Gå til innhold

Hormonforstyrrelser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

ETTER voldtekt og abort sliter jeg med ekstreme hormonforstyrrelser. Pga det ikke finnes kvinnelige leger her jeg bor, så har ikke noe sted å henvende meg.

Er forjævlig vondt og ubehagelig, får mensen kun 2 dager istedet for 6 mens jeg får ondt og er som jeg har menstruasjon men blør ingenting. 

Jeg gikk ut med en jeg stolte på men ble selvfølgelig voldtatt av en venn ja.

Kan trening og kosthold hjelpe?

Å få kroppen igang og spise sunt en periode?

Ble mye sorg også pga jeg har ønsket meg baby i 14 år før dette.

Men kunne jo ikke få pga grufulle omstendigheter jeg ikke kunne gjøre noe med.

Anonymkode: 42405...3a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke snakke med mannlig lege? Du har fritt sykehusvalg og kan be om kvinnelig gynekolog med grunnlaget at du har blitt utsatt for overgrep. 

P-piller er vanlig for å hjelpe med slikt, men det kan jo være en årsak til at du har disse problemene og bør ta celleprøve og prøve om du har noen seksuelt overførbare infeksjoner. 

Anonymkode: c9c8f...4a3

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke snakke med mannlig lege? Du har fritt sykehusvalg og kan be om kvinnelig gynekolog med grunnlaget at du har blitt utsatt for overgrep. 

P-piller er vanlig for å hjelpe med slikt, men det kan jo være en årsak til at du har disse problemene og bør ta celleprøve og prøve om du har noen seksuelt overførbare infeksjoner. 

FOrdi jeg ble voldtatt av menn, og jeg har opplevd overgrep og anmeldt 3 leger; mannlige.

Jeg ble lesbe jeg grunnet vold fra menn, p piller forstyrrer ALT og gir hormonelle skader.

Ja i en ideell verden så kunne jeg oppsøkt legevakten og sjekket meg etter voldtekt, men dit går nok ikke jeg nei. Jeg har ikke et sjølig distansert profesjonelt forhold til VOLDTEKT fordi jeg arbeider ikke som prostituert skjønner du!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FOrdi jeg ble voldtatt av menn, og jeg har opplevd overgrep og anmeldt 3 leger; mannlige.

Jeg ble lesbe jeg grunnet vold fra menn, p piller forstyrrer ALT og gir hormonelle skader.

Ja i en ideell verden så kunne jeg oppsøkt legevakten og sjekket meg etter voldtekt, men dit går nok ikke jeg nei. Jeg har ikke et sjølig distansert profesjonelt forhold til VOLDTEKT fordi jeg arbeider ikke som prostituert skjønner du!

Eh. Du har anmeldt 3 leger? ... for hva?

jeg har opplevd sexuellovergrep som barn, og ble voldtatt når jeg var 19. Går ikke rundt å tror at alle men er voltekstemnn for det. Har ikke blitt lesbisk av den grunn. (Ikke noe galt i å være homofil, men det burde du være for du tiltrekker deg av kvinner blir forelsket i de. Ikke for du er "redd" menn) 

jeg har en mannlig lege som jeg ikke kunne vært mer fornøyd med :) 

du burde starte med å få hjelp for å bearbeide, kan ikke være godt å ha det slik..

Anonymkode: 4d0e7...72a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg :klemmer: jeg tror du trenger å snakke med noen. 

Man kan gå til fastlegen og fortelle at man har blitt utsatt for overgrep og fastlegen vil naturligvis ikke be deg om å ta gynekologisk undersøkelse der når du forteller at du vil gå til kvinnelig gynekolog. 

P-piller gir ikke hormonelle skader. Og seksuell legning er noe man har; altså den endres ikke. Kanskje var du bifil for eksempel, men det er egentlig ikke så viktig. 

Man trenger ikke være prostituert selv om man lar seg bli undersøkt gynekologisk etter en voldtekt. Jeg kan forstå det sånn at det kanskje ikke er lenge siden du har opplevd dette og er kanskje både i krise og svært traumatisert, og skal derfor ikke ta deg på at du uttrykker aggresjon i svarene dine. Det du må prøve å forstå er at jeg forsøker å hjelpe deg, og det er helt greit om du vil rette aggresjonen mot meg. 

Har du behandler? Om ikke oppfordrer jeg deg på det sterkeste å få henvisning til psykolog eller psykiater. Grunnen til at jeg sier dette er at om du f.eks har fått PTSD som er det vi kaller en type dissosiasjon så er det viktig å få snudd dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en abort pga dødt foster, medisinsk abort. Det samme skjedde med meg. Gikk fra 5 dagers menstruasjon til 2 dager. Ikke gått tilbake til normalen på 8 mnder. Jeg har bare tenkt at abort ikke er noe gunstig for kroppen og kan endre syklus. Spurte en gynekolog om dette, han sa bare at alt så normalt ut og at han ikke hadde noen logisk forklaring på det og at jeg ikke skulle bekymre meg siden jeg har menstruasjon i det minste. 

Anonymkode: cd132...13a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en abort pga dødt foster, medisinsk abort. Det samme skjedde med meg. Gikk fra 5 dagers menstruasjon til 2 dager. Ikke gått tilbake til normalen på 8 mnder. Jeg har bare tenkt at abort ikke er noe gunstig for kroppen og kan endre syklus. Spurte en gynekolog om dette, han sa bare at alt så normalt ut og at han ikke hadde noen logisk forklaring på det og at jeg ikke skulle bekymre meg siden jeg har menstruasjon i det minste. 

Anonymkode: cd132...13a

Tusen takk for svar! Det var bra du forklarte meg at du har hatt samme erfaring, saken er at jeg har fantomsmerter fra mensen så mensen er der uten blod.

Til dere andre som tror vi er like fordi vi har opplevd voldtekt vil bare si at jeg anmeldte 3 leger grunnet grove overgrep og fordiom du har truffet en ok lege og fått hjelp betyr ikke det at andre er gale om de har møtt overgripere til leger.

Å gå til psykolog hjalp meg 0 for jeg kan ikke time når jeg har lyst til å snakke om problemer og alle mine psykologer var VELDIG slemme mennsker.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Det var bra du forklarte meg at du har hatt samme erfaring, saken er at jeg har fantomsmerter fra mensen så mensen er der uten blod.

Til dere andre som tror vi er like fordi vi har opplevd voldtekt vil bare si at jeg anmeldte 3 leger grunnet grove overgrep og fordiom du har truffet en ok lege og fått hjelp betyr ikke det at andre er gale om de har møtt overgripere til leger.

Å gå til psykolog hjalp meg 0 for jeg kan ikke time når jeg har lyst til å snakke om problemer og alle mine psykologer var VELDIG slemme mennsker.

Det er ingen som mener du er gal. 

"Fantomsmerter" kan også være en del av bildet om du skulle ha PTSD (psykogene smerter), men siden du ikke vil gå til hverken psykolog eller lege er det ingen som kan finne ut hva det er. 

Det er mange som synes behandlerne sine er veldig slemme mennesker når de i realiteten er utrolig flotte mennesker som bare prøver å hjelpe, og jeg tenker at selv om du har det kjipt bør du kanskje prøve å reflektere over om det er reelt at de er slemme mennesker når du i grunn har hatt flere. Kanskje kan ambulant team hjelpe deg mer, så snakk med fastlegen om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som mener du er gal. 

"Fantomsmerter" kan også være en del av bildet om du skulle ha PTSD (psykogene smerter), men siden du ikke vil gå til hverken psykolog eller lege er det ingen som kan finne ut hva det er. 

Det er mange som synes behandlerne sine er veldig slemme mennesker når de i realiteten er utrolig flotte mennesker som bare prøver å hjelpe, og jeg tenker at selv om du har det kjipt bør du kanskje prøve å reflektere over om det er reelt at de er slemme mennesker når du i grunn har hatt flere. Kanskje kan ambulant team hjelpe deg mer, så snakk med fastlegen om dette. 

Unnskyld men jeg begynner nesten å gråte over at du foreslår for en person med alvorlig diagnose å utsettes for fremmede mennesker hjemme! 

Gjest Jessica
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ble lesbe fordi du ble voldtatt av en mann? Lesbe er ikke noe man blir men ER. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Jessica skrev:

Du ble lesbe fordi du ble voldtatt av en mann? Lesbe er ikke noe man blir men ER. 

Nei jeg BLE det for oppsøke trygghet og fri fra overgrep.

mulig jeg er lesbe men jeg skal finne ut av det.

Gjest Jessica
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg BLE det for oppsøke trygghet og fri fra overgrep.

mulig jeg er lesbe men jeg skal finne ut av det.

Jeg håper helt oppriktig at du opplever ekte trygghet og hjelp:troest:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden aborten? Syklusen kan bli forstyrret en tid etter en abort, jeg fikk selv problemer, men heller med blødninger når jeg ikke skulle blø. Fikk noen tabletter av gynekologen (en kur på bare litt over en uke), som fikk orden på systemet igjen. Jeg anbefaler deg å snakke med fastlege. Hvis du ønsker en kvinnelig lege, så kan du bytte lege inne på helsenorge sine internettsider.

Jeg vil tro du henvises til gynekolog (du kan be om en kvinne), jeg ble i hvert fall henvist. Så tar du det derfra.

Ellers trist å høre om voldtekt og andre overgrep. Jeg håper du finner en lege du kan stole på, og som du kan snakke med om dette.

Anonymkode: 515a7...004

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne pga hormonendringer gjør meg sinnsyk for tiden!!! Har pms lignende humør hele perioden, men blør kun 2 dager i forhold til 6 som er min menstruasjon. 

Kan trening og pusteøvelser og diett hjelpe? 

Dette er etter abort.

Skrevet

Har du vært til undersøkelse for om eventuelle rester etter aborten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...