AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg sliter både med angst og søvn for tiden. Jeg blir helt gal! Og hjelper lite at russen kjører russebussene sine med musikken så høyt som det går an. Jeg trenger noe råd til og få sovne. Er det noen her som har noen råd? Anonymkode: 0635a...cad
Sillyline Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Snakk med legen din asap. Angsten blir ikke bedre av lite søvn.
Sillyline Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Ellers, som et tips akkurat NÅ, er at om du ligger og grubler, kan du stå opp igjen og gjøre noe. Et eller annet som får tankene vekk på noe annet. Jeg vet ikke hva som utløser angsten din, men det er ikke uvanlig at det dukker opp på kvelden, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 42 minutter siden, Silje Lien skrev: Ellers, som et tips akkurat NÅ, er at om du ligger og grubler, kan du stå opp igjen og gjøre noe. Et eller annet som får tankene vekk på noe annet. Jeg vet ikke hva som utløser angsten din, men det er ikke uvanlig at det dukker opp på kvelden, dessverre. Jeg har att angst siden jul av ulike grunner. Jeg har snakket med legen. Han som sier at angsten har tatt kontroll over meg, men han ville ikke sende meg til psykolog. Jeg skal ikke skrive noe mer en det for jeg vil ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 0635a...cad
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har att angst siden jul av ulike grunner. Jeg har snakket med legen. Han som sier at angsten har tatt kontroll over meg, men han ville ikke sende meg til psykolog. Jeg skal ikke skrive noe mer en det for jeg vil ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 0635a...cad hilsen ts foresten Anonymkode: 0635a...cad
Sillyline Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har att angst siden jul av ulike grunner. Jeg har snakket med legen. Han som sier at angsten har tatt kontroll over meg, men han ville ikke sende meg til psykolog. Jeg skal ikke skrive noe mer en det for jeg vil ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 0635a...cad Da bytter du lege. For når angsten har tatt kontroll over deg, så må du få hjelp. Å si noe annet er helt idiotisk. Med mindre det er psykologer du har angst for, da.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Han vil ikke sende deg til psykolog?? What? Det bestemmer faktisk du, ikke fastlegen. Anonymkode: e9966...48f 2
Skay Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har att angst siden jul av ulike grunner. Jeg har snakket med legen. Han som sier at angsten har tatt kontroll over meg, men han ville ikke sende meg til psykolog. Jeg skal ikke skrive noe mer en det for jeg vil ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 0635a...cad Har du angst så har du rett til prioritert helsehjelp av DPS.
Manimal Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 Les(se) og lær om angst. Bruk youtube. Angst er ikke farlig eller skummelt. Alle har det i blandt. Men har du det veldig ofte kanskje inkludert panikkangst så er det på tide å forandre på det. Det er greit å snakke med en psykolog, om du ikke har noen andre å snakke med. Men det er DU som må forandre på det. Når man har mye angst så betyr det at du eksponerer deg for mye for ting. Du blir svak og hver minste ting blir et problem og en utfordring. Jeg har selv vært der. Kunne ikke gå ut døra engang. Du må først lære deg om angst og fysiologien. Hva som skjer i hjernen. Deretter må du ufarliggjøre det. Innse at kroppen din reagerer normalt og sunt på automatikk. Det er bare tankene dine som trigger angsten for lett. Meditasjon og yoga og trening kan hjelpe deg komme bedre i kontakt med kroppen.
Gjest NotNaomi Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 (endret) Syns det er merkelig at legen din ikke vil henvise deg til psykolog! Men liker du å lese bøker? Det kan hjelpe å få tankene på andre ting. Eller se en film? Men du trenger søvn,og viktigere som en skriver over her,når du sliter med angst. Ørepropper og bare ligge i ro. Fikk et forslag ev noen,og det var å ligge en halvtime,og om du ikke fikk sove,stå opp,og sitt rolig uten å gjøre noe,og så forsøke igjen. Bare holde på sånn. Vet ikke om det hjelper,men det var ihvertfall et råd. Endret 16. mai 2017 av NotNaomi Skulle sitte i femten minutter pr gang da. Og så gjenta til en sovnet!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 9 minutter siden, Manimal skrev: Les(se) og lær om angst. Bruk youtube. Angst er ikke farlig eller skummelt. Alle har det i blandt. Men har du det veldig ofte kanskje inkludert panikkangst så er det på tide å forandre på det. Det er greit å snakke med en psykolog, om du ikke har noen andre å snakke med. Men det er DU som må forandre på det. Når man har mye angst så betyr det at du eksponerer deg for mye for ting. Du blir svak og hver minste ting blir et problem og en utfordring. Jeg har selv vært der. Kunne ikke gå ut døra engang. Du må først lære deg om angst og fysiologien. Hva som skjer i hjernen. Deretter må du ufarliggjøre det. Innse at kroppen din reagerer normalt og sunt på automatikk. Det er bare tankene dine som trigger angsten for lett. Meditasjon og yoga og trening kan hjelpe deg komme bedre i kontakt med kroppen. Alle har ikke angst iblant. Mener du oppriktig dét er det du som burde lese deg opp Anonymkode: 84905...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har ikke angst iblant. Mener du oppriktig dét er det du som burde lese deg opp Anonymkode: 84905...4f2 Jo, men ikke irrasjonell angst. Svømmer du med en hai etter deg eller ser en trailer komme mot deg i dundrende hastighet uten å flytte deg er det noe ALVORLIG galt om du ikke får angst. Anonymkode: 0a03c...426 1
Manimal Skrevet 17. mai 2017 #15 Skrevet 17. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle har ikke angst iblant. Mener du oppriktig dét er det du som burde lese deg opp Anonymkode: 84905...4f2 Ja, alle har angst i blandt. Men jeg burde kanskje påpekt at ikke alle har irrasjonell angst i blandt. Det er også en fin linje mellom sunt stress, stress og angst. At man gruer seg veldig til ting men gjør det likevel er normalt og sunt. Det er likevel en stressreaksjon som kan beskrives som angst. Problemet med angst er når det blir kronisk og man gruer seg til alt hele tiden, eller at man f.eks gruer seg til å holde en fremføring 3 måneder i forveien, hver dag mange ganger om dagen. Det er mange glidende overganger og vanskelig diagnose å stille. Mener du at du aldri har følt deg engstelig for noe før? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå