59b...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men her høres det ut som du hadde et problem før du begynte på en medisin. Sexlysten har ikke bedret seg, og så slår du opp i felleskatalogen der du finner at nedsatt sexlyst kan være en bivvirkning.

Jeg ville først revurdert hvorvidt sexlysten var på _TOPP_ før du begynte på denne medisinen. Det skal sies at man kan få nedsatt sexlyst av å være depressiv. Hvis du ikke hadde normalt vanlig sexlyst der du har lyst på nærhet, pikk og orgasme i de siste 6 ukene før du begynte på medisinen er jeg ganske så sikker på at problemet ligger et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...