Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar i et firma siden mars.

Nå har hun jeg er vikar for sagt opp, og stillingen er utlyst. Arbeidsgiver oppfordret meg til å sende inn en søknad, noen forslag til hvordan jeg kan utforme den?

Er det ikke litt rart å skrive den som en helt vanlig søknad?

Jeg søkte jobben på vanlig måte da jeg fikk vikariatet, med CV og attester, og er usikker på om jeg skal levere disse på nytt.

Håper noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv søknaden som du ville skrevet den hvis du IKKE satt i stillingen - det viser at du tar dette på alvor og ikke tar for gitt at du blir valgt. Legg likevel spesiell vekt på hvilke kvalifikasjoner du daglig bruker i arbeidet og hvorfor du ønsker å gå inn i fast stilling i denne jobben. Da er det formelle i orden mht at den best kvalifiserte kandidaten skal velges. Det hender faktisk at fagforeninger og sånn har klare meninger i ansettelsessaker og da må alle trinn i prosessen ha vært gjort skikkelig og formelt for at en avgjørelse ikke skal kunne påklages.

Når det gjelder hvilke papirer du må legge ved, så må du bare spørre din nærmeste overordnede eller annen som er ansvarlig for rekrutteringen. Kanskje har blitt sendt til arkiv, slik at det er greiest å få alt sammen på nytt slik at alle søknadspapirer er på ett og samme sted.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tusen takk skal du ha, i dag ble jeg fast ansatt! :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...