AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Hei! Jeg lurer på om noen av dere kjenner til kosmetisk kirurgi for å forstørre hake (implantat) i Norge? Det er veldig vanlig i andre land, men har ikke sett mye om det i Norge. Har veldig liten hake som nesten går i ett med halsen, og som jeg har tenkt på om det er mulig å gjøre noe med så lenge jeg kan huske. Anonymkode: ead02...e73
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Akademiklinikken, de er kjempeflinke! Bjørn Tvedt Anonymkode: f60c8...3ba
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 Dette har jeg også lyst til å gjøre, men er litt skeptisk. Har sett at flere som innført inngrepet velger å operere bort implantatet en stund etterpå pga smerter og/eller at det ser rart ut. Har ikke vært på konsultasjon enda. Har en crush på pene haker da jeg har innsett hvor viktig det er for balansen i ansiktet. Anonymkode: 7a25b...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg også lyst til å gjøre, men er litt skeptisk. Har sett at flere som innført inngrepet velger å operere bort implantatet en stund etterpå pga smerter og/eller at det ser rart ut. Har ikke vært på konsultasjon enda. Har en crush på pene haker da jeg har innsett hvor viktig det er for balansen i ansiktet. Anonymkode: 7a25b...2ba Det er med silikonimplantat, det fungerer dårlig til hake og varer ikke lenge. Akademiklinikken er supre og Bjørn Tvedt er helt fantastisk, man får fin balansert hake, som varer hele livet (De bruker samme type implantat som man bruker for å rekonstruere folk etter brannskader o.l, meget bra kvalitet. Når du er på konsultasjon tar han bilder av deg og viser hvordan resultatet vil se ut. På opperasjonsdagen blir du lagt i narkose og våkner opp med ny hake. Man har bandasje over hele hodet ish i 4 dager, så kan man ta den av hjemme, da ser man helt normal ut og kan fint jobbe, 6 dagen etter skal du inn igjen på sjekk og fjerne sting, så er du flott og ferdig koster 35 000 Anonymkode: f60c8...3ba
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er med silikonimplantat, det fungerer dårlig til hake og varer ikke lenge. Akademiklinikken er supre og Bjørn Tvedt er helt fantastisk, man får fin balansert hake, som varer hele livet (De bruker samme type implantat som man bruker for å rekonstruere folk etter brannskader o.l, meget bra kvalitet. Når du er på konsultasjon tar han bilder av deg og viser hvordan resultatet vil se ut. På opperasjonsdagen blir du lagt i narkose og våkner opp med ny hake. Man har bandasje over hele hodet ish i 4 dager, så kan man ta den av hjemme, da ser man helt normal ut og kan fint jobbe, 6 dagen etter skal du inn igjen på sjekk og fjerne sting, så er du flott og ferdig koster 35 000 Anonymkode: f60c8...3ba Dette høres bra ut! Hvordan opplevde du smertene, og arr? Anonymkode: ead02...e73
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Denne tråden vil jeg følge. Er det forresten noen med erfaring med redusere hake/kjeve? Anonymkode: c97d7...4c6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 De aller fleste plastikkirurger utfører hakeimplantat - det er en veldig vanlig prosedyre, men det snakkes ikke så mye om. Jeg skal gjennom operasjonen om noen mnd hos Bugge i Oslo, det blir interessant. Har ikke ekstremt liten hake, men å forstørre den vil balansere ansiktet mitt bedre da jeg har litt størrelse på nesen. Til du over her som anbefaler Tvedt - jeg har selv vært hos han for en annen prosedyre, og han er veldig dyktig. Anonymkode: 7d61a...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden vil jeg følge. Er det forresten noen med erfaring med redusere hake/kjeve? Anonymkode: c97d7...4c6 Jeg har ikke erfaring med det, men hvis du har en kraftig kjevemuskel kan denne reduseres med bruk av Botox. Haken må fikses med kirurgi. Tror nok det er vanligst å forstørre enn å forminske, så det kan være noe vanskelig å finne norsk info på det. Men RealSelf.com er en fantastisk nettside med ekte før/etter-bilder privatpersoner selv legger ut(med deres historie/erfaring). Du kan også legge ut bilder selv og spørre plastikkirurger om råd helt gratis. Hvis du trykker på "Treatments" vil jeg regne med at du finner "Chin Reduction". Anonymkode: 7d61a...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke erfaring med det, men hvis du har en kraftig kjevemuskel kan denne reduseres med bruk av Botox. Haken må fikses med kirurgi. Tror nok det er vanligst å forstørre enn å forminske, så det kan være noe vanskelig å finne norsk info på det. Men RealSelf.com er en fantastisk nettside med ekte før/etter-bilder privatpersoner selv legger ut(med deres historie/erfaring). Du kan også legge ut bilder selv og spørre plastikkirurger om råd helt gratis. Hvis du trykker på "Treatments" vil jeg regne med at du finner "Chin Reduction". Anonymkode: 7d61a...5bb Takk for svar! Skal sjekke det ut. Har en kjeve som er mye større på ene siden enn den andre. Bruker 18.000 kr i året på fillere for å få den balansert, men ender med at ansiktet blir stort... Optimale hadde vært å redusere den større delen... Kostnader hadde også vært bedre om jeg bare tok en operasjon.. Anonymkode: c97d7...4c6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #10 Skrevet 18. mai 2017 Jeg har en liten kløft i haken som jeg helst vil beholde, noen som har erfaring om det? Anonymkode: ead02...e73
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en liten kløft i haken som jeg helst vil beholde, noen som har erfaring om det? Anonymkode: ead02...e73 Jeg fikk beskjed på konsultasjon om at min vil forsvinne. Anonymkode: 7d61a...5bb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #12 Skrevet 18. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste plastikkirurger utfører hakeimplantat - det er en veldig vanlig prosedyre, men det snakkes ikke så mye om. Jeg skal gjennom operasjonen om noen mnd hos Bugge i Oslo, det blir interessant. Har ikke ekstremt liten hake, men å forstørre den vil balansere ansiktet mitt bedre da jeg har litt størrelse på nesen. Til du over her som anbefaler Tvedt - jeg har selv vært hos han for en annen prosedyre, og han er veldig dyktig. Anonymkode: 7d61a...5bb Vet du hvor mye du kommer til å betale for operasjonen hos Dr. Bugge. Synes 35 000 kr som nevnt tidligere her var fryktelig dyrt. Trodde det lå på ca 25 000 kr, jeg. Anonymkode: 7a25b...2ba
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 #13 Skrevet 18. mai 2017 Blås i kirurgi og dra heller til en kosmetisk sykepleier som bygger den opp med filler! Samme resultat bare uten arr og risiko for konsekvenser. Må refilles ca en gang i året Anonymkode: 7c85d...5f1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #14 Skrevet 19. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Blås i kirurgi og dra heller til en kosmetisk sykepleier som bygger den opp med filler! Samme resultat bare uten arr og risiko for konsekvenser. Må refilles ca en gang i året Anonymkode: 7c85d...5f1 Vil ikke den kunne bli klumpete over tid? Anonymkode: ead02...e73
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 På 19. mai 2017 den 1.56, AnonymBruker skrev: Blås i kirurgi og dra heller til en kosmetisk sykepleier som bygger den opp med filler! Samme resultat bare uten arr og risiko for konsekvenser. Må refilles ca en gang i året Anonymkode: 7c85d...5f1 Haha nei vli ikke det samme, man kan ikke bygge opp på samme måte som ben gjør + det forsvinner og er bløtt. På 18. mai 2017 den 12.18, AnonymBruker skrev: Dette høres bra ut! Hvordan opplevde du smertene, og arr? Anonymkode: ead02...e73 Ikke vondt i det hele tatt, bare litt vrient de første dagene å få i seg mat pga stram bandasje så jeg klarte ikke åpne munnen helt opp haha. Så ganske komist ut når jeg lirka inn potetgull og godis! Har et lite arr under haka, syntes ikke med mindre du stirrer på det. Syntes ikke forfra etc, kun hvis jeg ligger på rygg med hodet bakover mannen ser det når har stirrer. Anonymkode: f60c8...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #16 Skrevet 20. mai 2017 På 18. mai 2017 den 14.49, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed på konsultasjon om at min vil forsvinne. Anonymkode: 7d61a...5bb På 18. mai 2017 den 12.57, AnonymBruker skrev: Jeg har en liten kløft i haken som jeg helst vil beholde, noen som har erfaring om det? Anonymkode: ead02...e73 De sliper og tilpasser implantatet selv, så de kan alltid slipe inn en kløft. Det gjelder ofc ikke silikon, men når du velger solide implantater som er permanente. Anonymkode: f60c8...3ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå